Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door angeliquek
#37850
hoi

mijn hond sparky heeft last van veel jeuk
zijn hele kont is nu dan ook rood
ben nu al 2x bij de dierenarts geweest die heeft mij gezegt te ontvlooien (niet dat ie vlooien heeft maar toch) en te ontwormen ik heb nu beide gedaan dus dat is afwachten
maar het kan ook nog een voedsel allergie zijn
maar omdat het alleen bij z'n kont is
Afbeelding
zo mijn vraag is wie weet wat het zou kunnen zijn als het niet de vlooien en wormen waren
hij eet bibi en krijgt van die supermarkt koekjes

groetjes

angelique
Laatst gewijzigd door angeliquek op ma 05 jan 2004, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#37884
Misschien dat zijn allergische reactie van die koekjes komt... In hondenkoekjes zitten heel veel granen en als je hond daar niet tegen kan, kun je dus dit soort reacties krijgen..

Laat die koekjes eens voor wat ze zijn. Geef ook geen brood en andere graanproducten meer, en kijk eens of het dan beter word.

Mocht het hier nog niet beter door gaan, zou je hem eens op een eliminatie dieet kunnen zetten. Carnibest heeft bijv een eend - rijst versie. Dit is vlees die een hond normaal gesproken nooit krijgt.. En kijk eens hoe hij daarop reageert.
Door geer
#37886
Zijn het niet zijn anaalklieren?? (al denk ik dat de dierenarts dat zelf ook wel had opgemerkt als dat zo was :-\)
Door angeliquek
#37887
hoi

nee z'n anaalklier was het niet al heeft de da dat ook nog voor de zekerheid uitgedrukt maar was te weinig voor deze reactie

groetjes

angelique
Door Lizzy
#37898
Bij ons woont er een Bordeaux Dog in de straat en hij heeft EXACT deze rode plekken! Er is bij hem een allergie test gedaan en hij bleek allergisch te zijn voor huisstofmijt. Met hem hebben ze een desensibilitatie-kuur gedaan en de plekken zijn bijna weg. Misschien toch wel een idee om een allergie test te laten uitvoeren?

Verder zou je nog eens een ander merk vlees kunnen proberen. En, ik zou sowieso die koekjes niet meer geven. Ook geen gek idee om eens Borage olie capsules toe te voegen aan zijn voeding. Dit is erg duur, maar kAn heel goed helpen.

Groetjes, Lizzy
Door angeliquek
#37949
hoi

mijt was geloof ik al uitgesloten (zeker weten doe ik het niet)
maar zo'n allergie test kost om te beginnen 100 euro consult hier kost al gauw zo'n 15 - 25 euro en dan testen ze maar 1 ding per keer dus stel ze komen bij het laatste dingetje pas erachter wat het was ben ik dalijk 1000 euro kwijt als het al niet meer is want waar de da z'n prijzen vandaan haalt snap ik niet maar weet dat ik me iedere keer weer rotschrik van ze

groetjes

angelique
Door Anna
#37950
Hallo,

Hoe lang staat je hond al op vers? Ik zou in elk geval ook die koekjes laten voor wat ze zijn. Toen ik mijn hond overschakelde op vers, heeft ze een hele tijd jeuk en rode plekken (op de buik) gehad. Ik gaf toen af en toe wat brood en wat brokjes als tussendoortje. Gewoon omdat ze dat erg lekker vond. Ik denk nu dat ze niet tegen de combi vlees - brokjes kon. Nu geef ik mijn hond dus nooit meer brood of brokken en haar vacht is al een hele tijd super!

Groetjes,

Anna.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#37953
angeliquek schreef: hoi

mijt was geloof ik al uitgesloten (zeker weten doe ik het niet)
maar zo'n allergie test kost om te beginnen 100 euro consult hier kost al gauw zo'n 15 - 25 euro en dan testen ze maar 1 ding per keer dus stel ze komen bij het laatste dingetje pas erachter wat het was ben ik dalijk 1000 euro kwijt als het al niet meer is want waar de da z'n prijzen vandaan haalt snap ik niet maar weet dat ik me iedere keer weer rotschrik van ze

groetjes

angelique
Dan zou ik bij een andere da eens bloed laten afnemen ,als ze voldoende afnemen kunnen ze een brede allergie test laten doen,op een heleboel dingen.
Door Esther&co
#37961
Allergische reactie begint meestal niet op de kont. (er zijn uitzonderongsgevallen).
Als ik vanuit mijn ervaring spreek, zijn het de anaalklieren, of vlooien. Maar vlooien heb je niet gezien lees ik.
Heeft de dierenarts de anaalklieren van binnenuit leeggedrukt. Wil vaak heel veel uit maken.
Zo'n verstopping kan leiden tot ontstekking, en dat krijg je vaak reacties van bijten en krabben.

