Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#374605
Voorhistorie
Vorige week donderdag heeft ons Yara (9 maand cavalier king charles) dunne stoelgang en diaree.
Vrijdag moesten we met fluer (3,5 maand cavalier king charles) bij de DA voor de coctail & hondsdolheid dus ook Yara spuitje voor diaree + medicatie.
Deze nacht beiden diaree en platte stoelgang, meer gekleurd water
Terug bij de DA. beiden een spuit + medicatie - stoelgans opgestuurd - daar niet normaal. DA dacht aan parasiet of infectie.
In tussentijd waren zij niet echt minder actief en aten ze gewoon door. Duck compleet
De hondjes eten 3 maal hun benodigde gewicht duck. Dit weliswaar 3 verschillende soorten duck compleet per dag. 's morgens uitmuntend smiddags kip savonds lam of een andere combinatie.
Uitslag + vraag
Gisteren was het resultaat van het onderzoek van de stoelgang binnen. Alles normaal ;D maar het eerste wat ze zei was : je zou beter direct op korrels overzetten. >:(
Bij het bezoek voor de prikjes had ze wel geadviseerd om gedurende langere periode min 14 dagen - dezelfde soort duck te geven. Wat nu ook gebeurd.

Nu weet ik wel dat alles in orde is doch mijn probleem / vraag van waar die diaree en hoe voorkomen is in feite niet opgelost of beantwoord door mijn DA. Mijn hondjes
zijn geholpen. Dat is het belangrijkste. Maar enig nuttig advies voor iemand die vers geeft heb ik niet ontvangen. Wacht nu ook bang af hoe alles verder evolueerd. Want bij de eerst volgende herhaling weet ik het antwoord al Korrels .

- Graag jullie advies.
- Wie kent er een DA in de omgeving van Lokeren (Waasland) met een open geest voor vers. Hij of zij moet niet direct korrels afzweren doch moet minstens neutraal zijn voor vers en adviserend kunnen optreden.

Dank bij voorbaat.
Laatst gewijzigd door CavaliersLokeren op wo 24 aug 2005, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#374608
Ik heb dus hetzelfde probleem met mijn DA, dus bij alles wat mijn hond mankeert ligt het aan de voeding en ja, zo kom je dus niet verder. Heel vervelend. >:(
Terwijl mijn andere honden al twee jaar barfen en nooit bij de DA zijn geweest sinds ik barf en daarvoor juist wel (toen ze nog brokken kregen), maar toen was het niet allemaal te wijten aan brokken. Heel vreemd toch.
Door Lizzy
#374611
Zijn deze twee honden uit dezelfde ouders? Zo niet: mijn boeren logica zegt dan : hoe kunnen 2 verschillende honden uit 2 verschillende ouders beide zo reageren op vers? (ik bedoel daarmee dat een heel enkele keer een hond niet tegen vers kan en dit aangeboren is). Waarom zouden 2 verschillende honden beide zo reageren? Ik denk eerder dat een parasiet aanwezig is (welke onderzoeken zijn er gedaan op de mest?) of dat er een ontsteking of virus zit.

Hoe lang krijgen ze eigenlijk al versvlees/Duck? Waren er eerder problemen met de ontlasting?

Ik ken geen andere pro-vers dierenartsen als die in deze lijst vermeld staan: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11904

Ik zou zelf probiotica capsules gaan geven (goede bacterieen, ook wel acidophilus genoemd). En als het niet snel over is zou ik zelf even een ander merk vers proberen en als dat nog niet helpt zou ik naar een andere DA gaan.
#374647
Hoe lang krijgen ze eigenlijk al versvlees/Duck?
Yara (9mnd) sinds dat ze drie maand is, Fleur van de eerste dag bij ons aanwezig (8wkn)
Waren er eerder problemen met de ontlasting?
Yara heeft reeds tweemaal diaree probleem gehad, maar niet zo ernstig, dan corbobel gegeven.
Fleur heeft zich goed aangepast, voor twee weken was de stoelgang eens iets platter maar geen diaree, na een carbobelkuur was dit voorbij.
Zijn deze twee honden uit dezelfde ouders?
neen.
(welke onderzoeken zijn er gedaan op de mest?)
Welke weet ik niet, is door DA opgestuurd op parrasieten zeker. Doch de uitslag was negatief.
een ontsteking of virus zit.

Is niet over gesproken - maar beiden een ontsteking ???

Heb nu ook contact gehad met de voedingsadviseur van Duck en deze geeft het advies (zoals DA) om niet meer de soorten af te wisselen. Dus één soort gedurende langere tijd.
Wij geven nu uit de serie Duck compleet de soort uitmunted.
Door Daisy75
#374799
Ik vind het eigenlijk belachelijk dat dierenartsen zo reageren, die angst voor vers...want neem nu mijn reu en zijn ontlasting...ik loop al 3 jaar te zoeken naar goede brokken want hij krijgt overal diaree van, zelfs van dieet brokken van de dierenarts...en nu ik op vlees zit heeft mijn hond voor het eerst supermooie ontlasting.....dus er zit ook een andere kant aan.
veel dierenartsen hebben aandelen in brokken heb ik het gevoel en het is ook onwetendheid he, want de meeste Da zijn niet thuis in voedingen hoor...dus wat is er makkelijker dan het schuiven op de KVV...ja toch?
Door avalon
#375050
Ik was vandaag bij de DA om de honden een rabiesprik te laten geven en mijn DA vond dat ze er heel goed uitzagen, dus ik nog maar eens verteld wat mijn honden eten en hun mooie tandjes laten zien ;D (waren net opgepoetst met een penslap). Ze waren ook nog op de weegschaal geweest, en Avalon mocht nog een pondje minder, maar Angie is op een mooi gewicht. Mijn DA vind het versvlees toch best interressant.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door