Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#378899
Sheddie heeft last van Bronchitis en krijgt daar op dit moment 2x per dag een half tabletje Enurace 50 voor. Het klinkt als een "klep-kuchje" maar zijn hartje is in orde.
Maar ik vind dat het wat erger gaat worden, zijn kuchen.
Hij is nu 11½ jaar.
Zou ik hem iets homeopatisch geven, of zou de dosering van de huidige medicatie omhoog moeten ?
Laatst gewijzigd door K@rin op do 01 sep 2005, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#378911
Kent iemand dit ?

PULMITRANQ
Samenstelling: geconcentreerde kruiden extract van de codonopsis, astragalus, rehmannia, prunus mume, schisandra, morus alba, tussilago, perilia, fritillaria, platycodon, pineilia, zingiber.

Bijwerkingen: Voor zover bekend, geen bijwerkingen. Niet gebruiken bij koorts.

Combinatie met andere middelen: Het kan in het algemeen zonder bezwaar met andere middelen worden gebruikt.

Gebruiksduur: Zonodig kan het langdurig worden gebruikt. Niet gebruiken bij diarree en dracht. Bij aanhouden van de klachten is consult raadzaam.

Bewaren en houdbaarheid: Het dient droog en bij kamertemperatuur bewaard te worden. Minimaal 3 jaar houdbaar. Houdbaarheidsdatum staat op de verpakking.

Zuivere kwaliteit: Het product is natuur zuiver, zonder chemische toevoegingen zoals gluten, gist, kleur, geur of conserveermiddel.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#378915
Ach arme Edje :'(, helaas (voor jou dan) heb ik geen ervaring met deze klachten, dus ik kan je niet adviseren. Het middel wat je in je laatste bericht noemt klinkt mij meer als een kruidengeneesmiddel, da's weer wat anders als homeopathie.

Heb je het boek van Atjo Westerhuis? daar worden en heleboel middelen genoemd (teveel om hier even over te typen), en elk middel heeft zo z'n eigen kenmerken (wat voor soort hoest, met of zonder korts etc.) Je mag het boek anders wel even van me lenen.
Kijk ook even bij : http://www.uwdierenkliniek.nl/home.html , klik op bliotheek, ziekte info: Hoesten

Beterschap met Edje raketje :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#379635
Dit zijn overwegend Chinese kruiden. Ik vermoed dat het dus een Chinese kruidencombinatie is. Dan zou je eigenlijk moeten weten in welke situaties het toegepast kan worden maar dat staat er niet bij.
De naam pulmitranq doet vermoeden dat het om longproblemen gaat en dat lijkt me hier niet het geval.
Maar voorzichtig proberen kan waarschijnlijk geen kwaad.
Door K@rin
#379813
Hitam schreef: Dit zijn overwegend Chinese kruiden. Ik vermoed dat het dus een Chinese kruidencombinatie is. Dan zou je eigenlijk moeten weten in welke situaties het toegepast kan worden maar dat staat er niet bij.
De naam pulmitranq doet vermoeden dat het om longproblemen gaat en dat lijkt me hier niet het geval.
Maar voorzichtig proberen kan waarschijnlijk geen kwaad.
Dank je Tannetje .
De Groene Oss heeft ook kruiden en ik denk, dat ik die maar eens ga proberen .......
Door diana
#379900
nou;
misschien een superstomme vraag ,
maar enurace is toch tegen incontinentie??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#379912
diana schreef: nou;
misschien een superstomme vraag ,
maar enurace is toch tegen incontinentie??
Hier nog iemand die zich dat net zat af te vragen, ik ken het ook alleen als incontinentie middel.
Door K@rin
#379916
diana schreef: nou;
misschien een superstomme vraag ,
maar enurace is toch tegen incontinentie??
;D ;D ;D
Ja, dat klopt, maar OOK bij: Astma Bronchiale bij Honden
Heel erg vreemd, 2 zulke verschillende dingen, maar goed, het zij zo ...... ;)
Door K@rin
#379922
Enurace, Merknaam voor ephedrine

Efedrine
Alfa-sympaticomimeticum, werkt bronchusverwijdend en vaatvernauwend in de bronchieen en drukverhogend in de urinebuis.
Indicaties: asthmatische bronchitis, urine-incontinentie.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#379930
Karin & Pyrs schreef: ;D ;D ;D
Ja, dat klopt, maar OOK bij: Astma Bronchiale bij Honden
Heel erg vreemd, 2 zulke verschillende dingen, maar goed, het zij zo ...... ;)
raar he, dus je zou kunnen zeggen verwachten dat hij niet per ongeluk een plasje doet tijdens het hoesten ;D



(ik hoop dat hij er niet teveel last van heeft)
Laatst gewijzigd door sylvia op za 03 sep 2005, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door