Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door carlala
#374522
Hoi,
Pepper moet binnenkort onder een lichte narcose.
Zijn oor moet uitgespoten worden.
Nu kan dat ook zonder roesje, maar mijn DA wil het persé met.
OK
Mooi formulier meegekregen en daar staat in dat ik hem moet ontwormen.
Nu ben ik dat eigenlijk niet van plan te doen, ik loop daardoor toch geen extra risico op weet ik veel wat...........ik bedoel Pepper loopt toch geen extra risico op weet ik veel wat?

Echt elke keer als ik kom dan zegt ze dat ik moet ontwormen, elke 3 maanden :o
Zo vaak kom ik er niet hoor, maar ze wil dat ik elke 3 maanden ontworm (tok tok tegen voorhoofd).
Door jon
#374546
Ik zie de connectie tussen ontwormen en de narcose niet. En met de behandeling van het oor heeft het zeker niets te maken. Kun je morgen niet even bellen om te vragen waarom?
Door Lizzy
#374601
Lekker ongenuanceerd, maar ik ging een andere DA zoeken! Hallo zeg, een lichte narcose is toch een narcose. En mijn hond ging never nooit niet onder narcose als er een mogelijkheid was het zonder narcose te doen! En elke 3 maanden ontwormen :-X.
Door carlala
#374633
pepper laat het dus eigenlijk niet echt toe om in zijn oren te laten kijken.
Ik heb net even de DA gebeld.
Zijn oren zitten zo vol en het zit zo diep dat het moeilijk is dit zonder narcose (lichte slaap, het is maar net dat hij blijft liggen).
Het vervolg, want wrschl. moet het nog een keer worden uitgespoten kan wel zonder narcose.

om de 3 maanden, ik ga hem nu ook niet ontwormen, mits ik iets merk uiteraard.
Door Lizzy
#374650
[quote="carlala"]
pepper laat het dus eigenlijk niet echt toe om in zijn oren te laten kijken.
Ik heb net even de DA gebeld.
Zijn oren zitten zo vol en het zit zo diep dat het moeilijk is dit zonder narcose (lichte slaap, het is maar net dat hij blijft liggen).
Het vervolg, want wrschl. moet het nog een keer worden uitgespoten kan wel zonder narcose.

om de 3 maanden, ik ga hem nu ook niet ontwormen, mits ik iets merk uiteraard.
[/quote]

OK.

Maar wat is dan de reden dat je een hond vooraf aan een narcose moet ontwormen? (ik zie het nut niet).
Door carlala
#374681
dat zie ik ook niet, maar ik ging twijvelen dus dacht ik ik vraag het op barfplaats.
En gelukkig denken jullie hetzelfde als ik.
Bedankt, ik weet nu zeker dat ik hem niet ga ontwormen.
Ik dacht misschien, omdat hij op de OK moet zijn dat hij doordat hij niet ontwormt is en hij als hij zijn poepie laat lopen (onder narcose) er meer besmettingsgevaar is voor de andere dieren en mensen enzo....
Door Lizzy
#374703
[quote="carlala"]
dat zie ik ook niet, maar ik ging twijvelen dus dacht ik ik vraag het op barfplaats.
En gelukkig denken jullie hetzelfde als ik.
Bedankt, ik weet nu zeker dat ik hem niet ga ontwormen.
Ik dacht misschien, omdat hij op de OK moet zijn dat hij doordat hij niet ontwormt is en hij als hij zijn poepie laat lopen (onder narcose) er meer besmettingsgevaar is voor de andere dieren en mensen enzo....

[/quote]

Het lijkt mij juist dat je het lichaam van de hond niet zwaarder moet belasten dan je al doet met de narcose. Een wormenmiddel lijkt onschuldig maar het doodt volwassen (ijzersterke) wormen en dit brengt toch wel enige belasting op de lever met zich mee. Nou, dat in combinatie met een narcose (dat ook het lichaam belast: geen goed idee). Ik had vroeger een DA die gerust entingen gaf wanneer je hond onder narcose moest. "Lekker makkelijk" noemde hij dat :-X.

