Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lil
#378808
Ik las op het forum dat je katten eigenlijk geen groenten zou geven, klopt dat?
Een van mijn katten had altijd struviet (stomme brokken ook), nu ze barft gaat het erg goed met haar. Nu merk ik dat ze het erg goed doet op bepaalde groentes zoals bleekselderij en asperges. Doordat dit zo goed het vochtafdrijft moet ze veel plassen en hoopt zich geen urine meer op (en dus geen kristalletjes en steentjes meer). Is dit verkeerd of moet ik gewoon iets minder vaak groente geven? Krijgen hier om de dag groenten en dan ongeveer 10 gram.
Door 202spots
#378815
Als ze 't lekker vind zou ik doorgaan. ;)
Door Lil
#378955
Wat heet lekker, ze eten het alleen maar omdat ik het onder het gehakt doormeng en omdat de hond het ook krijgt (dat moeten ze ook hebben).
Door Nelly
#379298
Gezonde katten hebben idd geen groenten nodig, maar als jouw kat door de groenten beter en meer kan plassen: lekker blijven geven zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#379643
Jij gebruikt deze groenten ook ter preventie van blaasklachten, dus ik zou er rustig mee doorgaan. Een beetje groenten mag best.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door