Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door HeleenQ
#377937
Ik ben niet zeker of dit hier hoort of ergens anders... maar dan mag het verplaatst worden.

twee maanden geleden heeft Ben gevochten met een hollandse herder en die heeft Ben in zn rechtervoorpoot gebeten. Er zat een gaatje in zn poot en dit is, natuurlijk..., gaan ontsteken. Een kuurtje en een zalf van de DA gekregen, maar iedere keer als het begon op te knappen zat Ben er aan te likken en te knabbelen. Het zal geïrriteerd hebben, maar het knapt er in ieder geval niet van op. Ook zat Saar er aan te slikken als ze er bij kon.

De plek is dus niet opgeknapt en na twee maanden waren we het echt zat. Alles geprobeerd van muilkorven en lampekappen en verbandjes aan toe. Niks hielp, hij werd alleen maar gefrustreerd en das echt niet de bedoeling. Toen kwam de DA met een middeltje Cothivet. Het is op basis van rozemarijn, lavendel en thijm en ruikt ook zo en je spuit het op de wond. Voorwaarde is, dat de wond schoon en ontstekingsvrij is. De honden vinden het zooo erg stinken dat ze er niet aan komen. Ik heb Ben geleerd om op commando te slikken als ik bijv melk gemorst heb in de keuken of wanneer er viezigheid op zn pootje zat, maar met dat spul komt hij er echt niet aan! En Saar ook niet!

De DA vertelde dat hij dit spul gebruikt zodra één van zn honden een wondje heeft, vanwege de stank geneest het veel sneller omdat de wond met rust gelaten wordt... Want probeer maar eens te redeneren met een hond: Luister Fikkie, niet likken bevordert de wondgenezing en de irritatie die je nu voelt is tijdelijk...

nee dus

Het is wel duur, ruim 26 euro, maar wij kregen 21 euro terug van de verzekering. Het is te doen dus. Te bestellen bij elke DA voor zover ik weet.
Door HeleenQ
#378063
nee het is geen genezingsmiddel, de enige functie die het heeft is het 'weghouden' van de hond. vandaar ook de voorwaarde dat de wond schoon en ontstekingsvrij moet zijn.
Door HeleenQ
#378375
ik heb vanmorgen even de 'ingrediëntenlijst' bekeken en het bestaat alleen maar uit etherische oliën van verschillende kruiden en planten. het heeft dan ook een sterk aromatische geur. geen kleurstoffen of extra alcohol oid.
Door Lil
#378801
Altijd handig. Gelukkig kan ik hier met een schoen af, maar toen hij laatst met een wondje bij mijn moeder was hebben de andere twee honden er inderdaad constant aan gelikt. af en toe heeft het hebben van meerder honden ook nadelen (maar ik help jullie allemaal graag van die tweede hond af hoor, waarom mag ik er geen :'()
Door Debora
#379217
ik zie het nu pas :o das inderdaad handig zeg. Ik zal eens kijken of ik dit kan krijgen voor mijn hond want dat zou enorm schelen. De wond is al mooi dicht maar af en toe hapt ze er ineens naar en is het weer wat open....dit zou echt perfect zijn!!! Thnx :-*
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door