Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Daisy75
#374713
Nou ze vonden het heeeerlijk de Bibi.....ik moet zeggen ik vind het iets minder smakelijk op de vroege morgen :-X maar je hebt nu wel het idee dat je echt vlees geeft!!
Alleen wat ik een beetje jammer vind is dat er op zo'n verpakking staat dat het een kilo is, maar als je het dan weegt is het maar iets meer dan 800 gram.... :-\
Nu maar hopen dat
zo'n verpakking dan toch genoeg is voor mijn 2 honden!
Door danielle1980
#374715
als t echt 800 gram is moet je contact opnemen met bibi, want dat is niet normaal, je betaald tenslotte voor 1000 gram.
Door Ike
#374769
heb zelf tot aan de vakantie Bibi gevoerd maar dit nog nooit meegemaakt, was toch altijd wwel rond die kilo en soms net iets meer, zou gaan bellen als dit zo blijft.
Door Daisy75
#374792
[quote="Lupa"]
hoeveel weegt het als die bevroren is?
[/quote]

bevroren weegt het wel bijna een kilo...maar das toch schandalig!??
Door Daisy75
#374794
[quote="danielle1980"]
als t echt 800 gram is moet je contact opnemen met bibi, want dat is niet normaal, je betaald tenslotte voor 1000 gram.
[/quote]

Ja vind ik dus ook, want dit is wel erg veel verschil....nou zal even zien, heb net weer een pakje gewogen bevroren, die was bijna een kilo, eens zien als ie ontdooit is hoeveel het scheelt...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#374804
Maar bevroren of ontdooit dat maakt toch niets uit, dat moet het toch hetzelfde wegen? ??? Of gooi je het vleesnat weg?
Door Maaike_L
#374820
En is je weegschaal wel goed? Als ik mijn keukenweegschaal moet geloven mag ik namelijk alles terugbrengen naar de winkel, die geeft alles aan als lichter. ::)
Door Daisy75
#374823
[quote="Maaike_L"]
En is je weegschaal wel goed? Als ik mijn keukenweegschaal moet geloven mag ik namelijk alles terugbrengen naar de winkel, die geeft alles aan als lichter. ::)
[/quote]

Ja de digitale is niet zo goed maar heb er nog eentje en die is perfect.
Nou ja zal zien, misschien verschilt het per pakje ofzo...maar moet ik niet te vaak tegen komen hoor dat het zomaar 200 gram te weinig is..
Laatst gewijzigd door Daisy75 op wo 24 aug 2005, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#374989
Heb je nog meer en wegen die ook 800 gram? ??? Als dat zo is, zou ik contact opnemen met Bibi.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375083
[quote="Lupa"]
dat maakt wel uit, je kan er 50 gr water erin stoppen en het weegt ook 1 kilo, maar als die gaat ontdooien gaat het vocht (water) weg dus hou je 500 gr over.

dit is maar een voorbeeld ik zeg niet dat bibi dat doet
[/quote]

Maar daarom vraag ik ook of ze het vocht weggooit, want in dit geval moet je het vocht echt wel meewegen, dat is nl. gewoon vleesnat.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375113
[quote="Lupa"]
nou.....200gr vleesnat???
[/quote]

Tja, dat weet ik niet. Ik weet niet hoe nauwkeurig er gewogen is (er staat bijna een kilo en later ruim 800 gr.), maar wat ik bedoelde te zeggen is dat iets in bevroren toestand evenveel weegt als in ontdooide toestand (hoeveel water er ook inzit).
Ik merk trouwens wel dat bij CB er bij de light meer vocht in de bak ligt als bij de lam/rijst, maar bij beide soorten verandert het gewicht niet bij ontdooien.

Verder vind ik natuurlijk wel dat als je een kilo koopt een kilo moet krijgen ;).
Laatst gewijzigd door Nitus op do 25 aug 2005, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#375148
Het vocht moet je natuurlijk wel meewegen! (alle kvv's bevatten ongeveer 60% vocht trouwens). Maar, volgens mij is dit wel eens eerder aan de orde geweest en gebeurd het wel eens met 1 pakje. En sommige pakjes wegen dan ook ineens weer 200 gram meer. Als al je pakjes 800 gram wegen (inclusief vocht), dan zou je even kunnen bellen natuurlijk.
Door Daisy75
#375172
Ja het scheelt nogal zie ik in gewcit, vandaag had ik eentje die wel ongeveer een kilo was, die van gister was maar 800 gram.
Moet niet te vaak gebeuren, maar af en toe dat moet dan maar.
Zit er nog maar net aan, dus moet zowiezo al kijken of het me bevalt. ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#375395
[quote="KayleighShanden"]
Ja het scheelt nogal zie ik in gewcit, vandaag had ik eentje die wel ongeveer een kilo was, die van gister was maar 800 gram.
Moet niet te vaak gebeuren, maar af en toe dat moet dan maar.
Zit er nog maar net aan, dus moet zowiezo al kijken of het me bevalt. ;)[/quote]

Als je regelmatig weegt zul je ook merken dat er pakjes zijn die meer dan een kilo wegen.
Door danielle1980
#375478
[quote="Rovanna"]
Als je regelmatig weegt zul je ook merken dat er pakjes zijn die meer dan een kilo wegen.
[/quote]

dat heb ik nou nooit en wij wegen altijd :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door