Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kelby
#376082
Hoi hoi,

Ik heb het volgende probleem: mijn Frans Bulletje heeft waarschijnlijk een voedselallergie ???. Ze krabt voordurend aan alle plekjes waar ze bij komt het is zelfs zo erg dat ze kale plekjes krijgt en wondjes :'(.

Ze is nu 10 maanden en toen we haar kochten hebben we haar eerst nog de doorsnee puppybrokken van de handelaar gevoerd samen met het diner 8). Er was niets aan de hand. Toen heb ik haar een week vers vlees van Rodi gevoerd om de darmen te reiningen en ben ik over gestapt naar Prins brokken, toen begon de ELLENDE! Ze ging voordurend krabben en dronk zich te tifus :-\.

Toen ben ik overgestapt naar Pedigree, ze dronk normaal maar bleef krabben. Na deze hebben we Bio Food genomen dat is zonder kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Het krabben bleef en ze kreeg wat haaruitval. Door het aanhoudend krabben ontstonden wondjes en zijn we naar de dierenarts gegaan. Hier kreeg ze een prik voor de allergie maar die kwam na twee weken weer terug dus moesten we van de arts Eukanuba Dermatosis nemen. Ze had weinig ontlasting wat goed is maar na 8 weken voeren (uiteraard zonder snoepjes of botjes) verminderde het krabben maar verdween niet.

Het is nogal duur voer :-[ en ik wil haar toch echt geheel van de allergie afkrijgen. Hierna hebben we Croq geprobeerd maar toen kwam de allergie weer helemaal terug. We zijn nu overgestapt op Bio Food Lam & Rijst in de hoop dat dit helpt.

Eigenlijk ben ik erover aan het denken om zelf haar voeding te gaan samenstellen en om daaruit eindelijke te weten te komen voor welk bestanddeel ze allergisch is.

Kan iemand mij raad geven? ??? Of kan iemand me een goed recept geven voor haar voeding, ze is 12 kilo.
Laatst gewijzigd door Kelby op zo 28 aug 2005, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#376094
Hoi en welkom. Het is misschien wel leuk om je even voor te stellen in de voorstelrubriek, dat praat wat makkelijker ;).

Wat een gedoe zeg, je hebt al heel wat ellende achter de rug met je hondje. Ook heb je al veel verschillende dingen uit geprobeerd. Ik zou allereerst de brokken niet meer geven en jouw hond over schakelen op Kant en klaar versvlees. Daar zit alles in wat je hond nodig heeft en dan kun je je langzaam aan in het zelf samenstellen gaan verdiepen.

Merken versvlees geef ik je even...
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
www.diervoeding.com voor Smuldier

In brokken zitten zoveel kleur,geur en smaakstoffen en heel veel koolhydraten . Het is echt ongezonde voeding.Veel honden zijn echt opgeknapt na het geven van rauw versvlees!

Om meer te kunnen lezen over versvlees klik hier....
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324

Over zelf samenstellen klik hier..
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326

Veel succes en vraag wat je nog wilt weten hoor.
Laatst gewijzigd door Truus op vr 26 aug 2005, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#376099
Welkom op BP!

Onze poes Franny (11.5 jaar) heeft een voedselallergie, bij haar uitte het zich in spuitpoep, letterlijk, de spetters vlogen in de rondte, alles zat onder :-(
Dieetbrokken van de dierenarts hielpen een tijdje goed, maar het kwam gewoon weer terug.

Ze eet nu ruim 1 jaar Carnibest lam&rijst voor de kat en heeft prachtige vaste ontlasting. Zo is onze oude brompot weer verandert in de vrolijke gezellige poes die ze was toen ze jong was.

Hierboven zijn al veel goede adressen gegeven, ik zou als ik jou was direct je hond overzetten op kvv en dan rustig hier op Barfplaats verder lezen en meer kennis opdoen.
Wellicht vind je het dan leuk om ook wat zelf samen te stellen.
Onze hond Borke krijg 4 dagen per week kvv BIBI en 3 dagen stel ik zelf samen en dat bevalt ons prima :-)
Door Kelby
#376586
Truus schreef: Is er overigens al een allergietest gedaan?
Allereerst bedankt voor je reactie Truus ;). Daar heb ik het inderdaad met de dierenarts over gehad maar hij zei dat deze test nogal duur was en dat je zelfs dan geen duidelijkheid kan krijgen omdat ze waarschijnlijk voor diverse dingen allergisch is :(.

Ik wacht nog even af met deze brok en daarna stap ik over op vers vlees en probeer zelf samen te stellen dat lijkt me beter :P.

Als je het nagaat eten we zelf ook niet elke dag muesli hahaha :D we hebben zelf liever ook vers voedsel.
Laatst gewijzigd door Kelby op za 27 aug 2005, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kelby
#376597
Trouwens allemaal bedankt voor jullie reactie :-*. Ik voel me een stuk beter nu ik weet dat ik weer mogelijkheden heb voor haar. En eindelijk met mensen kan praten die weten waar ik het over heb!

Debby 8).
Laatst gewijzigd door Kelby op za 27 aug 2005, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#376604
Kelby schreef: Allereerst bedankt voor je reactie Truus ;). Daar heb ik het inderdaad met de dierenarts over gehad maar hij zei dat deze test nogal duur was en dat je zelfs dan geen duidelijkheid kan krijgen omdat ze waarschijnlijk voor diverse dingen allergisch is :(.

Ik wacht nog even af met deze brok en daarna stap ik over op vers vlees en probeer zelf samen te stellen dat lijkt me beter :P.

Als je het nagaat eten we zelf ook niet elke dag muesli hahaha :D we hebben zelf liever ook vers voedsel.
Als ik jou was stapte ik meteen over op vers vlees. Bio food brokken zijn net zo slecht als andere brokken. In een brok zitten zoveel stoffen waarop ze kunnen reageren.
Door tieneke
#376625
Ik zou de brokken heel snel in de vuilnisbak pleuren en meteen overstappen op versvlees ;)
Hoe langer je wacht des te meer ellende je mee maakt met de jeukklachten van je hondje.
Brok is pure bagger!
Ik kan het weten,wij hadden ook een hond met hele ernstige huidklachten.
Na over te zijn gegaan op kvv verdwenen ze in enkele maanden,verwacht ook niet dat je binnen een week een schone hond hebt.
Geef haar de tijd om te ontgiften en voor het mooie zou je haar probiotica kunnen geven als extra ondersteuning.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door