Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Debora
#379382
Mijn katten zijn sinds kort volledig over op versvlees en dat gaat hartstikke goed. Nu is de ene kater al een hele tijd aan het verharen. Eerst dacht ik dat dat kwam vanwege het seizoen, later dacht ik: ok het kan misschien vanwege het ontgiften ofzo....maar euh, al met al is ie nu al zo'n twee maanden ofzo aan het verharen. Is er iets dat ik hem kan geven waardoor het sneller gaat??
Door Femke
#379653
Debora schreef: Mijn katten zijn sinds kort volledig over op versvlees en dat gaat hartstikke goed. Nu is de ene kater al een hele tijd aan het verharen. Eerst dacht ik dat dat kwam vanwege het seizoen, later dacht ik: ok het kan misschien vanwege het ontgiften ofzo....maar euh, al met al is ie nu al zo'n twee maanden ofzo aan het verharen. Is er iets dat ik hem kan geven waardoor het sneller gaat??
borage olie?

Verder weet ik niet of je hem vaak borstelt, maar af en toe is meer dan genoeg.

Hier beginnen ze juist als een gek te verharen als ik ze op blik ofzo zet, met vers niet. Maar misschien heeft het een paar maanden nodig om in balans te raken?
Door Debora
#379704
Femke schreef: borage olie?

Verder weet ik niet of je hem vaak borstelt, maar af en toe is meer dan genoeg.

Hier beginnen ze juist als een gek te verharen als ik ze op blik ofzo zet, met vers niet. Maar misschien heeft het een paar maanden nodig om in balans te raken?
Ja dat dacht ik ook al dus, het heeft even tijd nodig. En ik kam hem niet veel eigenlijk. Maar nu gaat het weer klitten dus sja dan moet ik wel ::)
Door Femke
#379706
je kunt altijd borage olie bij gaan geven, baat het niet dan schaadt het niet, toch?
Zowiezo is het wel gezond, ze krijgen het hier oko regelmatig
Door jeanne
#380689
hmmmm sjonnie verhaart ook behoorlijk, de honden trouwens ook. ik geef de schuld maar aan het weer....
Door Nelly
#383374
Denk dat daar wel wat in zit Jeanne, het weer. Hier beginnen ze nu ook allemaal te verharen, zowel de honden als de katten.
Door jeanne
#383447
tja, eerst haddenwe een heerlijke voorzomer, toen kwam de echte zomer en leek het meer herfst, en nu is het weer snikheet om straks weer plotseling af te gaan koelen. typisch holland ::)
ze hebben hier nog nooit zo erg verhaard als dit jaar trouwens!
Door Maris
#383478
Het ligt volgens mij echt aan het weer. Passie van mij verhaarde toen het koel was bij niet en nu wil je niet zien wat er vanaf komt. Ik heb mijn eigen weerbericht thuis, wanneer het warm wordt gaat ze verharen ;D
Door jeanne
#383500
ik heb sjonnie zojuist even op de trimtafel geborsteld, hij bleef alleen zitten als ie wat penssnoepjes kreeg.
er kwam niet echt heel veel af, maar als je hem aait, vliegen de haren door de lucht ::)

en oh oh oh, wat is die kat gek op penssnoepjes, die gewone kleine dingen die je aan honden geeft.
sjeeeeeeeeeeee, ze doet er werkelijk alles voor ;D
ze heeft net de glazen pot omgekieperd, maar helaas voor hem zit er een goede deksel op, gna gna gna
en de honden zitten op de grond te wachten, of die pot nog een keer op de grond valt ;D
teamwork
Door Borke
#383540
Wat je kunt doen aan dat verharen is de kat een keer wassen, dan ben je in een klap heel veel van dat dode haar kwijt.
ik realiseer me wel wat ik zeg, maar onze ex-showkatten zijn het gewend om gewassen te worden....
Door Debora
#383619
AstridStraver schreef: Wat je kunt doen aan dat verharen is de kat een keer wassen, dan ben je in een klap heel veel van dat dode haar kwijt.
ik realiseer me wel wat ik zeg, maar onze ex-showkatten zijn het gewend om gewassen te worden....
wil je me dood hebben ofzo ;D
zo te zien zit zijn ondervacht los maar wil het er niet goed uit. Hij moet weer even wennen aan het gekamd worden en dan haal ik het voorzichtig weg. Wat er nu aan klitten zit, knip ik dan maar weg ::)
En een showkat zal ut nooit worden vrees ik, maar hij kan erg goede neusscrubs geven :P
Door Loeka
#384509
Bij mij zijn ze helemaal (nog) niet aan het ruien... 8) Gelukkig maar, want het is zondag as show :D

Enne Nelly, wat zie ik in je handtekening? Is dat Simply Red? Kun je eens een grote foto van hem posten?
Door Nelly
#385048
Ja, dat is Simply Red :D Is me nu wat te laat, maar morgen ga ik proberen om een grotere foto te plaatsen oke?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door