Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door simone 2
#377565
Hallo,

Ik ben vorige week woensdag begonnen met het mengen van vers voer (carnibest natuur diabetes) met brokken. Sinds vandaag krijgt mijn hond alleen carnibest. Wat mij net opviel was dat Midas hele harde donkere (bijna gitzwarte) ontlasting had. Is dit normaal?

Alvast bedankt voor de reacties.

groetjes, Simone
Door 202spots
#377568
Bedoel je dat je brokken samen met de versvoer mengt?
Dan moet je niet doen dus...
En is de kleur opeens anders nu je alleen carnibest geeft, terwijl vers met brokken gemengt niet donker was?
Wat zit er in carnibest natuur diabetes?
Door simone 2
#377570
Hallo,

Omdat mijn hond diabetespatient is, moest ik langzaam overgaan op het carnibest voer. Vandaar dat ik vanaf woensdag eerst het voer heb gemengd en pas vandaag over ben gegaan op alleen carnibest.
In het carnibest diabetesvoer zit: rundvlees, kip, groenten, plantaardige olie, vitaminen en mineralen.

groetjes, Simone
Door Moos
#377589
Hier hebben ze ook regelmatig hele donkere ontlasting. Op brokken hadden ze dat nooit, op de Rodi nu wel soms.
Door 202spots
#377590
simone 2 schreef: Ja vandaag was het voor het eerst zo donker.
Het enige waar ik aan kan denken is dat de brokkenkleur er nu niet doorheen zit.... :-\
Ik weet niet of de groentes in CB donker zijn ???
Maar er zit toch niet ZO veel groentes is dacht ik?

Ik weet ook niet of andere honden die carnibest krijgen 't zelfde hebben?

"In het carnibest diabetesvoer zit: rundvlees, kip, groenten, plantaardige olie, vitaminen en mineralen"

En wat is 't verschil tussen carnibest diabetis en "gewone" carnibest dan?
Door Doedels
#377745
simone 2 schreef: Hallo,

Ik ben vorige week woensdag begonnen met het mengen van vers voer (carnibest natuur diabetes) met brokken. Sinds vandaag krijgt mijn hond alleen carnibest. Wat mij net opviel was dat Midas hele harde donkere (bijna gitzwarte) ontlasting had. Is dit normaal?

Alvast bedankt voor de reacties.

groetjes, Simone
Dit komt vaker voor bij honden die overstappen van brok naar rauw. Midas verteert het nog niet optimaal en er zitten geen onnodige ballaststoffen in. Over een tijdje komt het wel bij.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#377755
Ik weet niet wat voor kleur jij gewend was, maar mijn hond poept ook mooie donkere drollen, zij krijgt ook Carnibest, maar dan geen diabetis.
Door fester
#377787
Nitus schreef: Ik weet niet wat voor kleur jij gewend was, maar mijn hond poept ook mooie donkere drollen, zij krijgt ook Carnibest, maar dan geen diabetis.
Die van mij ook mooie donkerbruine vaste drolletjes ;D
(ik voer bibi)
Door Lizzy
#377837
Ja, maar als de ontlasting echt zwart zwart zwart is kan dit toch ook duiden op een bloeding in de maag. Dat is niet om je schrik aan te jagen, maar het is dus wel goed om te weten hoe zwart de ontlasting is en ook iets om in de gaten te houden.

Hele donkerbruine ontlasting (tegen het zwarte aan) is niet abnormaal hoor op vers. Brokkenhonden hebben vaak hele lichte bruine ontlasting en dat vind ik juist niet normaal.
Door Mevroi Kruim
#377964
Lizzy schreef: Ja, maar als de ontlasting echt zwart zwart zwart is kan dit toch ook duiden op een bloeding in de maag. Dat is niet om je schrik aan te jagen, maar het is dus wel goed om te weten hoe zwart de ontlasting is en ook iets om in de gaten te houden.
Kan ook in het voorste deel van de darm zitten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door