Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#378406
Jonas gaf me vanmorgen de schrik van mijn leven. Tijdens de wandeling was er niks aan de hand. Eenmaal binnen wilde ik zijn oogjes schoonvegen en net daarvoor eigenlijk begint hij helemaal te wankelen. Als een dronkeman of alsof hij duizelig was. Het duurde maar een seconde of 5 denk ik. Hij kon echt niet goed op zijn poten staan, maar viel ook niet helemaal om. Opeens was het over en ook echt over. Niks meer aan te zien. Ik heb mijn vader uit bed getrommeld en Jonas was gewoon blij hem te zien.
Een paar weken geleden liep hij even te sloffen tijdens een wandeling, alsof hij zijn poten niet zo goed kon optillen. Dat was ook maar heel even.

Wat kan dit zijn??? Het was doodeng om mijn maatje zo te zien wankelen.
Ik ga allerlei dingen denken meteen. Hij heeft in de vakantie zalm gekregen die niet was ingevroren bijvoorbeeld.

Ik wilde eerst meteen naar de da rennen, maar hij gedroeg zich weer zo gewoon, geen naweeen zeg maar. Dus mijn ouders letten nu supergoed op en ik bel elke paar uur naar huis :(
Door Lizzy
#378409
Vreemd. Heeft hij oorontsteking? Zat zijn halsband strak om z'n nek? Heeft hij helemaal geen andere ziekte verschijnselen (misselijk, overgeven, koorts, diarree)?

In ieder geval iets om scherp in de gaten te houden en zonodig toch even de DA te contacten!
Door Cathelijn
#378417
nee, verder niks aan de hand. De halsband zat op de normale lengte, niet misselijk of overgeven, geen diarree. Koorts heb ik niet gemeten. Hij was verder vrolijk. Alleen vanmorgen leek er iets een beetje dwars te zitten in zijn keel, maar dat ging verder goed.
Ik zal eens extra in zijn oren kijken.
Door Femke
#378420
ik zou het eventjes aantekenen in de agenda, wat er precies gebeurd is. Als het dan nog een keer voorkomt kun je makkelijk opzoeken wanneer het nog meer gebeurd is. Misschien was het een lichte absence

sterkte in elk geval en een knuffel voor Jonas
Door danielle1980
#378510
is het niet gewoon te warm,of dat ie even duizelig is door de overgang warm/koud?
hier is het namelijk echt veel te warm voor de honden.
voor mij ook trouwens, als ik van buiten kom krijg ik echt een klap en zie echt even sterretjes.

uh of zeg ik nu iets raars? :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door