Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#374674
Bolke is al een tijdje niet echt lekker. Heeft vorige week twee dagen diarree (niet waterdun maar wel zachter dan gewoon wat breiig) gehad en daarna was het weer in orde.

Deze week heeft ie een aantal keren gepoept waarbij de poep gevangen zat in een slijmlaag, ik heb van BP begrepen dat dat ontgiften is.

Maar nu heeft ie anderhalve dag niet willen eten (drie keer een maaltijd geweigerd), vanochtend wilde hij ook niets hebben, zelfs een stukje kaas is geweigerd. Zijn poep vanochtend was weinig maar wel stevig zonder slijm. Zijn maag rommelt en klotst en hij is teruggetrokken en duidelijk in slechte doen. Vanochtend heeft hij erg veel gras gegeten wat er na een uur weer uitgekotst werd, verpakt in een dikke slijmlaag.

Wat is er toch mis met hem?
Iemand enig idee?
Door Nelly
#374690
Zou toch voor de zekerheid maar ff naar de DA gaan. :-\
Door Lizzy
#374691
Mmm, lekker is hij zeker niet... Het kan ook best dat hij een virusje heeft opgelopen. Want een slijmlaag bij de ontlasting duidt voor mij op darmreiniging maar niet als je hond zich er ook nog ziek bij voelt. Ik zou hem probiotica + Okugest van VSM geven. Ik zou echt ieder uur 1 tablet geven totdat de klachten minder worden (maximaal 6 tabletten achtereen). En verder de koorts even opmeten, in de gaten houden of hij wel blijft drinken en als je het niet vertrouwt: dan zou ik zeker naar de DA gaan.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 24 aug 2005, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#374692
Virusje misschien? Heb al van een aantal mensen uit Delft en Den Haag gehoord dat hun hond dezelfde soort verschijnselen had.
Door bas rouge
#374696
Waar koop je probiotica en okugest dan, moet je dat bij de d'arts kopen of heeft een drogist dat?

Hij drinkt wel goed, het moet niet veel langer duren want dan ga ik idd. even bij de d'arts langs. Het is een klein, al wat ouder hondje, dat weinig over heeft om op in te teren.

Audrina, enig idee hoelang dat duurde bij die andere honden voordat ze weer in orde waren in deze omgeving?
Door Nelly
#374698
Okugest kun je volgens mij gewoon bij de drogist kopen.
Door Lizzy
#374699
bas rouge schreef: Waar koop je probiotica en okugest dan, moet je dat bij de d'arts kopen of heeft een drogist dat?

Hij drinkt wel goed, het moet niet veel langer duren want dan ga ik idd. even bij de d'arts langs. Het is een klein, al wat ouder hondje, dat weinig over heeft om op in te teren.

Audrina, enig idee hoelang dat duurde bij die andere honden voordat ze weer in orde waren in deze omgeving?
Ik zou zeker naar de DA gaan op de minuut dat je het niet meer vertrouwt hoor!

Probiotica kun je bij reformwinkels kopen en zaken als De Tuinen. Vaak heet het "Acidophilus". Ik heb zelf altijd het merk Akropharma. Je kunt het ook bij je DA bestellen van het merk Protexin. Mijn DA heeft dat gewoon standaard in huis, maar ik denk dat de meeste DA's dat niet hebben. Je kunt het wel even vragen natuurlijk.

Okugest kun je bij iedere drogist kopen. Het is van het merk VSM.
Door Nelly
#374700
En probiotica van VSM dacht ik ook; zijn in feite middelen voor mensen.
Door Audrina
#374707
bas rouge schreef: Audrina, enig idee hoelang dat duurde bij die andere honden voordat ze weer in orde waren in deze omgeving?
Na bezoek aan de DA voor iets tegen de diarree of na het geven van Okugest was het bij die honden binnen 2 dagen minder / over.

