Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#377972
Afgelopen weekeind hebben Max en Tara gespeeld met een hond die Giardia heeft gehad kort geleden, maar de hond knapte al weer op. Nou heeft Max sinds gister weer diarree, eerst gewoon wat dunner, en nu is het weer net water. En zonet was Tara ook ineens aan de diarree. Ze hebben verder niks bijzonders te eten gehad, geen nieuwe dingen ofzo. Is het gewoon toeval, of kunnen ze wat opgelopen hebben?
Door Peet
#378006
Giardia is wel besmettelijk. Meestal wordt het via water of uitwerpselen verspreid, maar het kan ook van de ene hond op de andere over gaan. Ik zou je honden scherp in de gaten houden en bij twijfel of als het langer dan 3 dagen duurt toch naar de DA gaan. :-\
Door danielle1980
#378024
ja heel erg besmettelijk.
als de hond gezond verklaard is, dus door opnieuw onderzoek te doen, dan is ie dus beter en niet meer besmettelijk.

maar ze zouden dan wel alle bakken, speeltjes, dekens enz enz waar de hond mee te maken heeft gehad in huis en de tuin hebben moeten ontsmetten, dus wassen en uitkoken en huis goed reinigen, want anders heeft t dus geen nut.

het is namelijk ook via speeksel overdraagbaar en zelfs als t in erge mate aanwezig was via de lucht overdraagbaar.
het is ook besmettelijk voor mensen trouwens, en kan via de honden overgedragen worden.
Door amber13
#378045
Oke, nou, ik zal ze even goed in de gaten houden. Volgens het baasje van de hond was het al wel weer over, alleen had de hond nog af en toe diarree, maar dat kan ok ergens anders aan liggen. Wanneer ik het niet vertrouw zal ik de da even bellen. Verder zat ik te denken, we zijn gisteren ook bij een plas geweest en daar heeft Tara gezwommen, misschien dat daar iets in het water zat, Max is niet in het water geweest, dus die heeft het daar niet van. (Hij was trouwens eergisteren ook al aan de dunne)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door