Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#375505
Heb vandaag weer 2 teken van Joey moeten verwijderen, geen idee waar hij ze op gelopen heeft, maar het zij zo.....
Nou was de plek waar ik een teek had verwijdert (nog niet volgezogen) op de schouder/nek flink dik en geirriteerd, hij had er zelf al flink aan lopen krabben :(
Ik heb er een drupje teatree olie (20%) op gedaan. Is dat ok?!
Ik heb het bij hem nog nooit eerder gezien dat de huid zo geirriteerd was dat er een dikke bobbel onderhuids te voelen was. Komt dat door het gif van de teek?! Wat doet dat, is het erg en wat kan/moet ik er aan doen?!?!
Door Jojo
#375543
Truus schreef: Heb je de teek er helemaal uit kunnen krijgen, of zit het kopje er nog in?
Helemaal verwijderd ;D
Door Doedels
#375558
Jojo schreef: Heb vandaag weer 2 teken van Joey moeten verwijderen, geen idee waar hij ze op gelopen heeft, maar het zij zo.....
Nou was de plek waar ik een teek had verwijdert (nog niet volgezogen) op de schouder/nek flink dik en geirriteerd, hij had er zelf al flink aan lopen krabben :(
Ik heb er een drupje teatree olie (20%) op gedaan. Is dat ok?!
Ik heb het bij hem nog nooit eerder gezien dat de huid zo geirriteerd was dat er een dikke bobbel onderhuids te voelen was. Komt dat door het gif van de teek?! Wat doet dat, is het erg en wat kan/moet ik er aan doen?!?!
De bobbel wordt veroorzaakt door het anti stollingsmiddel en de anti jeuk dat de teek inspuit. De ene keer is de reactie daarop erger dan de andere keer. Het heeft in ieder geval niets te maken met evt. aanwezigheid van gevaarlijke bacteriën. Het trekt van zelf weg. Soms kan dat een paar weken duren. Ik ontsmet het plekje altijd met alcohol als ik een teek heb weggehaald.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door