Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#375912
Het is weer zover, Binno is schijndrachtig... Opgezwollen melkklieren, beetje melkgift.
Binnenshuis is ze erg rustig, tamelijk zielig, superaanhankelijk (maar dat is ze anders ook ;)), hijgt veel, en ligt de hele dag te waken of er niemand in de buurt van haar nest komt. Ze is ook al enkele keren op onze maltezer gedoken om hem duidelijk te maken dat ze dit absoluut niet duldt.
Eten doet Binno nog wel, maar minder. Kippevleugeltjes bvb. zit ze maar wat mee te prutsen...
Buiten is ze dan weer het brokje dynamiet dat ze altijd is. Erger nog, af en toe valt ze schijnbaar zonder reden uit, alsof ze spoken gezien heeft, omdat ze blijkbaar een andere hond geroken heeft. Ze hoeft die andere hond dan niet eens te zien. Haren recht, al uitvallend en grommend in het rond springend, om dan al piepend weer naar mij te kijken en opnieuw te beginnen... pfff! Mensen denken vast op zo'n moment dat ik een totaal doorgedraaide en niet opgevoede hond aan de lijn heb. ::)
Na de vorige loopsheden had ik preventief al een keer Pulsatilla geprobeerd, Ignatia en ook een keer Ablavetsem. Omdat dit bij haar weinig resultaat had gaf ik deze keer niks preventief en wachte af.
Vanaf het moment dat haar melkklieren begonnen op te zwellen begon ik toch maar weer met Ablavetsem, nu bijna twee weken geleden, maar ik zie tot nu toe geen verbetering, misschien ben ik ook gewoon veel te laat met dit middeltje begonnen.
Is er nog iets wat ik toch nog zou kunnen proberen? Want ik kan me inbeelden dat dit voor haar ook niet echt prettig is. :-\
Ze krijgt al minder eten en ik probeer haar zoveel mogelijk afleiding te geven.
Kan ik eventueel nog Ignatia erbij gaan geven? En moet dat dan dagelijks de D30 zijn? (heb nl. nog een flesje D200 staan dat ik vroeger wekelijks preventief gaf na de loopsheid)
Of kan ik best gewoon nog wat geduld hebben tot het weer vanzelf overgaat... :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375937
Jeetje, arme Binno :(, ze heeft wel erg last van haar schijndracht zeg! In Ablavetsem zit al Asa foetida D4, Avena savita, en Pulsatilla D30.

Ik heb net even in de Atjo-bijbel ;) gekeken en die zegt bij Ignatia: Ignatia D6, 3x gaags 1 dosis, gedurende 3 weken. Indien Ignatia-type: Ignatia D30, 1x daags 1 dosis, gedurende 3 weken.

Hij zegt ook (in het algemeen bij schijndracht, blz 197): Bij onvoldoende resultaat is wellicht een hormoonbehandeling aanbevelingswaardig. In uitzonderingsgevallen wordt een castratie (verwijdering van baarmoeder plus eierstokken) nodig (o.a. Afghanen zijn bekend om hun therapieresistente schijndracht).

Sterkte ermee!
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 26 aug 2005, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#376475
Ik ga proberen met Ignatia erbij.
Hormoonbehandeling, hmmm :-\ daar ben ik niet zo voor te vinden, lijkt me ook niet zo heel gezond... En castratie, alleen als het ècht niet anders kan, voorlopig wordt daar absoluut nog niet aan gedacht. Het is al zo'n pittig ding, moet niet nog erger worden.
In elk geval bedankt! ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#377216
Ik zou ze niet allebei tegelijk geven. Het is namelijk of de Pulsatilla die werkt of de Ignatia, niet allebei.
Je zou ook Lycopodium kunnen proberen, die kunnen ook schijnzwanger zijn.
Gebruikersavatar
Door Binno
#377378
Daar had ik nog niet aan gedacht. Lycopodium past ook bij dominante types, dus misschien is dat inderdaad wel wat voor haar! ;)
Kan ik daar nu nog mee beginnen of is het na twee weken schijndracht wat laat om nog resultaten te verwachten?
En welke potentie moet ik dan hebben?
Als ik het volgende keer ga geven, kan ik daar dan best preventief na de loopsheid al mee beginnen, of wachten tot er symptomen van schijndracht zijn? :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#377600
Je kunt er altijd mee beginnen. Dus het kan nog.
Ik zou een D30 opzoeken en dan een keer daags een korrel geven.
En als het goed gaat de volgende keer meteen na de loopsheid beginnen. Of eigenlijk afhankelijk van wanneer de schijnzwangerschap begint. Als ze aansluitend op de loopsheid meteen schijnzwanger wordt zu je ook tegelijk met de loopsheid kunnen beginnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door