Je zou evt ook bij de drogist ORS (oral rehydration salts) / elektrolyten kunnen halen, ter ondersteuning. Dat is poeder dat je met water kunt mengen en met kleine beetjes met een injectiespuitje zonder naald in zijn bekkie kan spuiten. Er zitten een aantal voedingszouten in en het vocht wordt beter vastgehouden. De weinige keren dat mijn honden aan de race zijn geef ik ze dit ook en ik meng dan een half zakje met water en geef ze al naar gelang van de heftigheid van de diarree elk uur 1 tot 4 spuitjes.
Van ORS gaat diarree niet over, maar het helpt wel om te voorkomen dat je hond uitdroogt.
Door dana
#374746
Zoë had afgelopen weekend hetzelfde.
Vrijdagavond was ze erg rustig voor haar doen en een beetje dunne poep.Zaterdagochtend wilde ze niet eten en dat gebeurt nooit :-\ maar ze poepte die dag wel goed.
Zaterdagavond wel gegeten trouwens.
Zondagmorgen een hele berg diaree maar de rest van de dag niet gepoept maar wel weer gegeten.
Maandagmorgen at ze met lange tanden en toen ik haar tussen de middag uit ging laten was ze weer levendig.
Ze heeft de zaterdag en zondag heel de dag in haar mand liggen slapen en voelde zich echt niet lekker.
Ze had trouwens geen koorts.
Ben wel blij dat het weer over is want beviel me niks.
Ze heeft trouwens alleen okugest gekregen.
Door Doedels
#375076
bas rouge schreef: Bolke is al een tijdje niet echt lekker. Heeft vorige week twee dagen diarree (niet waterdun maar wel zachter dan gewoon wat breiig) gehad en daarna was het weer in orde.

Deze week heeft ie een aantal keren gepoept waarbij de poep gevangen zat in een slijmlaag, ik heb van BP begrepen dat dat ontgiften is.

Maar nu heeft ie anderhalve dag niet willen eten (drie keer een maaltijd geweigerd), vanochtend wilde hij ook niets hebben, zelfs een stukje kaas is geweigerd. Zijn poep vanochtend was weinig maar wel stevig zonder slijm. Zijn maag rommelt en klotst en hij is teruggetrokken en duidelijk in slechte doen. Vanochtend heeft hij erg veel gras gegeten wat er na een uur weer uitgekotst werd, verpakt in een dikke slijmlaag.

Wat is er toch mis met hem?
Iemand enig idee?
Mijn honden hadden een week of drie geleden het zelfde. Eerst Petr en twee dagen later Hafan. Het heeft bij beide honden een week geduurd. Ik heb er niets aan gedaan omdat ze niet echt ziek leken. Alleen probiotica gegeven. Nog steeds trouwens. Bij een ouder hondje is het altijd extra oppassen met diaree. Hoe is het er nu mee?
Door bas rouge
#375161
Doedels schreef: Mijn honden hadden een week of drie geleden het zelfde. Eerst Petr en twee dagen later Hafan. Het heeft bij beide honden een week geduurd. Ik heb er niets aan gedaan omdat ze niet echt ziek leken. Alleen probiotica gegeven. Nog steeds trouwens. Bij een ouder hondje is het altijd extra oppassen met diaree. Hoe is het er nu mee?
Gisteren nog derrie gepoept maar hij meldde zich wel bij het eten maken in de keuken, hij heeft een bakje fytomix gehad. Hij viel er op aan.
Vanochtend tijdens het wandelen was ie weer fit en wilde ook weer stokken zoeken in het riet, ik heb niet gezien dat hij heeft gepoept. Hij heeft vanochtend wat cb gegeten, met smaak. Het lijkt erop dat het over is, gelukkig en dat het idd. een virus is geweest.
Ik houd hem nog even extra in de gaten en ben wel benieuwd naar zijn poeperij van vandaag. Dank voor jullie tips allemaal, over zo'n ouwetje maak ik me toch eerder zorgen dan over een fitte, jonge hond.
Door Doedels
#375492
bas rouge schreef: Gisteren nog derrie gepoept maar hij meldde zich wel bij het eten maken in de keuken, hij heeft een bakje fytomix gehad. Hij viel er op aan.
Vanochtend tijdens het wandelen was ie weer fit en wilde ook weer stokken zoeken in het riet, ik heb niet gezien dat hij heeft gepoept. Hij heeft vanochtend wat cb gegeten, met smaak. Het lijkt erop dat het over is, gelukkig en dat het idd. een virus is geweest.
Ik houd hem nog even extra in de gaten en ben wel benieuwd naar zijn poeperij van vandaag. Dank voor jullie tips allemaal, over zo'n ouwetje maak ik me toch eerder zorgen dan over een fitte, jonge hond.
Wat fijn dat Bolke weer opknapt :)
Door tieneke
#376145
Waarschijnlijk toch een virusje?
Gelukkig gaat het al iets beter
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door