Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pup
#374967
Ik heb ook eendenkarkassen. Zit overigens weinig tot geen vlees aan. Ik heb het idee dat eend iets harder bot heeft, klopt dat? Kan ik dat een pup van 6 maanden geven? Of alleen kipkarkas, -vleugels en -nekken geven tot ie een paar maanden ouder is?
Ik wil nl mijn diepvries volgooien :P
Door Doedels
#374994
Eendenkarkas is idd harder dan kippenkarkas. Als jouw pup al gewend is aan kippenkarkas kun je gerust overstapppen op eend. Daar is hij oud genoeg voor. Omdat er weinig vlees aan zit zou ik eerst spiervlees of orgaan geven en daarna pas het kale karkas. Als je pup nog niet goed kippenkarkas verteerd, dan zou ik hem daar eerst goed aan laten wennen voordat je overstapt ok iets stevigers. Op zich is eend een hele goede aanvulling op kvv.
Door pup
#375005
Doedels....hoe bedoel je "als aanvulling op kvv"?
Ik geef geen kvv meer.
Door Doedels
#375014
pup schreef: Doedels....hoe bedoel je "als aanvulling op kvv"?
Ik geef geen kvv meer.
O, ik dacht dat je ook nog kvv gaf. Barf dus. Hoe meer afwisseling in diersoort je kunt geven, hoe beter. Ik zou die vriezer dus volgooien :D
Door 202spots
#375030
pup schreef: Ik heb ook eendenkarkassen. Zit overigens weinig tot geen vlees aan. Ik heb het idee dat eend iets harder bot heeft, klopt dat? Kan ik dat een pup van 6 maanden geven? Of alleen kipkarkas, -vleugels en -nekken geven tot ie een paar maanden ouder is?
Ik wil nl mijn diepvries volgooien :P
Is het zo iets?

Afbeelding
Ik vind de eend echt niet harder dan kip...de buik "bot" van de eend is alleen maar kraakbeen en kan je alle kanten op buigen.
Ik denk dat als je pup de kip weg kan werken dat ie ook wel raad weet met de eend! ;)
Door Doedels
#375086
202Spots schreef:
[Ik vind de eend echt niet harder dan kip...de buik "bot" van de eend is alleen maar kraakbeen en kan je alle kanten op buigen.
Ik denk dat als je pup de kip weg kan werken dat ie ook wel raad weet met de eend! ;)
De kraakbeenstukken zijn idd super zacht. De eenkarkassen die ik geef zitten hele ribben aan. Helaas geen foto's beschikbaar. Maar de ribben vind ik harder dan die van kip. Maar zacht genoeg voor een pup van 6 mnd.
Door pup
#375091
202Spots schreef: Is het zo iets?

Afbeelding
Ik vind de eend echt niet harder dan kip...de buik "bot" van de eend is alleen maar kraakbeen en kan je alle kanten op buigen.
Ik denk dat als je pup de kip weg kan werken dat ie ook wel raad weet met de eend! ;)

Veel minder vlees eraan !!! Vandaar dat ik er extra spiervlees bij geef. Zie mijn menu PUP 6 MAANDEN
Door 202spots
#375109
Doedels schreef: De kraakbeenstukken zijn idd super zacht. De eenkarkassen die ik geef zitten hele ribben aan.
Hier zit ook de hele ribbenkast eraan hoor! ;D
Zit op de bovenste eend onder de vel en vlees, is eigenlijk de rug dan. (dat < links is de staartje en de lange ding rechts omhooggaand is de nek)

ik zal ook effe bij de menu kijken
Door Lizzy
#375144
pup schreef: Ik heb ook eendenkarkassen. Zit overigens weinig tot geen vlees aan. Ik heb het idee dat eend iets harder bot heeft, klopt dat? Kan ik dat een pup van 6 maanden geven? Of alleen kipkarkas, -vleugels en -nekken geven tot ie een paar maanden ouder is?
Ik wil nl mijn diepvries volgooien :P
Ik kan vanaf hier natuurlijk niet zien hoeveel vlees er nog aan zit maar als het bot te kaal is, zou ik er zelf wat eendenvlees (of ander vlees) bij geven. Ik vind eend trouwens ook veel harder als kip. Mijn pup krijgt wel eendennekken maar zelfs die plet ik eerst. Eendenvleugels geef ik nog niet, maar ja, zij is ook nog maar 12 weken oud. Ik zou een pup van 6 maandenwel vleugels geven, maar afhankelijk van de pup zou ik ze even met de vleeshamer bewerken (die van mij schrokt nogal).
Door 202spots
#375350
:-\ mijn eenden hebben geen vleugels en geen pootjes meer wanneer ik ze krijg....maar ik heb er wel is eentje gehad die niet onthoofd was :o
Door Lizzy
#375361
202Spots schreef: :-\ mijn eenden hebben geen vleugels en geen pootjes meer wanneer ik ze krijg....maar ik heb er wel is eentje gehad die niet onthoofd was :o
Ohhh YUK :-X!

Maar wat gek dat de vleugels en pootjes er niet meer aan zitten? Weet je waarom die eraf zijn gehaald?
Door 202spots
#375370
Lizzy schreef: Ohhh YUK :-X!

Maar wat gek dat de vleugels en pootjes er niet meer aan zitten? Weet je waarom die eraf zijn gehaald?
Die worden apart verkocht al dure delicatessen... :-\
(veel asian people around her)
Als kippevoetje b.v $2.00 per pond kosten, dan betaalt je $8.00-$10.00 voor de eendevoetjes....
de karkas die ik koop heeft wel lekker wat vlees eraan zitten,dus dan moeten ze 't daar maar mee doen vind je niet? ;D
Kippenvleugels zijn hier intussen ook duurder dan 'n hele kip. :-\ (is lekker makkelijk bbq "hapjes")
Door Nelly
#375436
Af en toe koop ik eenden in Duitsland; die zijn wel schoongemaakt en de kop en voeten zijn eraf, maar voor de rest zit alles er nog aan. Ik deel ze zo eerlijk mogelijk doormidden en de hondjes hebben een feestmaal! :D
Door Ejka
#375511
Mijn pup van nu zeven maanden krijgt ook eendenkarkas. Heeft ze geen problemen mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door