Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bieke
#375411
Ik ben met twee van mijn ongevaccineerde honden naar een dierenarts geweest om hen bloed af te laten nemen voor het titeronderzxoek van Utrecht. ik was in de veronderstelling dat het gratis was. Ik hoefde niet zo nodig, maar ik vond het in het belang van het onderzoek. Mijn honden zijn alleen als pup gevaccineerd. Mijn eigen dierenarts wilde niet meedoen. Ik veronderstel dat de dierenarts er een vergoeding voor krijgt. Krijg ik een rekening van €46 voor bloedafname en een consult. Als ik dat geweten had, had ik het niet laten doen.
Moesten degenen, die meegedaan hebben bij Tannetje of in Barendrecht dat ook betalen?
Bieke
Door Lizzy
#375414
Nee hoor, voor ons was het gratis (ik ben in Barendrecht geweest). Toen ik onze pup 3 weken geleden liet titeren bij Tannetje (buiten het onderzoek) heb ik natuurlijk wel gewoon betaald. Raar, dat je moest betalen......
Gebruikersavatar
Door Hitam
#375549
Voor het onderzoek was gratis bij mij. Maar dan weet je dus niet wanneer je de uitslag krijgt. Ik vond het ook een goed doel dat het onderzocht werd.

De dierenarts die meedoet met het onderzoek hoeft niets te betalen. Maar ik kan me voorstellen dat hij het werk dat hij verricht, het afnemen van het bloed, wel betaald wil hebben.
Hij/zij krijgt ook niets voor het onderzoek en tegenwoordig worden dierenartsen geacht ook commercieel te denken.

Maar het was wel zo fair geweest als hij dat van tevoren gemeld had.
Door Lizzy
#375726
Ik vind eerlijk gezegd niet dat je zou moeten betalen. Je doet toch mee aan het onderzoek? Ik bedoel, ik stel mijn honden ter beschikken van de wetenschap en ik vind persoonlijk dat ik daar niks voor terug hoef te hebben maar ik ga er ook niet voor betalen!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#375742
Bieke schreef: Ik ben met twee van mijn ongevaccineerde honden naar een dierenarts geweest om hen bloed af te laten nemen voor het titeronderzxoek van Utrecht. ik was in de veronderstelling dat het gratis was. Ik hoefde niet zo nodig, maar ik vond het in het belang van het onderzoek. Mijn honden zijn alleen als pup gevaccineerd. Mijn eigen dierenarts wilde niet meedoen. Ik veronderstel dat de dierenarts er een vergoeding voor krijgt. Krijg ik een rekening van €46 voor bloedafname en een consult. Als ik dat geweten had, had ik het niet laten doen.
Moesten degenen, die meegedaan hebben bij Tannetje of in Barendrecht dat ook betalen?
Bieke
Ik heb ook niets betaald en heb via mijn eigen dierenarts meegedaan.
Door conleeuw
#375843
was het maar zo dat je als je mee doe aan de leer process (dus oefen werk voor studenten) en of aan onderzoek meedoet niets hoef te betalen. In duitsland werkt dat vaak wel zo. De fokker van mijn Deerhound, neemt ieder jaar zijn 3 deerhounds en een Ierse Wolfshond naar de universiteit en laat dan geheel gratis hartfilmpjes maken. Er wordt dan uitgebreid gekeken en gemeten. Wel is het zo dat de studenten dan op jou hond oefenen, maar er wordt niet onnodige handelingen gedaan en ze worden wel onder toezicht gehouden (de studenten dan). Ik zou dat met mijn deerhound ook wel willen, maar tja, lijkt wel of utrecht nog duurder is dan de gemiddelde dierenarts :'( dus laat ik het wel bij mijn dierenarts controleren.
Door Nelly
#376380
Bij mijn dierenarts moet ik ook betalen voor het titeren hoor! Maar ja, hij is dan ook echt voorstander van de jaarlijkse entingen ::) :-X
Door Lizzy
#376521
Nelly schreef: Bij mijn dierenarts moet ik ook betalen voor het titeren hoor! Maar ja, hij is dan ook echt voorstander van de jaarlijkse entingen ::) :-X
Maar ook als je DA een landelijk onderzoek mee zou doen?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#376799
Evelyn schreef: loopt dat onderzoek nog steeds?
Voorzover ik weet wel. Ik ben drie weken geleden bij mijn DA geweest om bloed af te laten nemen van de honden.
Door Eef+Stippels
#376809
Rovanna schreef: Voorzover ik weet wel. Ik ben drie weken geleden bij mijn DA geweest om bloed af te laten nemen van de honden.
Dan neem ik morgen direct contact op met mijn da. Ik wil ook graag de titers laten testen.
Door Eef+Stippels
#377303
Ik heb vanochtend direct mijn da gebeld. Ze wist er het fijne niet van, maar ze belt me deze week terug, ze gaat er achteraan. Ik ben benieuwd. Wandor had eigenlijk in maart de cocktail gemoeten en yindra moet in oktober de coktail. Eigenlijk wilde ik na deze entingen alleen nog een keer in de zoveel tijd titerbepaling doen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#377304
Evelyn ik laat Joris morgen zijn laatste pupenting geven. Vervolgens laat ik Joep over 1,5 maand enten met Nobivac en daarna laat ik inderdaad over een poos de titers bepalen. Daarvoor wil ik een keer naar Tannetje. Met Joris ga ik hetzelfde doen.
Door Eef+Stippels
#378387
Pauline schreef: Evelyn ik laat Joris morgen zijn laatste pupenting geven. Vervolgens laat ik Joep over 1,5 maand enten met Nobivac en daarna laat ik inderdaad over een poos de titers bepalen. Daarvoor wil ik een keer naar Tannetje. Met Joris ga ik hetzelfde doen.
Ik ben heel benieuwd wat er uit de bepaling komt.

Ik vind het zover rijden naar Tannetje, ik hoop dat mijn da het bloed wil afnemen en dat ze het dan ter titerbepaling wil opsturen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door