Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#375733
Heb via een klassieke homopatische dierenarts ooit eens een kuur lycopodium clavatum 30K gevolgd met mijn hondje. Dit werkte uitstekend. Nu zou ik nog een een kuur willen hervatten, maar kan iemand me vertellen in hoeveel water je die twee kleine granulen moet oplossen? Ik dacht 0.2 ml, maar ik ben niet zeker. ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375734
Waarom wil je die in water oplossen? Bij Gitte gooi ik de granules in haar wangzak (vanuit het dopje), houd haar bek een tijdje dicht terwijl ik haar even lekker tussen haar ogen kriebel ;), de granules smelten dan vanzelf.
Door Lizzy
#375735
Nitus schreef: Waarom wil je die in water oplossen? Bij Gitte gooi ik de granules in haar wangzak (vanuit het dopje), houd haar bek een tijdje dicht terwijl ik haar even lekker tussen haar ogen kriebel ;), de granules smelten dan vanzelf.
Ja, zo doe ik het ook.
Door chrisje
#375798
Ons meisje had geweldig veel last van jeuk. Ze beet haar pootjes en tussen de tenen helemaal open tot bloedens toe en haar buik, tepels en oksels werden door haar opengekrabt. Na een allergietest en allerlei medicaties verder heb ik een klassieke homeopaat geraadpleegd (Rotselaar) en voila, we waren geholpen. Na haar type uitgezocht te hebben (lycopodium) en de raad om op verse voeding over te stappen ;D kregen we de granuletjes. Een dag of drie - vier 's morgen twee granuletjes en ze is er al een week of 9 vanaf. Ik wist alleen niet meer met hoeveel water ik het moest verdunnen. Maar blijkbaar kan men het zo ook geven.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375869
Ik heb ditzelfde middel met een andere potentie (MK) aan Gitte moeten geven, 1 malig 2 granules en daarna het flesje goed wegstoppen zei de DA ;). Overigens voor andere klachten als jou hond, maar wel als type middel. Ik durf dus niet te zeggen hoeveel en hoelang jij het jouw hond kunt geven, heb je het etiket niet meer? Of kun je niet even bellen met de arts die je toen geholpen heeft?
Zelf houd ik in de computer een soort van dagboek voor m'n hond(en)bij, zodat ik later nog eens op kan zoeken wat ik ooit voor middelen en doseringen ik heb gegeven.
Door chrisje
#375885
Ik heb toen blijkbaar 's morgens op een nuchter maag en minstens een half uur voor haar eten de granulletjes in een spuitje met 0.2 ml. water moeten oplossen. En dit een drie tot vier dagen achter elkaar. Daarom keek ik zo op dat je die ook zonder op te lossen mocht geven. :o
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375891
chrisje schreef: Ik heb toen blijkbaar 's morgens op een nuchter maag en minstens een half uur voor haar eten de granulletjes in een spuitje met 0.2 ml. water moeten oplossen. En dit een drie tot vier dagen achter elkaar. Daarom keek ik zo op dat je die ook zonder op te lossen mocht geven. :o
Oja, dat was ik nog te vergeten te zeggen, en dat geldt voor alle homeopatische middelen, je moet ze in een schone bek geven, dat betekend dan of een half uurtje voor het eten of een uur na het eten. Druppels wil ik nog weleens oplossen in een klein beetje water (als ze erg vies smaken). Maar ik zie niet in waarom je granules in water op moet lossen, heb dat nog nooit gedaan en mijn DA (Atjo Westerhuis) heb ik daar ook nooit wat over horen zeggen. Misschien dacht die arts van jou dat het dan makkelijker toe te dienen was? :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375897
Yep, dat is dezelfde ;). Voor mij zit ie ook niet echt dichtbij, een klein uurtje rijden. Voor spoedeisende dingen ga ik naar een DA hier in de buurt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door