Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#376957
De jack russel van me moeder heeft al dr hele leventje jeuk...is zielig hoor, je ziet nix aan dr huid echt maar ze bijt erg veel en krabben, vooral aan bovenkant kont en staart, maar ook verdere lijfje.
Het is niet van vlooien of iets.MIjn moeder heeft al hoopjes geprobeerd, en doet dr best om zo goed mogelijke brokken te geven maar ja..
Nu krijgt ze pillen maar omdat ik natuurlijk hier zoveel kom heb ik mijn moeder ook maar eens aangeraden om met haar hondjes ook te gaan barfen, KVV te voeren, want ik denk dat het daarmee wel eens zou kunnen over gaan, wat denken jullie?
Laatst gewijzigd door Daisy75 op zo 28 aug 2005, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#376963
[quote="KayleighShanden"]
De jack russel van me moeder heeft al dr hele leventje jeuk...is zielig hoor, je ziet nix aan dr huid echt maar ze bijt erg veel en krabben, vooral aan bovenkant kont en staart, maar ook verdere lijfje.
Het is niet van vlooien of iets.MIjn moeder heeft al hoopjes geprobeerd, en doet dr best om zo goed mogelijke brokken te geven maar ja..
Nu krijgt ze pillen maar omdat ik natuurlijk hier zoveel kom heb ik mijn moeder ook maar eens aangeraden om met haar hondjes ook te gaan barfen, KVV te voeren, want ik denk dat het daarmee wel eens zou kunnen over gaan, wat denken jullie?
[/quote]

nummer 1 oorzaak van huidproblemen zijn vaak brokken. Naast de toevoegingen waar honden vaak slecht tegen kunnen bestaan brokken vaak voor 80 % uit koolhydraten. Koolhydraten vormen een goede voedingsbodem voor schimmels en gisten.

Misschien is het verstandig om naast het overschakelen op vers het hondje ook een ontgiftingskuurtje te geven. Je hebt kans dat de klachten dat ineens veel erger worden maar dat is een teken dat het lichaam alle ballaststoffen eruit aan het werken is.

Sterkte met de JR ;)
Door 202spots
#376965
Nu krijgt ze pillen maar omdat ik natuurlijk hier zoveel kom heb ik mijn moeder ook maar eens aangeraden om met haar hondjes ook te gaan barfen, KVV te voeren, want ik denk dat het daarmee wel eens zou kunnen over gaan, wat denken jullie?
Wat denk je zelf? ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 28 aug 2005, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#376983
Ik denk dat het een erg goed idee zou zijn! Overigens is het bijten op de rug, bij de staart, toch vaak een vlooienallergie hoewel ik het hier heb gehad met volle/geirriteerde anaalklieren. Maar om te beginnen zou ik de hond op vers/rauw zetten met wat extra visolie. Visolie werkt ook ontstekingsremmend.
Door Truus
#376999
Hebben ze al eens een huidafkrabsel laten doen? Dat brokken troep is en jeuk en allergische reactie's kan geven is natuurlijk een feit. Probeer haar maar zover te krijgen en het is beter ook dan al die poeders en pilletjes.
Laatst gewijzigd door Truus op zo 28 aug 2005, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#377074
Lizzy schreef: Ik denk dat het een erg goed idee zou zijn! Overigens is het bijten op de rug, bij de staart, toch vaak een vlooienallergie hoewel ik het hier heb gehad met volle/geirriteerde anaalklieren. Maar om te beginnen zou ik de hond op vers/rauw zetten met wat extra visolie. Visolie werkt ook ontstekingsremmend.
ja ik heb dr al zover dat ze het ook wil doen hoor, ze kwam er eigenlijk mee toen ik begon over mijn honden en kvv.
Ze wilde ook al weten waar ze visolie kopen moest dus ging ze meteen doen, goeie zaak!
Bedankt allemaal voor de uitleg we gaan ons best doen ;)
Door diana
#377189
nou het hondje van mijn moeder heeft hetzelfde hoor
zit nu al bijna 3 maanden op de kvv
, maar jeukte nog steeds
alles is getest en uitgeprobeerd
kan niks gevonden worden
heeft al een keer een kalmerend pilletje gehad een poosje om uit te sluiten dat het tussen de oren zat
, maar bleef toch jeuken
krabt niks kapot en doet het de hele dag door
nu heeft de d.a bedacht om dan maar om de dag 1/2 prednison te geven
ik ben het er niet mee eens , maar tis mijn hond niet en gelukkig mijn d.a niet :P
Laatst gewijzigd door diana op zo 28 aug 2005, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#377308
diana schreef: nou het hondje van mijn moeder heeft hetzelfde hoor
zit nu al bijna 3 maanden op de kvv
, maar jeukte nog steeds
alles is getest en uitgeprobeerd
kan niks gevonden worden
heeft al een keer een kalmerend pilletje gehad een poosje om uit te sluiten dat het tussen de oren zat
, maar bleef toch jeuken
krabt niks kapot en doet het de hele dag door
nu heeft de d.a bedacht om dan maar om de dag 1/2 prednison te geven
ik ben het er niet mee eens , maar tis mijn hond niet en gelukkig mijn d.a niet :P
Ja is lastig he zulke dingen, de meeste mensen willen toch het beste doen voor hun hondje tenslotte!
Door Anneke V
#377335
Ik denk ook dat dit hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is ( brokken bedoek ik). Het zou heel goed zijn moesten ze haar hondje toch al kvv geven!!!! Ik heb al gelezen van mensen die een hond hadden met kale plekken van te krabben en die er met kvv doorgekomen zijn....Barf is natuurlijk nog beter, maar ik weet niet of je moeder dat gaat zien zitten... ???
Door Daisy75
#377362
Anneke V schreef: Ik denk ook dat dit hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is ( brokken bedoek ik). Het zou heel goed zijn moesten ze haar hondje toch al kvv geven!!!! Ik heb al gelezen van mensen die een hond hadden met kale plekken van te krabben en die er met kvv doorgekomen zijn....Barf is natuurlijk nog beter, maar ik weet niet of je moeder dat gaat zien zitten... ???

Ja ik weet idd niet of ze dat ziet zitten, maar kvv is al heel wat ja toch.
Ik ben nu ook op kvv maar wil wel uiteindelijk een paar dagen in de week barfen ook, wie weet gaat ma daar ook wel in mee... ;)

 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door