Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sonia
#373294
heb sinds 1 maand een pup bij en geef hem nu 2 keer per dag puppybrok en 1 maal duck,opvallend is zoals met veel honden dat hij versvlees veel liever eet dan
brok.
kan het kwaad als ik meer duck per dag geef en minder brok?
en is het eender soort duck?

sonja
Door Truus
#373297
Hoi Sonja, gefeliciteerd met je pupje, wat is het voor een ras?
Je mag je pup ook helemaal overzetten op Duck hoor. Vaak gaat dat helemaal goed als je het gelijk doet. Om hem een goede start te geven, zou ik de brokje mooi laten staan. Kijk wel even naar de juiste hoeveelheid want pups moeten meer hebben dan een volwassen hond.
Door bernerfan
#373315
ohw leuk . een pup :D, ja ik ben ook benieuwd welk ras? :P
nou ja we zullen vast een leuk fotootje te zie krijgen binnenkort ? ::) 8) ;)
Ja volgens mij kan de pup gewoon ook gewoon alleen duck eten hoor, heef ttie volgens mij ook geen problemen mee :P ;D, maar inderdaad zoals eerder gezegd , even opletten hoeveel hij zou moeten hebben ...staat op de verpakking..ik neem aan dat je uitmuntend geeft...? en de hoeveelheid in 3 a 4 porties verdelen, wordt aangeraden ;)...succes ! :)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#373341
[quote="sonia"]kan het kwaad als ik meer duck per dag geef en minder brok?[/quote]

Nee, sterker nog: het is veel beter om alleen maar Duck te geven en helemaal geen brok meer. ;)
Gefeliciteerd trouwens met je pupje.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#373378
[quote="sonia"]

heb sinds 1 maand een pup bij en geef hem nu 2 keer per dag puppybrok en 1 maal duck,opvallend is zoals met veel honden dat hij versvlees veel liever eet dan
brok.
kan het kwaad als ik meer duck per dag geef en minder brok?
en is het eender soort duck?

sonja
[/quote]

Haha, slimme hond heb jij ;). Zoals al gezegd, het is zelfs beter om je hond alleen maar Duck te geven ipv brokken. Zorg er wel voor dat je een complete versie hebt van Duck, en geen enkelvoudige, voor eventjes is dat niet erg, maar als je je hond volledig op Duck wilt zetten is het wel belangrijk dat je een complete versie voert.
Door sonia
#373451
het is een vuilbakkenras ;)
maar een heel mooie,vader is een husky en moeder en duitseherder/labrador,zal eens poberen of een fotoke lukt.

heb op de site van duck gaan kijken weet nu ong. hoeveel hij per dag moet krijgen,hij is nu bijna 3 maanden en weegt 13 kilo.
weet nog niet of ik met de brok helemaal stop of toch nog 1 keer per dag blijf geven,is iets gemakkelijk als ik eens weg moet,kan ik toch brok laten staan moest hij honger hebben,want als mijn zoon dit moet klaarmaken!!! dat word niets. >:(

sonja
Door sonia
#375919
hij zou het ook wel kunnen,maar als ik bv zeg,de ene hond zo veel en de andere zo veel doet hij het toch verkeerd.

had nog 1 vraagje.

aan schelsey zou ik een 400 gram per dag geven,met groenten erbij omdat ze de neiging heeft dik te worden.

maar zou het voldoende zijn om kenji 800 gram per dag te geven,momenteel krijgt hij 500 gram per dag en komt er mee toe,maar als hij ouder word moet hij meer krijgen.

omdat het anders te duur word wou ik de rest bij hem ook bijvullen met groenten en rijst,maar weet dus niet of dit mag bij een opgroeiende hond?

zou echt niet willen dat hij door zoiets te doen later bv HD heeft of derg.

sonja
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375932
Ik zou een complete voeding om het goedkoop niet aan gaan vullen met rijst of groentes, da's alleen maar vulling, je hond heeft er niets aan. Vooral een opgroeiende hond heeft al z'n voedingsstoffen hard nodig. Misshien kun je Duck in grotere hoeveelheden ineens kopen waardoor de prijs per kilo flink omlaag kan gaan. Of je gaat een paar dagen zelf samenstellen met goedkope ingrediënten (maar wel kompleet).

Wat je zoon betreft, je kan de bakken toch van te voren klaarzetten, met een bord erop oid? Hoeft ie alleen maar de juiste bak bij de juiste hond te zetten ;).
Door sonia
#376340
das een idee,bakken met naam erop.

zal het nog eens berekenen en prijzen gaan vergelijken in andere dierenwinkels,want sommige zullen duurder zijn dan anderen.

kan ook aan smuldier geraken maar daarin zit veel meer vet heb ik ondervonden en is dus niet goed voor schelsey.

maar het moet dus wel te betalen blijven voor mij :(,anders zal ik terug naar 1 keer per dag brok moeten overschakelen.

kan helaas max 150 euro per maand uitgeven aan de dieren en omdat ik ook nog 2 poezen heb die graag vlees eten moet ik het wat verdelen.

sonja
Door Nelly
#376369
Hoi Sonja!
Goed dat je je dieren kvv voert! Doe ik ook met m'n 2 grote honden (herders) en 3 katten. Ik moet sinds kort rondkomen van een WW-uitkering, heb eerder altijd gewerkt. evengoed weiger ik om terug te gaan naar brokken voeren. Mijn oplossing is om om de andere dag zelf samengesteld te geven; bijv. kippenekken, penslappen, kopvlees, spiervlees en evt. eendagskuikens. En af en toe botten natuurlijk. Als je op zoek gaat naar gunstige adresjes kun je daarmee best geld besparen, ben je misschien nog wel goedkoper uit dan met brokken. Uiteraard heb je wel een vriezer nodig om alles in te bewaren, maar ook daar is 2e hands best aan te komen tegen een redelijke prijs. En dat geld heb je er best gauw weer uit, omdat je dan in het groot kunt inkopen, scheelt weer in kiloprijs.
Wens je veel succes en gezonden honden!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#376410
Voor 150 euro per maand moet het volgens mij wel mogelijk zijn om je honden en katten vers te voeren hoor. Ik denk dat jij je Duck nu wel erg duur inkoopt. :-\
Door sonia
#376432
heb even nagekeken en kenji moet,als hij 30 kilo weegt en een opgroeiende hond is 1400 gram per dag krijgen,met schelsey haar 400 gram erbij is dat 1800 gram.eens uitgerekend en alleen al de honden volledig op vers is al circa 120 euro per maand
berekend aan 2.25 euro per kilo

maar als ik het goedkoper ergens kan vinden scheelt dit al aan kosten,alsook af en toe zelf iets in elkaar steken kan ik ook doen,maar wil niet volledig op barf omdat ik te weinig weet over de juiste verhoudingen en fouten ga maken.

sonja
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door