Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sanna180
#374787
hoi hoi ik ben sanna de eigenaaresse van zanuschka een fila brasileiro en nou is mijn vraag zanuschka is nu 5 mnd oud en ze plast in haar slaap al een tijdje maar alleen overdag en niet s nachts kan iemand mij helpen ik word er moedeloos van ps vandaag heeft ze het nog niet gedaan groetjes van sanna xxx
Gebruikersavatar
Door Nitus
#374815
Misschien helpt het om haar te laten plassen voordat ze haar dutjes gaat doen? Toen mijn hond op die leeftijd was liet ik haar zo'n beetje om de 2 uur plassen, én na het spelen én na het eten.
Door sanna180
#374846
ja dat doen we ook want ze slaapt alleen als ze uit is geweest zeg maar maar ze houd haar plas gemiddeld 4 uur op en mijn andere hond was al zindelijk met drie mnd en zei isa nu al 5 mnd en snachts doet ze het niet en mijn andere hond heeft het een keer of twee gehad dat ie plaste in zijn slaap en vandaag heeft ze het helemaal niet gedaan groetjes van sanna xxx
Door Doedels
#375074
sanna180 schreef: hoi hoi ik ben sanna de eigenaaresse van zanuschka een fila brasileiro en nou is mijn vraag zanuschka is nu 5 mnd oud en ze plast in haar slaap al een tijdje maar alleen overdag en niet s nachts kan iemand mij helpen ik word er moedeloos van ps vandaag heeft ze het nog niet gedaan groetjes van sanna xxx
Heeft het misschien met vermoeidheid te maken. Doet ze het meer als ze er gdruk is geweest of veel heeft gelopen?
Door sanna180
#375140
nee dat juist niet gister was ik bijna een uur buiten met hun in het park heeft ze gespeeld enz ze komt dan binnen eeet drinkt en gaat lekker slapen dus nee helaas dat is het ook niet :'( :'( :'( ja ik weet het niet meer en aan de dierenarts heb ik ook niets die zegt ja komt omdat ze nog loops moet worden nou dat loops worden dat duurt nog wel even hahahahahaha groetjes van sanna xxx
Door sanna180
#375160
mijn pup eet smolke maar van af vandaag gaan we over op fokker en ze drinkt niet overmatig zeg maar gewoon normaal mijn andere hond kan niet meer goed tegen smolke hij krijgt er uitslag van dus daarom gaan we over op fokker speciaal voor grote honden aangezien zanuschka een doggen soort is groetjes van sanna xxx
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375181
Mmmm, ik weet niet of je al een beetje verder op dit forum hebt rondgekeken? ::) ;) Maar de meeste mensen voeren hier vers, voor jouw pup zo te lezen ook een heel goed idee, want ik denk echt niet dat die uitslag op fokker zal verdwijnen. In brokken zitten namelijk heel veel granen en heel veel honden reageren daarop door uitslag en jeuk te krijgen.
Het grote voordeel verder van vers is dat je hond veel minder drinkt (dus minder hoeft te plassen) en dat je hond veel minder poept (er zitten namelijk geen overtollige vulstoffen in), dus het zindelijk worden gaat ook stukken makkelijker. ;)
Ik zal hier even een link neerzetten en raad je verder aan om ook even in de Bibliotheek te lezen.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2398

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324
Door sanna180
#375201
bedankt maar het is geen pup meer die uitslag krijgt het is een wat oudere hond de pup heeft nergens last van en alle honden die heb gehad die aten allemaal brokken en deden het er erg goed op zelfs een hond met een gevoelige maag dus ik denk dat de meningen verdeeld zijn over vers of brok groetjes van sanna xxx
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375214
sanna180 schreef: bedankt maar het is geen pup meer die uitslag krijgt het is een wat oudere hond de pup heeft nergens last van en alle honden die heb gehad die aten allemaal brokken en deden het er erg goed op zelfs een hond met een gevoelige maag dus ik denk dat de meningen verdeeld zijn over vers of brok groetjes van sanna xxx
Nou... hier zijn de meningen daar niet over verdeeld hoor ;). Vers is gewoon stukken beter als brokken, verder had je met je pup wél een probleem: plassen in haar slaap, waar vers voeren een goede oplossing kan zijn. En voor een hond met uitslag is vers meestal ook dé oplossing. Maar goed... 't is jouw hond :-\
Door sanna180
#375217
vertel mij dan eens wat plassen in haar slaap alleen overdag te maken heeft met brokken ik ben erg benieuwd :) ik sta open voor alle sugesties groetjes van sanna xxx
Door Lizzy
#375218
sanna180 schreef: vertel mij dan eens wat plassen in haar slaap alleen overdag te maken heeft met brokken ik ben erg benieuwd :) ik sta open voor alle sugesties groetjes van sanna xxx
Een hond op brokken drinkt meer als een hond op vers. En wanneer een hond meer drinkt, urineert hij/zij ook meer.
Door sanna180
#375219
ik kan niet echt de link leggen met plassen in haar slaap overdag en brokken jullie kunnen me dom vinden meschien maar als iemand dan ook even de moeite neemt om mij dat uitteleggen graag groetjes van sanna
Door sanna180
#375222
oke dat begrijp ik maar hoe komt het dan dat ze he s nachts niet doet ik haal geen bakken weg ofzo het staat er altijd water dan he groetjes van sanna
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door