Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wil
#376583
Hoi,

Het is me al een paar weken opgevallen dat Sally niet zo enthousiast meer is als ik haar een bot geef. Nu zag ik vanmiddag toen ik eens goed achterin haar bek keek dat een van haar achterste grote kiezen bovenin afgebroken is. Wat moet ik hier nu mee?

Ik heb ook gemerkt dat ze af en toe een beetje kwijlt sinds een tijdje; kan dat hier ook mee te maken hebben?

Kan ik haar nu nog wel bot geven of zal ik het alleen bij de kippennekken en/of -karkassen houden? (normaal geef ik haar meestal lams of schapenribben met nog wat vlees eraan en schouderbladen maar ook wel eens een lams dijbeen waarvan ik haar alleen de koppen laat afeten; de rest gooi ik weg alleen het merg haal ik er met een satepen of zo uit, of een heupbeentje )

Ik ben eigenlijk best een beetje geschrokken.

Wil
Door Truus
#376603
Wij hebben dit ook meegemaakt met een van onze hondjes. We merkten het, toen hij niet meer op botjes ging kluiven. De kies bleek helemaal gespleten en ontstoken te zijn. Onder narcose is de kies er toen uitgehaald.
Het kan zijn dat Sally heel veel last heeft.
Door Doedels
#376696
[quote="Wil"]
Hoi,

Het is me al een paar weken opgevallen dat Sally niet zo enthousiast meer is als ik haar een bot geef. Nu zag ik vanmiddag toen ik eens goed achterin haar bek keek dat een van haar achterste grote kiezen bovenin afgebroken is. Wat moet ik hier nu mee?

Ik heb ook gemerkt dat ze af en toe een beetje kwijlt sinds een tijdje; kan dat hier ook mee te maken hebben?

Kan ik haar nu nog wel bot geven of zal ik het alleen bij de kippennekken en/of -karkassen houden? (normaal geef ik haar meestal lams of schapenribben met nog wat vlees eraan en schouderbladen maar ook wel eens een lams dijbeen waarvan ik haar alleen de koppen laat afeten; de rest gooi ik weg alleen het merg haal ik er met een satepen of zo uit, of een heupbeentje )

Ik ben eigenlijk best een beetje geschrokken.

Wil
[/quote]In ieder geval de da laten kijken of de kies behandeld moet worden. Het kwijlen heeft vast met de kies te maken. Als de kies verder niet behandeld hoeft te worden, duurt het even tot de zenuwen zich hebben teruggetrokken. Dan zal Sally er geen last meer van hebben. En alleen zachte botten geven, natuurlijk. Maar dat geldt voor alle honden.
Door Wil
#376974
Bedankt.

Ik ga morgen even langs de Da.

En ik vraag voortaan speciaal om lams- en kalfsbotten en verder hou ik me bij vis, en gevogelte want dat eet ze wel gewoon.

Wil
Door Daisy75
#377309
Als ze er erg veel last van heeft zal de kies eruit moeten ben ik bang.
MIjn teefje heeft ook een kies gebroken, maar daarbij is zeg maar de bovenste top er geheel afgebroken.
Het word bruin, maar ze heeft er verder geen last van.
De dierenarts haalt em er pas uit als ze er last van krijgt.
Ook een voortandje is afgebroken, omdat die lomperd vanme altijd loopt te slepen met balken en stenen etc....je doet er weinig aan...
Door Truus
#377691
[quote="Wil"]
Bedankt.

Ik ga morgen even langs de Da.

En ik vraag voortaan speciaal om lams- en kalfsbotten en verder hou ik me bij vis, en gevogelte want dat eet ze wel gewoon.

Wil




[/quote]
Hoe is het bij de D.A. gegaan?
Door Wil
#378186
hoi,

Wel een beetje late reactie maar ik had weinig tijd gisteren.
Ik ben langs de Da geweest maar die zegt dat het wel meevalt. Er is wel een flinke punt af maar de kies zelf is niet gebroken. Ik moet het even aankijken ook omdat ze wel gewoon kippennekken en - karkassen eet.

Dus ik hou het wel even in de gaten en in elk geval GEEN HARDE botten meer. >:(

Maar of de duvel er mee speelt ..... volgens mij kwijlt ze niet meer ....... ???

Sally heeft ook een stukje hoektand eraf (gestuitert op de tegels tijdens het stoeien) maar daar heeft ze ook geen last van

Wil
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door