Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sheela
#379349
Sheela heeft onlangs een injectie gekregen van glucorticoïden en daarbij nog een kuurtje AB.
Kon niet anders (baalde enorm om het te doen), maar ik heb gedurende 2 maanden homeopathie uitgeprobeerd.
Zij had last van een hotspot, die alsmaar groter werd.
Een paar jaar geleden had ze het ook en toen hielp dus die cortisone.
Vermoedelijk heeft ze een voedselallergie of het kon ook van een vlooienbeet gekomen zijn.
De wonde is nu mooi aan het genezen.

Ik heb haar samen met de AB 1 gellule probiotica gegeven van fytobell (ik nam het vroeger ook).
Ik las dat Protexin heel goed was. Maar kan ik dit in België ook door een DA laten bestellen?

Doordat de katten (9) dit jaar AB hebben gekregen en Sheela nu nog eens en binnenkort nog eens 2 kattinnetjes die worden gesteriliseerd wilde ik hen allemaal eens ontgiften.
Maar hoe doe ik dat? Op het gemakske, niet forceren, want te snel en te intens ontgiften is ook weer niet goed.

Heeft iemand tips voor mij?

Ik zou ook zilverwater bij Dumuchi willen bestellen, maar ik weet niet welke ppm (20,30,50, ik weet ook niet meer juist welke ze hebben) en hoeveel ik moet geven per dag als de katten met een ontsteking zitten.

Een van de kattinnetjes trouwens plast weer eens bloed.
Na een dosis homeopathie ging het weg, zij krijgt ook nog een middel voor blaas- en nierstenen, maar na 3 weken keerde het terug.
Nu volgende week zal de DA meteen urine opvangen en zodoende weet ik of het gruis is, een ontsteking of idiopatisch.

Bedankt om deze nogal complexe mail te lezen :)

Sheela
Gebruikersavatar
Door sylvia
#379353
Ik heb mijn katten nog nooit ontgift dus daar kan ik je niet mee helpen. Op welke manier wil je het zilverwater gaan gebruiken? Ik gebruik het alleen uitwenig en dan vind ik dat je zeker niet onder de 30 PPM moet gaan zitten.
Door Lil
#379356
Kijk eens op www.huisdierendokter.nl

Heb hier medicamenten voor struviet bij de kat gehad (was al jaren chronisch nu met barf en na deze homeopatische middele is het niet meer terug gekomen). De hond heeft het middel tegen blaasstenen gehad en ook dat helpt erg goed. Je kunt ook altijd bellen voor meer info. en dat vind ik wel fijn dat niet alles via het internet hoeft te gaan.
Door sheela
#379517
Sylvia,

Ik lees hier zo veel over dat ontgiften, zeker na die AB-kuren en die slechte brokjesvoer die ik vroeger gaf. Het ging hem wel op de betere brokjes maar toch. Blikvoer was van Whiskas en Felix.
Zij krijgen nu nog brokjes maar van Felidae en ze krijgen nu ook éénmaal per dag versvoer (kip, rund en lam lusten ze niet, sommigen wel runderhart, maar dat is hier zo moeilijk te verkrijgen in de warenhuisketens) en CB nog steeds gemengd met Animonda Carny (maar dat gaat nu al vlotter binnen). Ik zit nu aan de helft Animonda en helft Carny.
Sommige katten moeten er nog steeds niet van hebben. Ruiken eraan en trappen het af.

Dat zilverwater (ik lees er zoveel positiefs over) zou ik gebruiken als alternatief voor AB, bvb na een sterilisatie of als ze weer eens niezen met of als ze een blaasontsteking hebben. Naast die niesziekte (bij al de katten) en nu die sterilisatie (van de 2 kattinnetjes, de behandeling van de hotspot van Sheela en nu dat kattinnetje dat af en toe urine met bloed plast ,hebben ze nog niets aan de hand gehad. Hoop dat het zo blijft.
Maar je weet nooit.
Ik weet niet hoe lang zilverwater houdbaar is.

