Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mayka
#377318
De Weimaner van mijn collega heeft al lang maag/darm problemen. Vorige week vrijdag overgeven, bloed bij zijn (dunne) ontlasting en na een bezoek aan de da bleek het een darmontsteking te zijn en kreeg ze speciaal blikvoer mee en moest daarnaast kipfilet met rijst en wit brood met pindakaas of leverpastei te eten geven en geen granen.
En, eindelijk begon mijn collega mij te vragen of dat voer wat ik Mayka te eten geef misschien beter voor hem zou zijn omdat ze nu begint te vermoeden dat de brokken de boosdoener zijn van alle ellende. ;D
Dus heb ik vrijdag van alles uitgeprint voor haar en vanmorgen voorzichtig gevraagd of ze het had gelezen.
Ja dus! Ze had het er ook met haar man over gehad en ze vonden het allemaal heel logisch klinken en willen het volgende week gaan proberen 8)!
Nu dan eindelijk de vragen:
Welke variant van Cb kunnen ze het beste mee beginnen en hoe voorzichtig moeten ze zijn met overschakelen?
Eerst één maal daags brokken en éénmaal daags Cb overgoten met kokend water? Of meteen over op Cb en het overgieten met kokend water afbouwen?
Door Audrina
#377355
Das mooi. ;) Ik denk dat ze het beste kan beginnen met CB light en dat overgieten met gekookt water en dat dan van lieverlee afbouwen tot de hond de CB helemaal rauw krijgt. En meteen stoppen met de brokken. Omdat de hond al maag- / darmproblemen heeft, zou ik pas overstappen op natuur als de hond het langere tijd (minstens een maand / 6 weken) op light staat en het daar goed op doet.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#377419
Hèhè, jammer dat een hond eerst zoveel ellende moet doorstaan :(. Maar goed, ze staan er nu gelukkig achter :).
Het overzetten zou ik op precies dezelfde manier doen zoals Audrina zegt. Dat moet wel goed gaan, ik zou ze ook aanraden om lekker veel probiotica te geven.

Titia, wat heb je trouwens een gave foto in je onderschrift staan ;D 8)
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 29 aug 2005, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mayka
#377433
[quote="Nitus"]

Titia, wat heb je trouwens een gave foto in je onderschrift staan ;D 8)
[/quote]

Ja, leuk hè? Het is trouwens niet voor de lol hoor dat ze een zonnebril op heeft ;) al staat het wel stoer.
Mayka heeft nl 'Keratitis vasulosa et pigmentosa' of ook wel 'Pannus' of 'Ziekte van Ubereitter' genoemd. Dit is een oogziekte waarbij uv-stralen erg veel schade aan kunnen richten. Om te voorkomen dat haar zicht nog slechter wordt (is nu ongeveer 50-60%) moet ze dus bij felle zon een zonnebril op 8).
Door Ike
#377464
[quote="Mayka"]
De Weimaner van mijn collega heeft al lang maag/darm problemen. Vorige week vrijdag overgeven, bloed bij zijn (dunne) ontlasting en na een bezoek aan de da bleek het een darmontsteking te zijn en kreeg ze speciaal blikvoer mee en moest daarnaast kipfilet met rijst en wit brood met pindakaas of leverpastei te eten geven en geen granen.
En, eindelijk begon mijn collega mij te vragen of dat voer wat ik Mayka te eten geef misschien beter voor hem zou zijn omdat ze nu begint te vermoeden dat de brokken de boosdoener zijn van alle ellende. ;D
Dus heb ik vrijdag van alles uitgeprint voor haar en vanmorgen voorzichtig gevraagd of ze het had gelezen.
Ja dus! Ze had het er ook met haar man over gehad en ze vonden het allemaal heel logisch klinken en willen het volgende week gaan proberen 8)!
Nu dan eindelijk de vragen:
Welke variant van Cb kunnen ze het beste mee beginnen en hoe voorzichtig moeten ze zijn met overschakelen?
Eerst één maal daags brokken en éénmaal daags Cb overgoten met kokend water? Of meteen over op Cb en het overgieten met kokend water afbouwen?
[/quote] Klinkt mij bekend in de oren, heeft Ike ook regelmatig last van gehad in het verleden (in zijn brokkentijd), nu helemaal geen last meer van en hij eet nu zo'n zes maanden kvv, vindt het alleen een raar advies om brood te geven maar hij mag geen granen aldus die da ??? ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#377502
[quote="Mayka"]
Ja, leuk hè? Het is trouwens niet voor de lol hoor dat ze een zonnebril op heeft ;) al staat het wel stoer.
Mayka heeft nl 'Keratitis vasulosa et pigmentosa' of ook wel 'Pannus' of 'Ziekte van Ubereitter' genoemd. Dit is een oogziekte waarbij uv-stralen erg veel schade aan kunnen richten. Om te voorkomen dat haar zicht nog slechter wordt (is nu ongeveer 50-60%) moet ze dus bij felle zon een zonnebril op 8).
[/quote]

O jeetje, da's minder leuk :(, ik dacht idd dat het een grapje was. Maar wel fijn dat op deze (leuke) manier haar ogen beschermd kunnen worden. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door