Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#377615
Honden hebben een andere spijsvertering als mensen dus. Maar hoe zit het dan met de probiotica?! Heeft het wel nut om ze die capsules voor mensen te geven? Hebben zij niet, omdat ze zo anders zijn en ander voedsel eten behoefte aan andere enzymen en bacterien ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#377762
Blijkbaar niet, want laatst had Gitte wat dunnere ontlasting, bijna diaree, en ben ik probiotica gaan geven, ze had weer perfecte drollen. Ben na 2 dagen met de probiotica gestopt en het werd weer dun. Na een weekje Probiotica had ze het niet meer nodig.
Hoe de wetenschappelijke bewijsvoering is kan ik je niet vertellen, maar denk dat praktijk voorbeelden ook overtuigend kunnen zijn?
Door Doedels
#377778
Jojo schreef: Honden hebben een andere spijsvertering als mensen dus. Maar hoe zit het dan met de probiotica?! Heeft het wel nut om ze die capsules voor mensen te geven? Hebben zij niet, omdat ze zo anders zijn en ander voedsel eten behoefte aan andere enzymen en bacterien ???
Ik heb me hetzelfde afgevraagd, maar ook mijn honden doen het erg goed op probiotica. Dus ik geloof het wel.
Door Jojo
#377784
Prijktijkvoorbeelden zijn altijd de beste ;D
Maar ik vroeg het me gewoon af, hoe het zat met mensenmiddeltjes en honden.

Het is wel bekend dat homeopatische middelen bij de ene wel werkt en bij de ander niet, daar heb ik dan weer een voorbeeld van:
Joey staat onder behandeling van bioresonantietherapie en dit is een geweldige methode om te 'testen' hoe het lichaam reageert op bepaalde dingen als voer, zalfjes, shampoos, medicijnen en voedingssuplementen. Ik dus de hele rimbam meegenomen ;D
Bleek de okugest totaal niets voor hem te doen, evenals de accidophilus van het kruidvat die ik hem gaf wanneer hij wat aan de dunne was.
De teatree olie van Chi die ik laatst had gekocht, daar gaf hij zelfs een allergische reactie op, terwijl die van het merk Tasman wel goed werd verdragen. En ook de echinacea met cat's claw had geen nut bij hem. Dat laatste had ik al wel gemerkt, ik had het al een week lang gebruikt om zn piem mee te spoelen maar zonder resultaat :(
Ik bedoel maar ???
Door Doedels
#377796
Ik denk dat er nogal verschil zit in de verschillende merken probiotica. Je zou een ander merk kunnen laten testen.
Door Lil
#377860
Ik heb probiotica die speciaal voor honden en katten is van een van de internetschops geplukt, weet niet of er verschil in zit, want zelf gebruik ik geen probiotica en ik doe al eeuwen met dat potje.
Door Lizzy
#377871
Bij mijn weten is het nog niet helemaal wetenschappelijk aangetoond, maar een flink aantal van deze bacterieen overleven dus wel een maagzuur met een pH waarde van 1 a 2.

Overigens hebben we deze vraag al een keer eerder behandeld en ik denk dat dit wel een interessante discussie heeft opgeleverd: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... t=msg43484
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door