Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#374821
Weet iemand hier hoe ik een hond uit de henna krijg zonder de huid (verder) aan te tasten? Vandaag had ik een klantje in de salon die een anatholische herder heeft. Ze mogen deze blijkbaar niet uitvoeren uit turkije en daarom hadden ze de hond gekleurd met henna. De hond ziet nu ipv beige zowat zwart (beetje aubergine achtige kleur). Nu heb ik al gelezen dat Henna dus ook ernstige schade kan aanrichten aan de huid. Ik vond de huid al wat geiriteerd, vooral in de oksel en in de liesstreek was de hond aardig rood op de huid. Ik weet niet echt of dit nu verkleurd is door irritatie (allergische reactie op henna) of door de henna kleuring zelf. Het gaat hier om een pup van 3 maanden.
Door bas rouge
#374839
Ik kan je niet helpen maar wat een bijzonder verhaal.
Ze mochten de hond niet uit Turkije meenemen en hebben de hond dus toen maar geverfd ??? opdat ie er niet meer op lijkt ???
Door jon
#374840
Als er henna gebruikt is om de vacht te kleuren kan de huid meekleuren. De kleurstof trekt in de huid en slijt er met de tijd weer af. Ik heb mijn haar vroeger met henna gekleurd en (helaas) moet dat er uit groeien. Het wordt wel iets lichter. Voor mensen is het gebruik van natuurlijke henna niet schadelijk voor haar en huid. Het wordt zelfs aanbevolen om een gezonde haardos te krijgen, daartoe is het ook in een kleurloze variant te krijgen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#374841
Volgens mij kleurt Henna de huid rood, tenminste mijn hoofdhuid was toen ook meegekleurd ::)? Ik zou er niets doen (behalve goed wassen) en gewoon wachten tot de pup verharen gaat, want volgens mij kun je alleen met agressieve middelen henna verwijderen.
Wel een beetje vreemd verhaal... :-\
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 24 aug 2005, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#374866
Helemaal goed heb ik het niet begrepen wat het uitvoeren betreft. De anatholische herder zou wel uitgevoerd mogen worden als ze volwassen zijn. Ze had het erover dat ze beschermd zijn of zoiets :-\ ???. Ik heb haar inmiddels voorgesteld dehond morgen maar even te wassen met speciale shampoo zodat in iedergeval de huid wat gekalmeerd raakt.

Maar ze hebben idd. de hond gekleurd zodat hij niet meer op de anatholische herder zou lijken. En t is een schat van een beestje 8), was hun vorige anathool ook trouwens, eche zo'n grote lieve lobbes was het. Alleen door een foutje is hij er niet meer.

Das trouwens ook een vreemd verhaal hoor. De hond was in pension omdat hun naar turkije op vakantie waren. Toen belde ze van pension op dat de hond ziek was. Een is toen naar huis gegaan en met de hond naar de DA gegaan, de hond had hoge koorts ruim 40graden, en kon nauwelijks lopen. De DA had besloten om foto's te maken en gaf de hond daarvoor een spuitje dat hij wat suffig zou worden, maar de hond overleed hieraan. Toen hij wer terrug was in turkije en zijn verhaal verteld had dat de hond er niet meer was hadden ze gelijk besloten een nieuwe mee te nemen. De pup moest alleen ff een ander kleurtje :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#374909
Vreemd verhaal, zeg!
Maar ik vrees inderdaad ook dat het er gewoon uit zal moeten groeien. Een te rode kleur kun je wel wat afzwakken met anti-roosshampoo zoals head and shoulders, maar als de huid al geïrriteerd is zou ik daar niet voor kiezen.
Door Truus
#374910
Henna is een natuurlijk product en is niet schadelijk volgens mij. Het zal er op den duur wel uit gaan.
Wel een vreemd verhaal zeg.
Door jon
#374916
Ik vind het toch een vreemd verhaal. Je bent in Turkije, de hond is ziek in een pension, je vliegt even heen en weer terug (hond is toch dood) en neemt en passant nog even een nieuwe hond mee, die je niet mee mag nemen, nadat je hem eerst in de henna hebt gezet..... Een pup in de henna wat toch een behoorlijke tijd in moet trekken, hoe krijg je dat voor elkaar????? Ik weet het niet hoor......
Door avalon
#375040
Ik snap er ook allemaal de balen niet van, maar ik leg wel mijn camera klaar voor morgen ;D

Ben toevallig net bij de DA geweest, de honden ff een rabiës spuitje laten geven omdat ze mee mogen op vakantie, daar eens gevraagd hoe het zit met in en uitvoeren. Hij kon niet veel bijzonderheden vinden, waarschijnlijk zijn het de plaatselijke regels daar of is de hond te jong om uitgevoerd te worden. Voor frankrijk moeten ze geloof ik ook eerst 12 weken zijn, gechiped en gezondheidsverklaring. Maar waarom ze de hond dan kleuren?????????????????? Morgen toch nog maar eens een keer vragen. (ik versta hun alleen zo moeilijk).
Door jon
#375045
Ik las op een site over turkije en natuur (na het intikken van anatolische herders) dat sommige dieren als zeer bijzonder worden gezien en beschermd zijn. Kijk maar effe. Maar ik denk altijd maar zo die uitvoerbepalingen zijn er meestal niet voor niets of ben ik nou zo'n tuttebol? ???
Door avalon
#375053
ja over dat beschermd zijn had ze mij ook al het een en ander verteld. Zal es ff gaan googelen.
Door Truus
#375054
avalon schreef: ja over dat beschermd zijn had ze mij ook al het een en ander verteld. Zal es ff gaan googelen.
Ga maar eens speuren, dit stinkt echt naar een misdaad ::)
Door jon
#375060
avalon schreef: kan de site die jij bedoeld niet vinden, heb je een link voor mij?
k'ga nog effe kijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door