Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#376351
Dit is nu al de zoveelste keer dat mijn teefje kayleigh een klein beschdiginkje in het oog heeft.
De eerste paar keer rende ik naar de dierenarts, maar de laatste keer wilde ik gaa en de dag van afspraak was het ineens weg, oog stopte met tranen en nix meer te zien, het geneest vrij snel.
Hoe zou dit toch komen?
Kayleigh is een vrij lompe koe hoor (stafford) maar ik kan me niet herinneren dat ze gister gekke dingen gedaan heeft.
Somslijkt het wel of het door dr eigen nagel komt of door stoeien met shanden ofzo..
NOu ja het traant volop nu maar kijk het toch even aan, ik maak dr traan oog af en toe schoon met gekookt water en als het na het weekend niet over is toch maar even naar de dierenarts.
Ik heb me wel door de Dierenarts laten vertellen dat een beschadiging in het oog heel pijnlijk is...arme ziel
Gebruikersavatar
Door Nitus
#376413
Je ziet dus geen beschadiging aan haar ogen? Wat ik uit je bericht begrijp is dat Kayleigh erge traanogen heeft? Soms met veel prut erbij? Als dat het geval is kan het komen dat je hond aan het ontgiften is.
Als je hond echt last van z'n ogen heeft knijpen ze die meestal ook dicht en proberen ze er met hun poot in te wrijven.
Door Ineke
#376419
Bas heeft ook vaak een oppervlakkige beschadiging in het oog. Je zit dan dat het bovenste velletje los zit.
Komt van het stoeien en in de bosjes snuffelen enzo.

Soms heeft hij er last van als het buiten kouder is dan binnen en traant het wat.

Meestal merk ik niets aan hem en is het ineens weer weg.

En dat het gevoelig is? Heb zelf maar eens iets in je oog.
Laatst gewijzigd door Ineke op za 27 aug 2005, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#376460
[quote="Ineke"]
Bas heeft ook vaak een oppervlakkige beschadiging in het oog. Je zit dan dat het bovenste velletje los zit.
Komt van het stoeien en in de bosjes snuffelen enzo.

Soms heeft hij er last van als het buiten kouder is dan binnen en traant het wat.

Meestal merk ik niets aan hem en is het ineens weer weg.

En dat het gevoelig is? Heb zelf maar eens iets in je oog.
[/quote]

Ja precies dat heeft kayleigh dus ook, zon klein velletje los en dat heeft ze vaker want ze is ook zo lomp met stoeien en door osjes heen raggen enzo....duurt paardagen voor het weer geheeld is maar schijnt vrij pijnlijk te zijn...das wel zielig
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door