Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Moos
#349046
Saar heeft sinds gisteren een prutoogje. Regelmatig kan ik een groene klont snot uit haar ooghoeken wegvegen.

Verder heeft ze er geen last van, en het oog is ook niet rood ofzo.

Kan ik het ergens mee schoomaken wat een beetje anti-prutoog werkt?
Door Peet
#349051
Gekookt water (wel af laten koelen) of kamille thee (idem) ;)
Door Lizzy
#349057
Ik vind de oogdruppels van Oculoheel (van de firma HEEL) goed. En ook die van Similasan, oogdruppels nummer 2. Beide homeopathisch en beide te koop bij de drogist. Het zit in kleine capsules en bevat precies genoeg druppels voor 1 behandeling.
Door Moos
#349060
Lizzy schreef: Ik vind de oogdruppels van Oculoheel (van de firma HEEL) goed. En ook die van Similasan, oogdruppels nummer 2. Beide homeopathisch en beide te koop bij de drogist. Het zit in kleine capsules en bevat precies genoeg druppels voor 1 behandeling.
Ah, dan ga ik eens kijken of ik die straks kan halen. Bedankt!
Door Lizzy
#349063
Oh, als je daar toch bent: als ze de fysiologisch zout capsules van DARO hebben: daar kun je haar ogen echt perfect mee schoonmaken! Je kunt ze daar zelfs goed mee uitspoelen!
Door Mevroi Kruim
#349234
En kamillethee gebruik ik niet meer, daar zitten hele kleine fiezeltjes in die je er alleen met heel veel moeite uit kunt zeven maar die wel het oog kunnen irriteren.
Qua kruiden is trouwens ogentroost (de naam zegt het al) in mijn ervaring het meest effectief.
Door Lizzy
#349241
Kruimel schreef: En kamillethee gebruik ik niet meer, daar zitten hele kleine fiezeltjes in die je er alleen met heel veel moeite uit kunt zeven maar die wel het oog kunnen irriteren.
Qua kruiden is trouwens ogentroost (de naam zegt het al) in mijn ervaring het meest effectief.
Ogentroost zit inderdaad ook in Oculoheel van Heel. En ook in de druppels nr 2 van Similasan. En ook in Optilan van VSM.
Door pollekind
#349254
Lizzy schreef: Oh, als je daar toch bent: als ze de fysiologisch zout capsules van DARO hebben: daar kun je haar ogen echt perfect mee schoonmaken! Je kunt ze daar zelfs goed mee uitspoelen!
Een goedkopere oplossing is:per kopje gekookt water een mespuntje zout toevoegen.Is het zelfde als DARO alleen kost dit niks ;D(Tip van Homeopathische DA S.Schukking,Dierenkliniek Kortenoord te Wageningen)
Door Lizzy
#349263
pollekind schreef: Een goedkopere oplossing is:per kopje gekookt water een mespuntje zout toevoegen.Is het zelfde als DARO alleen kost dit niks ;D(Tip van Homeopathische DA S.Schukking,Dierenkliniek Kortenoord te Wageningen)
Dat is wel zo hoor, maar ik heb daar zelf slechte ervaring mee met het oog van Pinkel. Hoe schoon ik ook werkte, er trad iedere keer een herbesmetting op. Ik kreeg toen deze tip van Sylvia en doordat 1 capsule net voldoende is voor 1 schoonmaakbeurt, kun je nog schoner werken en blijkbaar was dat bij Pinkel wel nodig.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#376682
Even een oud topic openen. Gebruik je dit beide? En oogdruppels en spoelen met zoutcapsules?
Ik heb voor Bandit ook de oogdruppels van Heel gekocht.
Morgenochtend ga ik ermee beginnen. Maar er wordt aangeraden 3 keer per dag een druppel in het oog.
In zo'n capsule zit toch meer dan 2 druppels per keer?
Door Doedels
#376684
pleuntje schreef: Even een oud topic openen. Gebruik je dit beide? En oogdruppels en spoelen met zoutcapsules?
Ik heb voor Bandit ook de oogdruppels van Heel gekocht.
Morgenochtend ga ik ermee beginnen. Maar er wordt aangeraden 3 keer per dag een druppel in het oog.
In zo'n capsule zit toch meer dan 2 druppels per keer?
Als de capsule weer afsluitbaar is, mag je hem maximaal 24 uur gebruiken. Mits je niets hebt aangeraakt met het tuitje.
Door EstherVanPuck
#376687
Goed dat ik dit nu lees, Puck heeft sinds gisteravond ook een geirriteerd oog. Hij is wat rood en heb het vandaag al 2x gespoeld met koudgekookt water. Even tot en met morgen hiermee proberen en anders ga ik ook op zoek naar die druppels....
Door irmaa
#377449
Spoelen met fysiologisch zout, dat kan je perfect zelf maken nl: 1 theelepel keukenzout, zonder jodium, op een liter gekookt water.. en voila dat is het recept voor fysiologisch zout.
irma
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door