Lil, via deze topic, nog eens bedankt voor de goede perspectieven ivm barf en deze middelen.
Van zodra ik weet wat er aan de hand is met Tiblanche zou ik deze middelen wel bestellen na natuurlijk contact te hebben opgenomen met de dierendokter.
Laatst gewijzigd door sheela op vr 02 sep 2005, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#379567
Voor het ontgiften van de honden wordt veel gebruik gemaakt van groene leem, maar ik weet niet of je dit ook bij katten kunt gebruiken. Hitam (Tannetje) zal hier wel iets over kunnen zeggen.
Door Femke
#379639
de honden ontgift ik af en toe met groene leem, maar ik weer niet of dit te heftig is voor een kat? Overigens werken brandnetelthee en chlorella en spirulina ook reinigend, ik geloof dat brandnetelthee het mildst is.
Zilverwater gebruik ik altijd 50 ppm inwendig, voor de honden 10 druppels op een plastic lepel. Op www.zilverwater.nl kun je wel meer informatie lezen.

Je kunt zilverwater goed gebruiken bij bijv. niezen, eventueel in combinatie met een weerstand versterkend middel zoals echinacea. Ik gebruik de Extra weerstand capsules van het merk Bloem. Na een sterilisatie kun je het ook gebruiken, sterker nog je kunt er voor die tijd al mee beginnen om de weerstand te verhogen. Overigens heb ik ook goede ervaring met recovetsem (te gebruiken voor en na de operatie) van VSM, ik weet alleen niet of je het ook voor katten kunt gebruiken.

Misschien reageert Tannetje nog, zij weet echt heel erg veel over alternatieve geneeswijzen.

Succes,

Femke
Gebruikersavatar
Door Hitam
#379640
Groene leem kun je ook prima voor katten gebruiken. Alle ontgiftingsmiddelen werken voor katten hetzelfde als voor honden, dus die kun je voor beiden gebruiken.

Ik zit me af te vragen wat je met hot spot bedoelt, dat komt bij katten eigenlijk niet voor.
Heeft ze een eosinofiel granuloom? Dat lijkt er het meeste op, denk ik. Dat is vaak een voedingsallergie en zou met vers goed moeten reageren.
Door sheela
#379931
Hallo allemaal,

Bedankt voor de voorstellen.
Bloem ken ik, een goed merk. Zal bij de apotheker bestellen als die dat kan.
Ik wilde gisteren op de site van VSM inloggen en hen de vraag stellen over die recovetsem, maar ik vermoed dat die uit lag voor een tijdje want ik kreeg een blanco site te zien of een melding dat die niet bestond of iets in dat genre.. Maar ik denk dat het ook goed is voor katten.

Hitam, met hot spot bedoel ik zo'n plek waar ze continu aan krabben (thv de kop en hals) en dat alsmaar groter wordt tot bloedenstoe. Ik vermoed dat het een eosinofiel granuloom is. Ze is nu aan de betere kant en haar voeding wordt nu ook aangepast, maar dat vraagt tijd om ze volledig over te zetten op CB of Prins.
De meesten eten het al half CB en half blikvoer (Animonda).

Die chlorella en spirulina bestaat dat ook in poeder? Ik zie mij die 9 katten niet alle dagen een paar pilletjes geven. Man man niet te doen. Ik kan ze wel verbrijzelen.Maar hoeveel geef ik er per dag?
Ik weet dat die chlorella voor mensen als onderhoudsdosis 3x3 tabletjes per dag wordt gegeven.
Maar voor katten tussen de 2,5 en de 5,6 kg?

Bedankt voor de tips,
Sheela
Door Lil
#380481
sheela schreef: Hallo allemaal,

Die chlorella en spirulina bestaat dat ook in poeder? Ik zie mij die 9 katten niet alle dagen een paar pilletjes geven. Man man niet te doen. Ik kan ze wel verbrijzelen.Maar hoeveel geef ik er per dag?
Ik weet dat die chlorella voor mensen als onderhoudsdosis 3x3 tabletjes per dag wordt gegeven.
Maar voor katten tussen de 2,5 en de 5,6 kg?

Bedankt voor de tips,
Sheela
Chlorella voer ik zelf niet, maar wel af en toe een tabletje spirulina (ik ben van mening dat een uitgewogen voeding eigenlijk voldoende is). Ik geef de katten deze tablet door hem onder een lepel te pletten, dat gaat heel gemakkelijk bij deze tabletten. Het poeder laat zich goed vermengen met het voer en wordt zo probleemloos opgegeten.
Laatst gewijzigd door Lil op zo 04 sep 2005, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door