Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#375574
Ik dacht laat ik eens gezond doen: laat ik nou niet van die zooi kopen om te belonen (zoals Smackos en Beggin Strips) maar pensstaafjes. Mijn idee was prima alleen de uitvoering viel wat tegen :( Pensstaafjes in water gelegd zodat ze beter te snijden zijn. Wat een lucht :o Toen geprobeerd ze te snijden; geen succes. Toen geknipt. Na twee staafjes met moeite geknipt te hebben (vingers in een kramp) stinken mijn handen zo vreselijk - die lucht komt er nooit meer vanaf.
Vraagje: doen jullie dat ook zo of ben ik een kluns ???
Door Doedels
#375590
Rovanna schreef: Vraagje: doen jullie dat ook zo of ben ik een kluns ???
Nee en ja ;D Niet weken en de snoeischaar gebruiken. Dat klaart de lucht op.
Door Truus
#375591
Doedels schreef: Nee en ja ;D Niet weken en de snoeischaar gebruiken. Dat klaart de lucht op.
En handschoenen aan doen ;D
Door Elf
#375598
Ik zal heel eerlijk zijn.... :-[

Toen Doodles net bij ons was begon ik fanatiek met verantwoorde beloningdingetjes. Zo ook de pensstaafjes.

Maar ik kan echt niet tegen de geur ervan. Eerst stinkt hij een halve dag uit zn bek en daarna n halve dag uit zn.....

Dus ik beloon nu met kaas, zelfgebakken viskoekjes en puppybrokjes. Niet helemaal verantwoord maar ja. Zelf heb ik ook net een zakje paprikachips opgegeten....
Door Lizzy
#375722
Rovanna schreef: Ik dacht laat ik eens gezond doen: laat ik nou niet van die zooi kopen om te belonen (zoals Smackos en Beggin Strips) maar pensstaafjes. Mijn idee was prima alleen de uitvoering viel wat tegen :( Pensstaafjes in water gelegd zodat ze beter te snijden zijn. Wat een lucht :o Toen geprobeerd ze te snijden; geen succes. Toen geknipt. Na twee staafjes met moeite geknipt te hebben (vingers in een kramp) stinken mijn handen zo vreselijk - die lucht komt er nooit meer vanaf.
Vraagje: doen jullie dat ook zo of ben ik een kluns ???
Je moet ze niet nat maken. Dan knippen ze alleen maar moeilijker omdat ze nog taaier worden. Dus gewoon droog en met een goeie schaar of snoeischaar.
Door henneke
#376207
nog 1 tip , voor alle gore luchtjes die niet van je handen af willen , na het wassen nog een keer wassen met tandpasta ! echt waar dat doet wonderen :D
Door Debora
#376297
Inderdaad bij de dierenwinkel heb je van die zogenaamde penstrainers. Erg kleine penssnoepjes waar honden ook nog wel eens dol op willen zijn.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#376306
sylvia schreef: Je kunt ook hele kleine penssnoepjes kopen, ben je in 1 keer klaar ;)
Ja ik ken ze. Voor de volgende keer :D
Door Lil
#376388
probeer ook eens de zalmkoekjes van henne, wel in een plastic zakje doen als je gaat trainen ;D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#376392
Lil schreef: probeer ook eens de zalmkoekjes van henne, wel in een plastic zakje doen als je gaat trainen ;D
Oke dank voor de tip. :D
Door Femke
#377280
maar nu de ham-vraag (of is het pens-vraag): Wat vonden Rover en Annak ervan? Want daar gaat het immers om??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door