Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door pup
#374997
drie maal daags een maaltijd:

Iedere dag
500 gr RMB (kipkarkas/vleugels/nekken/eendenkarkas
150 gr orgaanvlees (lamslever, kippenmaagjes, kippenhartjes/kippenlever/ runderhart/ lamspens
150 gr groentemix (bloemkool+komkommer, tomaat, andijvie, witlof, wortel, snijboontjes, stukje gemberwortel, dikke teen knoflook, beetje bleekselderie)
150 gr spiervlees (kipfilet, rundvlees, kalfsvlees, lamsvlees)

Hetgeen wat tussen haakjes staat is wat ik als afwisseling gebruik, dus niet alles tegelijk natuurlijk ;D
Behalve de groentemix dat is wel allemaal verwerkt in 1 mix.

Verder vind ik dat de kip/eend karkas zeer weinig vlees bevat en dat vul ik dan aan met wat spiervlees. Ik wil ongeveer 50% RMB, 15% groente 15% orgaan en 15% spiervlees en 5% tafelresten aanhouden.
Twee keer week een eitje, en 2 keer een visoliecapsule.
Een keer per week (vrijdag) sardientjes.
Tussendoor een appeltje, pensstaafje en heeeel veeel kusjes :-* :-* :-*

Wat vinden jullie ervan?
Door 202spots
#375112
Ziet er heerlijk uit hoor!
Misschien later nog iets van lamribbetje erbij?
Had je de snijboontje heel even gekookt?
Hoe groot is je pup en wat voor merk?
Door Truus
#375124
Zo te zien krijgt jouw pup een goede start. Het ziet er goed uit zeg :D. Ga je de sardientjes nog afwisselen voor andere vissoorten?
Door Lizzy
#375151
[quote="pup"]
drie maal daags een maaltijd:

Iedere dag
500 gr RMB (kipkarkas/vleugels/nekken/eendenkarkas
150 gr orgaanvlees (lamslever, kippenmaagjes, kippenhartjes/kippenlever/ runderhart/ lamspens
150 gr groentemix (bloemkool+komkommer, tomaat, andijvie, witlof, wortel, snijboontjes, stukje gemberwortel, dikke teen knoflook, beetje bleekselderie)
150 gr spiervlees (kipfilet, rundvlees, kalfsvlees, lamsvlees)

Hetgeen wat tussen haakjes staat is wat ik als afwisseling gebruik, dus niet alles tegelijk natuurlijk ;D
Behalve de groentemix dat is wel allemaal verwerkt in 1 mix.

Verder vind ik dat de kip/eend karkas zeer weinig vlees bevat en dat vul ik dan aan met wat spiervlees. Ik wil ongeveer 50% RMB, 15% groente 15% orgaan en 15% spiervlees en 5% tafelresten aanhouden.
Twee keer week een eitje, en 2 keer een visoliecapsule.
Een keer per week (vrijdag) sardientjes.
Tussendoor een appeltje, pensstaafje en heeeel veeel kusjes :-* :-* :-*

Wat vinden jullie ervan?


[/quote]

Ik vind het super. Het ziet er gewoon goed en afwisselend uit. Geef je ook wel eens een groot bot waar je pup zich lekker op uit kan leven? Wij geven onze pup 2 a 3 keer per week een stuk bot waar ze zich helemaal op uit kan leven (kalfswervel). Het is te hard om op te eten, maar ze heeft er geweldig veel plezier mee! Misschien zou je dat nog kunnen doen, wat recreatieve botten geven?
Door pup
#375213
[quote="Lizzy"]
Ik vind het super. Het ziet er gewoon goed en afwisselend uit. Geef je ook wel eens een groot bot waar je pup zich lekker op uit kan leven? Wij geven onze pup 2 a 3 keer per week een stuk bot waar ze zich helemaal op uit kan leven (kalfswervel). Het is te hard om op te eten, maar ze heeft er geweldig veel plezier mee! Misschien zou je dat nog kunnen doen, wat recreatieve botten geven?
[/quote]

Ben een beetje bang voor slijtage van zijn tanden. Hij heeft al gewisseld en heeft nu een prachtig gebit :D
Aangezien het om een bull terrier gaat denk ik dat hij zo'n kalfswervel wel kapot krijgt ;D, en daar heb ik een beetje schrik van.
Door Lizzy
#375215
[quote="pup"]
Ben een beetje bang voor slijtage van zijn tanden. Hij heeft al gewisseld en heeft nu een prachtig gebit :D
Aangezien het om een bull terrier gaat denk ik dat hij zo'n kalfswervel wel kapot krijgt ;D, en daar heb ik een beetje schrik van.
[/quote]

OK. Maar een zacht kalfsbot slijt z'n gebit niet van, denk ik. Maar ik ben wel met je eens dat hij deze waarschijnlijk al op kan eten. Maar is daar wat mis mee?
Door pup
#375216
Snijboontje heb ik inderdaad even gekookt en wat betreft de vis: stukje zalm (eerst 2 weken invriezen) of gewoon witvis is ter afwisseling.

Overigens vind hij de groentemix geen succes. Heb het al vermaalt met kalfsgehakt en stukjes lever, maar ik heb in de GM knoflook verwerkt dus het geurt best sterk. Zou dat de reden kunnen zijn?
Door 202spots
#375352
[quote="pup"]
Snijboontje heb ik inderdaad even gekookt en wat betreft de vis: stukje zalm (eerst 2 weken invriezen) of gewoon witvis is ter afwisseling.

Overigens vind hij de groentemix geen succes. Heb het al vermaalt met kalfsgehakt en stukjes lever, maar ik heb in de GM knoflook verwerkt dus het geurt best sterk. Zou dat de reden kunnen zijn?
[/quote]

Zou wel kunnen ja, volgende keer de helft of geen knoflook er in doen, en kijken of 't beter gaat.
Kan ook zijn dat je TEveel groenten in 1 keer hebt gegeven?
Begin met 1 lepel tegelijk en genoeg ander vlees erbij om te mixen
Door Ejka
#375516
Ze at in het begin ook maar zozo haar groentemix. Ik heb het toen gemengd met yoghurt of met huttenkase. Ze eet het nu veel makkelijker. Ook doe ik er wel eens een eitje doorheen. Misschien vindt jouw pup het dan langzaam aan ook lekkerder.
Door bowie
#376402
[quote="pup"]
Ben een beetje bang voor slijtage van zijn tanden. Hij heeft al gewisseld en heeft nu een prachtig gebit :D
Aangezien het om een bull terrier gaat denk ik dat hij zo'n kalfswervel wel kapot krijgt ;D, en daar heb ik een beetje schrik van.
[/quote]

Heb zelf twee engelse bulledames en die hebben er ook geen moeite mee hun gebit is schitterend om te zien.
Lekker laten op eten kan echt geen kwaad :P
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door