Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bianca_Cailin
#378503
Ik heb dus net 2 pakken Energique gekocht en ga morgen beginnen...ik wilde eerst Duck maar dat is hier in de buurt niet verkrijgbaar en deze bevalt ook menigeen hier dus ik ga het ook proberen. Ik vroeg nog aan die man van de Pets Place, ik moet er eerst kokend water overheen gieten toch?? Want ze heeft nog nooit iets anders gehad dan brokken....hij kijkt mij aan ??? daar heb ik nog nooit van gehoord zegt ie...maar goed, ik kan dat beter wel doen toch?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#378508
Dat water hoeft niet perse. Dat wordt meestal gedaan als je hond of kat het vlees niet als eten herkend. Door het warme water komt er dan een luchie en een soort bouilonnetje vrij waardoor de herkenning wat sneller gaat. Ook wordt het gedaan als het vlees zo uit de koelkast komt om dan even de kou eraf te halen.

Indien dit bovenstaande allemaal niet het geval is zou ik er geen water bij gooien omdat de kans dan groot is dat het te vlot door de spijsvertering heensjeest.
Door Femke
#378580
[quote="Bianca_Cailin"]
Ok, dan geef ik het eerst zo wel. Dank je wel :)
[/quote]
als je hond geen ernstige maag-darmklachten heeft zou ik het gewoon rauw geven ;)
Door Bianca_Cailin
#378623
Ze heeft ongeveer 2 weken geleden maag/darm ontsteking gehad, maar het gaat nu wel goed met haar. Heeft af en toe nog diarree, gisteren bijvoorbeeld 2x en vandaag is het weer helemaal in orde. Ik probeer het gewoon rauw en anders giet ik het eerst wel over met gekookt water.
Door Truus
#378822
En hoe vond Cailin het? Ik hoop dat je een beetje in het groot in kan kopen want dat kan wel schelen in de prijs. Is er niemand die samen wil doen met jou? Vraag anders eens op Barfplaats of misschien is zelf samenstellen wel iets voor jouw.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#378827
[quote="Truus"]
En hoe vond Cailin het? Ik hoop dat je een beetje in het groot in kan kopen want dat kan wel schelen in de prijs. Is er niemand die samen wil doen met jou? Vraag anders eens op Barfplaats of misschien is zelf samenstellen wel iets voor jouw.
[/quote]

Dit is een hele goeie tip van Truus ;). Ik wil daar nog aan toevoegen dat je bij je DSZ ook kennelverpakkingen (van 12 kilo) kunt krijgen. Vaak moeten die besteld worden, ik zou daar even naar informeren. Want anders is het straks als ze wat groter gaat groeien niet te betalen.
Door Bianca_Cailin
#378912
;D ze vond het heerlijk!!! Het leek me alleen een beetje weinig, maar het zal wel goed zijn. Ik heb er direkt een beetje probiotica door heen gegooid want ze had vannacht flinke diarree, we zijn nl met de tuin bezig en ze doet niets anders dan van alles van de grond eten, takjes, zand, schors echt van alles en dat is er vannacht weer uitgekomen. Kan zoiets kwaad???
En wat betreft de grootverpakking, dat gaat de eerste tijd een beetje moeilijk worden aangezien ik een kleine vriezer heb en er geen ruimte is voor een grote...ik hoop in de toekomst als we verbouwd hebben, ik krijg dan (hoop ik ;)) een bijkeuken en dan zou het misschien wel kunnen.
Door Bianca_Cailin
#379383
Ze vindt het nog steeds lekker, had niet anders verwacht, ze eet echt werkelijk alles!!!! Maar heb t idee dat het te weinig is..heb Energique al gemaild, maar nog geen antwoord gehad. Ze is ongeveer 7,5 kilo en mag dus 300 gr = 3 plakken verdeeld over 4x en dat is echt maar een beetje. Of vult/voedt dit gewoon meer???
De ontlasting ziet er trouwens goed uit ;D is altijd favoriet onderwerp of niet hahaha, de hoeveelheid is afgenomen alleen het aantal keren dat ze poept niet.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#379396
Als je hond 4x per dag te eten krijgt dan is de kans ook groot dat ie 3x per dag poept, je zult merken dat als je minder maaltijden gaat geven de poepfrequentie ook omlaag gaat ;).
Ik denk dat Cailin wel iets meer mag hebben hoor, ik vind 300 gr. ook wat weinig. Ik zou haar elke maaltijd een schijfje geven, kom je op 400 gr. per dag en da's echt niet mega veel als je de richtlijn neemt voor pups: 50 gr. per kilo lichaamsgewicht.
Door Bianca_Cailin
#379410
Ok, dank je wel voor je reactie, het leek mij ook wel haalbaar, ze groeit zowiezo heel hard, dus ik geef haar gewoon 400 op een dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door