Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#376464
Nu heb ik het er met een vriend over die ook al jaren ervaring heeft met honden en het ging over de urniekweek die shanden moet ondergaan.
Hij zegt, ja maar als het idd zo blijft hangen (de PH) en er grote kans is dat het een bacterie is, waarom dan niet zowiezo een kuurtje AB, dan is zo'n punctie niet nodig......
Tja op zich zit er wel wat in natuurlijk.
Of is het voor ieder bacterietje een andere ABkuur?
Hij heeft het over breed spectrum antibiotica, klopt dat?
Laatst gewijzigd door Daisy75 op za 27 aug 2005, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#376537
[quote="KayleighShanden"]
Nu heb ik het er met een vriend over die ook al jaren ervaring heeft met honden en het ging over de urniekweek die shanden moet ondergaan.
Hij zegt, ja maar als het idd zo blijft hangen (de PH) en er grote kans is dat het een bacterie is, waarom dan niet zowiezo een kuurtje AB, dan is zo'n punctie niet nodig......
Tja op zich zit er wel wat in natuurlijk.
Of is het voor ieder bacterietje een andere ABkuur?
Hij heeft het over breed spectrum antibiotica, klopt dat?

[/quote]

Ik zou dat dus niet doen. Want het kan zijn dat er een bacterie in zit die niet zo maar weggaat met een standaard AB kuur. Dus als je weet wat voor bacterie er in zit, dan kun je met een gerichte AB werken.

Dit is een interessant boek over AB: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=6517 (zo onschuldig is AB niet).

Onze Whoofer heeft een keer AB's gehad die niet hielpen. Bleek ze later een pseudomonas bacterie te hebben. Daar is nog maar 1 AB in Nederland voor die helpt! Alle andere AB's is de bacterie resistent voor!
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 27 aug 2005, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#376545
Oke bedankt, idd dat was dus al wat ik dacht....
Ik zal gewoon de test laten doen, punt uit ...was gewoon benieuwd wat er hier geadviseerd zou worden, omdat hier toch een hoop mensen zitten die er alle ervaring mee hebben, vandaar!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door