Begrijp me goed, ik ben niet tegen wormenmiddelen. Als je hond wormen heeft moet hij ontwormt worden. Maar ontwormen zonder zeker te weten of je hond wormen heeft...., dat vind ik geen goed idee.
Door Nelly
#374706
En wat als een hond volkomen onverwacht onder narcose zou moeten, bijv. tengevolge van een ongeluk? Dan wordt er toch ook niet eerst een wormkuur ingeduwd? Vind het maar een raar idee hoor. Zou een andere DA zoeken :-\
Door carlala
#374712
hier in de buurt is de 1 erger dan de ander.
Zij luistert tenminste, en gaat mee in mijn vers voeding.
Die andere DA die ik had vond dat ik mijn hond salmonella aan het voeren was ???

maar goed, ik laat haar praten over het ontwormen, de rest doet ze goed.....
Door Truus
#375501
[quote="carlala"]
hier in de buurt is de 1 erger dan de ander.
Zij luistert tenminste, en gaat mee in mijn vers voeding.
Die andere DA die ik had vond dat ik mijn hond salmonella aan het voeren was ???

maar goed, ik laat haar praten over het ontwormen, de rest doet ze goed.....
[/quote]
Je hoeft het natuurlijk ook niet altijd eens te zijn met een D.A., bovendien worden we hier op barfplaats al zoveel wijzer en daardoor weet je zelf al vaak wat je wel of niet wil voor je hond. Het is in ieder geval goed om dit te zeggen.
Door carlala
#379840
gisteren is Pepper an zijn oren geholpen!
De uitslag van de kweek was ook binnen.
Er zit een gist in zijn oor.
Speciale druppels staan in bestelling na overleg met het laboratorium in utrecht.

De DA had het te laat van de assistente gehoord dat ik gevraagd had of het zonder narcose kon, ze hebben nml. het apparaat met het luchtballonetje staan en in sleewijk kon het wel zonder narcose.
Ik heb het hier laten doen, puur omdat we al 3 weken bezig zijn en dan moet ik nog een week of langer wachten en Pepper heeft gewoon last ervan.

Ze hebben hem verdoofd met proposol (geloof ik) daarna nog even heel gezellig gekletst, ik ga niet van DA wisselen want ik vind haar heel kundig en ze luistert en ze staat open voor ideeën.
Komen we op het onderwerp Barfplaats!!
Blijkt haar assistente (niet die het niet op tijd heeft doorgegeven) hier lid te zijn!
En ook cocker spaniels heeft!
En......hahaha zij kent Pascale die Pepper laatst heeft getekend!
Door Lizzy
#380624
carlala schreef: gisteren is Pepper an zijn oren geholpen!
De uitslag van de kweek was ook binnen.
Er zit een gist in zijn oor.
Speciale druppels staan in bestelling na overleg met het laboratorium in utrecht.

De DA had het te laat van de assistente gehoord dat ik gevraagd had of het zonder narcose kon, ze hebben nml. het apparaat met het luchtballonetje staan en in sleewijk kon het wel zonder narcose.
Ik heb het hier laten doen, puur omdat we al 3 weken bezig zijn en dan moet ik nog een week of langer wachten en Pepper heeft gewoon last ervan.

Ze hebben hem verdoofd met proposol (geloof ik) daarna nog even heel gezellig gekletst, ik ga niet van DA wisselen want ik vind haar heel kundig en ze luistert en ze staat open voor ideeën.
Komen we op het onderwerp Barfplaats!!
Blijkt haar assistente (niet die het niet op tijd heeft doorgegeven) hier lid te zijn!
En ook cocker spaniels heeft!
En......hahaha zij kent Pascale die Pepper laatst heeft getekend!
Grappig zeg! Inderdaad een klein wereldje!!!!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door