Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door bruutjevos
#377488
Nou vandaag hebben igor en Dimitri hun eerste groenteprutje gegeten...

Ze vonden er niet veel aan moet ik zeggen, had het voor de zekerheid maar wel door de pens gedaan anders aten ze het helemaal niet op. Maar ik denk dat ze gewoon moeten wennen aan dit alles. Was ook zo met de kippenpoot.

Heb nu 15 zakjes met 100 gram groenteprutje in de diepvries gemaakt. Ik begin gewoon erg rustig met de stap naar berfe, en laat ze rustig aan aan die alles wennen....

Zometeen ga ik ff weer naar schalkhaar om wat kippennekken te halen...
Door 202spots
#377492
Ze vonden er niet veel aan moet ik zeggen, had het voor de zekerheid maar wel door de pens gedaan anders aten ze het helemaal niet op.


Je moet het ook geen prut noemen...niemand wil prut eten.:-X
Geef volgende keer 'n eetlepel groenteMIX door hun eten heen, en laat ze met klein beetje tegelijk wennen
Laatst gewijzigd door mahuni op do 01 sep 2005, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#377497
[quote="202Spots"]
:-X
[/quote]

;D ;D Misschien is bruutjevos nog niet lang genoeg lid om te weten dat jij liever niet hebt dat we prut zeggen? ;) ;D

Ik geef Gitte altijd groenteMIX (ben ik nu braaf Dory ;D)
Door 202spots
#377498
[quote="bruutjevos"]
Wat bedoel je??
[/quote]

Heb al veranderd...
Maar wat voor groentes heb je gebruikt?
Laatst gewijzigd door mahuni op do 01 sep 2005, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bruutjevos
#377499
Oh okee dan snap ik het ja...

Ze hebben dan hun GROENTEMIX gehad..hihihihihi

(ben echt een beginnelingetje he.... ;))

Maar aten jullie honden hun mixjes meteen met smaak op?? Of duurde dat ook ff??
Door 202spots
#377500
[quote="Nitus"]
Ik geef Gitte altijd groenteMIX (ben ik nu braaf Dory ;D)
[/quote]

Good Girl!! ;) 'n Aai op je bolletje... :-* :-*
Laatst gewijzigd door mahuni op do 01 sep 2005, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bruutjevos
#377503
verse sperciebonen, rode bieten van het land.
Komkommer, sla en een stronkje witlof en een paar kleine wortels en een halve paprika, (daar is Dimitri zo dol op...) en nog wat spinazie
Laatst gewijzigd door bruutjevos op ma 29 aug 2005, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#377505
bruutjevos schreef: Oh okee dan snap ik het ja...
Ze hebben dan hun GROENTEMIX gehad..hihihihihi
(ben echt een beginnelingetje he.... ;))
Maar aten jullie honden hun mixjes meteen met smaak op?? Of duurde dat ook ff??
Good Girl!!
De meest honden eten geen groentes tenzij er wat anders bij zit.
Zoals hierboven geschreven begin met 'n klein beetje groentemix door hun gewoone eten te doen, wanneer ze 't lekker vinden kan je iets meer gaan geven.
Je kan dan later ook bij 'n paar eetlepels groentemix 'n blikje sandientjes en rauw eitje erdoor doen,dat vinden ze meestal ook lekker.
verse sperciebonen, rode bieten van het land.
Komkommer, sla en een stronkje witlof en een paar kleine wortels en een halve paprika, (daar is Dimitri zo dol op...)
Boontjes even gekookt? Blad van bietje ook gebruikt?
Is 'n goed begin. ;)
Volgende keer beetke knoflook en alfalfa sprouts erbij?
Laatst gewijzigd door mahuni op do 01 sep 2005, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#377506
[quote="bruutjevos"]
Oh okee dan snap ik het ja...

Ze hebben dan hun GROENTEMIX gehad..hihihihihi

(ben echt een beginnelingetje he.... ;))

Maar aten jullie honden hun mixjes meteen met smaak op?? Of duurde dat ook ff??
[/quote]

;D ;D

Groentemixjes worden hier niet zomaar gegeten hoor ::), daar moet wel wat lekkers doorheen. Met een beetje hüttekäse erdoor wordt het wel gewaardeerd of een beetje rundergehakt.
Door bruutjevos
#377510
[quote="202Spots"]
Good Girl!!
De meest honden eten geen groentes tenzij er wat anders bij zit.
Zoals hierboven geschreven begin met 'n klein beetje groentemix door hun gewoone eten te doen, wanneer ze 't lekker vinden kan je iets meer gaan geven.
Je kan dan later ook bij 'n paar eetlepels groentemix 'n blikje sandientjes en rauw eitje erdoor doen,dat vinden ze meestal ook lekker.Boontjes even gekookt? Blad van bietje ook gebruikt?
Is 'n goed begin. ;)
Volgende keer beetke knoflook en alfalfa sprouts erbij?

[/quote]

Ja boontjes ff aan de kook gebracht. Boontjes krijgen ze hier wel vaker. Dimitri heeft namelijk een paar maand geleden dieet gemoeten. En kreeg dus altijd boontjes, die ik dan prakte en niet pureerde.

Nee blad van bietjes heb ik niet gebruikt. Ik wist niet dat ze dat ook mochten eten, vandaar....Maar zal die erdan de volgende kee rook bij doen.

Knoflook wilde ik erbij doen, krijgen ze normaal hier ook regelmatig, maar sja....dat was op... :-\
Door 202spots
#377567
[quote="bruutjevos"]
Nee blad van bietjes heb ik niet gebruikt. Ik wist niet dat ze dat ook mochten eten, vandaar....Maar zal die erdan de volgende kee rook bij doen.
[/quote]

Ja hoor,bietenblad is heel gezond!
'n beetje lof van de worteltjes mag er OOK bij!! ;)
En wanneer er paardebloemen bladjes in je tuin groeien kan je die er ook in doen!! ;D
Laatst gewijzigd door mahuni op do 01 sep 2005, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door