Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#374549
Over het algemeen is de poep van Doodles mooi stevig. Hij eet voornamelijk Energique en af en toe wat samengesteld.

Nu valt het me al een tijdje op dat er (t wordt onsmakelijk nu voor de lezer! :P) af en toe dikke gelige slijmdraden om de drollen heen zitten. Het zijn geen wormen.

Klinkt dit bij iemand bekend in de oren?

Elvira
Door Lizzy
#374620
Elf schreef: Over het algemeen is de poep van Doodles mooi stevig. Hij eet voornamelijk Energique en af en toe wat samengesteld.

Nu valt het me al een tijdje op dat er (t wordt onsmakelijk nu voor de lezer! :P) af en toe dikke gelige slijmdraden om de drollen heen zitten. Het zijn geen wormen.

Klinkt dit bij iemand bekend in de oren?

Elvira
Wanneer zie je deze gelige draden, na je zelf samengestelde maaltijden of na de Energique of maakt het niet uit?
Door Elf
#374628
Lizzy schreef: Wanneer zie je deze gelige draden, na je zelf samengestelde maaltijden of na de Energique of maakt het niet uit?
Ik probeer er op te letten wanneer. Ik weet het niet zeker maar het lijkt erop dat het voornamelijk na het eten van een ei en/of kippenvleugel e.d. is. Ik hou het in de gaten.
Door danielle1980
#374656
onze honden hebben dit ook een hele tijd gehad, toen ze dus niet lekker waren.
waardoor geen idee, want ze kregen toch steeds hetzelfde. :-\
Door Elf
#374801
Doodles krijgt al vanaf zn geboorte vers te eten, dus ik denk niet dat het iets met ontgiften te maken heeft. Hij is verder helemaal niet ziek ofzo.

Vandaag zag zn poep er normaal uit. Misschien heeft het toch met de kip of ei te maken. Ik zal eens opletten!
Door Ike
#375312
Ike heeft ook een poos slijm om zijn ontlasting gehad, niet elke keer, maar dit was kleurloos en had volgens mij echt met ontgiften te maken, Doodles krijgt echter al vanaf het beign kvv dus dat zal het idd niet zijn, het belangrijkste is dat hij zich goed voelt maar ik zou ook wel willen weten waarvan dit komt, misschien toch van kip?
Door Elf
#376191
Ike schreef: Ike heeft ook een poos slijm om zijn ontlasting gehad, niet elke keer, maar dit was kleurloos en had volgens mij echt met ontgiften te maken, Doodles krijgt echter al vanaf het beign kvv dus dat zal het idd niet zijn, het belangrijkste is dat hij zich goed voelt maar ik zou ook wel willen weten waarvan dit komt, misschien toch van kip?
Hij heeft nu een paar dagen geen kip gehad en er geen last van! Ik geef hem binnenkort weer kip. Eens kijken of het dan terug komt!
Door Elf
#379953
Gisteren heeft Doodles voor het eerst sinds enige tijd weer kippenvleugel en -nekken gegeten. En jawel, vandaag weer poep met geel slijm. Het heeft dus wel degelijk met de kip te maken. Hij heeft de afgelopen tijd wel regelmatig een lamsribje en sardientjes gegeten en toen was er niets aan de hand.

Is dit een reden om hem geen kip te geven? Hij heeft er absoluut geen last van en is in zijn gewone vrolijke doen!

Groeten,
Elvira
Door Lizzy
#380229
Elf schreef: Gisteren heeft Doodles voor het eerst sinds enige tijd weer kippenvleugel en -nekken gegeten. En jawel, vandaag weer poep met geel slijm. Het heeft dus wel degelijk met de kip te maken. Hij heeft de afgelopen tijd wel regelmatig een lamsribje en sardientjes gegeten en toen was er niets aan de hand.

Is dit een reden om hem geen kip te geven? Hij heeft er absoluut geen last van en is in zijn gewone vrolijke doen!

Groeten,
Elvira
Ik zou het zelf nog even aankijken. Misschien is het wennen. Geef anders ook wat probiotica.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door