Mischien een oppervlakkige huisontsteking, kan ook nog. Maar ik neem aan dat de dierenarts dat ook wel gezien zou hebben....ja je weet het nooit natuurlijk.
Nou in iedergeval succes.
Door angeliquek
#38068
hoi

ze had een vinger in z'n kont gedaan en toen uit gekepen dus geen id binnenuit denk ik dan

ik heb hem nu ook gesprayed tegen vlooien (vooral omdat ik hoorde dat ze van 1 beet al een allergie kunnen hebben ofzo en dus de vlo niet hoeft te blijven en als ik het moet geloven werkt die spray (frontline) 3 maanden) en ik heb hem wormen pasta gegeven (vitaminthe) omdat dat het ook nog kon zijn maar ik zie geen wormen bij geen van m'n dieren

hij krijgt sinds maart bibi maar hij heeft pas sinds een paar maanden last van jeuk

groetjes

angelique
Laatst gewijzigd door angeliquek op di 06 jan 2004, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#38073
angeliquek schreef: hoi

ze had een vinger in z'n kont gedaan en toen uit gekepen dus geen id binnenuit denk ik dan

ik heb hem nu ook gesprayed tegen vlooien (vooral omdat ik hoorde dat ze van 1 beet al een allergie kunnen hebben ofzo en dus de vlo niet hoeft te blijven en als ik het moet geloven werkt die spray (frontline) 3 maanden) en ik heb hem wormen pasta gegeven (vitaminthe) omdat dat het ook nog kon zijn maar ik zie geen wormen bij geen van m'n dieren

hij krijgt sinds maart bibi maar hij heeft pas sinds een paar maanden last van jeuk

groetjes

angelique
Ikzelf zou voor de zekerheid toch een tijdje overstappen op ander versvlees.
Zeker die supermarktkoekjes niet meer geven en ook geen andere tussendoortjes.
Alleen zo kan je zien of hij verbetert ja of nee.
En probeer eens iets op natuurlijke basis tegen de vlooien ;)
Al dat gif kan ook niet goed zijn.
Ik hoop dat hij weer snel van de jeuk afraakt :P
Door Helen
#38128
tieneke schreef:
Ikzelf zou voor de zekerheid toch een tijdje overstappen op ander versvlees.
Zeker die supermarktkoekjes niet meer geven en ook geen andere tussendoortjes.
Alleen zo kan je zien of hij verbetert ja of nee.
En probeer eens iets op natuurlijke basis tegen de vlooien ;)
Al dat gif kan ook niet goed zijn.
Ik hoop dat hij weer snel van de jeuk afraakt :P
Ik denk inderdaad ook dat al dat gif bovenop een allergie niet echt bevorderlijk is voor zijn gezondheid. Ik laat de ontlasting nakijken op wormen en ontworm pas als er daadwerkelijk eitjes en/of wormen inzitten. En er zijn ook natuurlijke anti-vlooienmiddelen. Frontline is pure gif. Ik ken een Tjech. die van Frontline zijn volledige kraag verloren heeft. Natural flea and tick spray van Barrier biotech werkt uitstekend. De vlooien vallen zo van je hond/kat af. :D Verder kan je zelf koekjes voor je hond bakken. Eva ( hier op het forum onder chooky) heeft ergens een uitstekend recept staan.

groetjes Helen
Door ine
#38132
Angelique, je kunt ook eens naar Bibi bellen en vragen, of de samenstelling veranderd is.
In september zou het. na een verandering eerder en de klachten erna, veranderd worden. Ook zou er een ander soort olie gebruikt gaan worden.
Door diana
#38154
ohh ik las frontline...
nou..dat komt er hier niet meer in hoor.
mijn teefje had er weken na het inspuiten nog jeuk van ...en haar hals en oxels waren bijna kaal.
Door jolly64
#38167
Mijn hond heeft nu ander voer
Ik geef hem energique en dat lust hij graag
De jeuk is al minder en het moet 6 weken om erachter te komen of het van voedselallersgie afkomt
ik zal het toch maar eens proberen en verder geen tussendoortjes geven
Gr Jolanda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door