Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Semr@
#37140
Ik heb een vraag over de Carnibest versvlees voeding. Onze ene hond vind het rauw heerlijk, maar onze andere hond eet het gewoon rauw niet. Het helpt ook niet, als ik er wat heet gekookt water overheen giet. Nu kook ik het kort, zodat het net gaar is en dan wil mevrouw het wel eten. Maar nu is mijn vraag, hoeveel voedingsstoffen gaan er verloren wanneer je de CB kookt en hoelang kun je dit je hond gekookt geven voor ze een tekort krijgt aan bepaalde voedingsstoffen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Mariska.
Door roger
#37146
<< Maar nu is mijn vraag, hoeveel voedingsstoffen gaan er verloren wanneer je de CB kookt en hoelang kun je dit je hond gekookt geven voor ze een tekort krijgt aan bepaalde voedingsstoffen?<<



Mariska,

Ik weet niet of er iemand precies een antwoord kan geven op die vragen, maar als je vlees kookt ga je voorbij aan het doel van een gezonde rauwe ,soort-gerichte voeding.

Een van de basispeilers is rauw.

Elders heb ik er al eens over gepost, het zou aan de groenten kunnen liggen die er tussen zitten.
Niet alle honden eten met plezier gf mixen, kijk maar wenneer je grote lappen vlees of pens geeft wat die ermee doen als ze door de gf mix gehaald zijn.

Vraag eens achter een compleet versie maar zonder gepureerde groenten en probeer dat eens, maar rauw is en blijft onvoorwaardelijk verbonden aan een gezonde hondenvoeding.(cfr Juliette de Bairacli Levy, Billinghurst, Lonsdale , noem maar op.)


gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op za 03 jan 2004, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Semr@
#37150
Maar de losse stukjes orgaanvlees die door de carnibest zitten eet ze ook niet, wanneer ik die uit het vlees haal en haar voor houd. Ze houd inderdaad niet van wortel en volgens mij zit dat er wel door. Ze heeft al eens Prins vleesschijven gehad en die at ze wel rauw. Hoelang kan het duren tot je hond wel aan versvlees is gewend? En zijn er honden die nooit Carnibest gaan eten?
Welke merken versvleesvoer zouden jullie adviseren? Ik weet dat het en kwestie van proberen is, hoe je hond erop reageert, maar er zal best verschil zitten in kwaliteit en ingredienten. Bibi schijn je niet in Overijssel te kunnen krijgen volgens hun site. Ik ben benieuwd.
Groetjes Mariska.
Door roger
#37156
<<Maar de losse stukjes orgaanvlees die door de carnibest zitten eet ze ook niet, wanneer ik die uit het vlees haal en haar voor houd. <<


Wat doet ie als je hem/haar een lap vlees voorhoud? of bijvoorbeeld een stuk pens?

gr.
Roger.
#37169
Mijn 2 honden, lusten ook geen Carnibest (helaas), en de hond van mijn ouders moet het ook niet.

Ik zou liever een ander merk voeren, dan de Carnibest te gaan koken.
Welke merken versvleesvoer zouden jullie adviseren? Ik weet dat het en kwestie van proberen is, hoe je hond erop reageert, maar er zal best verschil zitten in kwaliteit en ingredienten. Bibi schijn je niet in Overijssel te kunnen krijgen volgens hun site. Ik ben benieuwd.
Je kan Bibi een e-mail sturen en vragen wat het dichtstbijzijnde verkooppunt is voor jou, heb ik ook gisteren nog gedaan, want in Amsterdam verkopen ze het ook niet, ik moet ervoor naar Purmerend.
En dan maar hopen dat ze Bibi wel lusten. ;D

Of je probeert eens: Rodi, Duck of Energique (Energique schijnt het zelfde te zijn als Prins, maar is goedkoper dan Prins).
Duck zit alleen een beetje veel graan in, maar kan ook, als je hond er goed op reageert.

Ik heb ook vaak met mijn honden, dat ze ineens niet zo'n trek meer hebben in een bepaalt merk, dus dan wissel ik weer af met een ander merk, en ik geef ook altijd wat rauwe botten tussendoor etc. voor de afwisseling, dan raken ze niet zo snel verveeld met een merk.
Verwende honden! ;D

Succes!
Door Helen
#37270
Ik ben daar zelf heel simpel in. Als mijn hond niet eet haal ik het weg en als ze genoeg honger heeft eet ze het vanzelf, al vast ze er een week voor. Een hond kan makkelijk enkele dagen zonder eten.


groetjes Helen
#37275
Je kan ook eens Rodi kompleet proberen,in cb zit vrij weinig pens en in prins energique en rodi zit vrijveel pens,heel veel honden lusten het daarom graag.
Met prins en energique heb ik geen ervaring maar hier hebben ze het altijd goed gedaan op de rodi.
Dus je zou dat eens kunnen proberen,kijken of ze dat wel lust.
#37290
Ik geef meestal energique, maar wissel wel eens af met rodi. Beide worden door alletwee goed gewardeerd. Ook heb ik bibi gehad, maar dat luste Angie niet. Met cb heb ik geen ervaring.
Door Semr@
#37325
Ik zal eens een ander merk proberen. De hond die het wel eet, eet alles, want dat is een zwerfhond geweest.
Ik heb nog geen ervaring, met lappen pens e.d. ben namelijk net begonnen met versvlees te voeren. Kan het in ieder geval een keer proberen. Ik zal Bibi ook eens een mail sturen, wie weet zit er toch een verkooppunt bij ons in de buurt.
Bedankt vast voor jullie reacties.
Groetjes Mariska.
Door Lizzy
#37330
[quote="roger"]
<< Maar nu is mijn vraag, hoeveel voedingsstoffen gaan er verloren wanneer je de CB kookt en hoelang kun je dit je hond gekookt geven voor ze een tekort krijgt aan bepaalde voedingsstoffen?<<



Mariska,

Ik weet niet of er iemand precies een antwoord kan geven op die vragen, maar als je vlees kookt ga je voorbij aan het doel van een gezonde rauwe ,soort-gerichte voeding.

Een van de basispeilers is rauw.

Elders heb ik er al eens over gepost, het zou aan de groenten kunnen liggen die er tussen zitten.
Niet alle honden eten met plezier gf mixen, kijk maar wenneer je grote lappen vlees of pens geeft wat die ermee doen als ze door de gf mix gehaald zijn.

Vraag eens achter een compleet versie maar zonder gepureerde groenten en probeer dat eens, maar rauw is en blijft onvoorwaardelijk verbonden aan een gezonde hondenvoeding.(cfr Juliette de Bairacli Levy, Billinghurst, Lonsdale , noem maar op.)


gr.
Roger

[/quote]Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het aan de groentes ligt. Het percentage groente is vrij klein. Mijn honden kregen/krijgen 150 tot 200 gram groentemix per dag per hond en dit zit bij lange na niet in Carnibest (volgens mij dan - ik ben geen expert omdat ik zelf samenstel maar ongeveer 1/2 jaar geleden heb ik het wel eens gekocht om te bekijken) en die 200 gram ze vinden wel prima hier als ik het door het vlees meng. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat zo'n klein percentage groente ervoor zorgt dat de hond het niet eet.....
Door Helen
#37365
[quote="Lizzy"]
[quote="roger"]
<< Maar nu is mijn vraag, hoeveel voedingsstoffen gaan er verloren wanneer je de CB kookt en hoelang kun je dit je hond gekookt geven voor ze een tekort krijgt aan bepaalde voedingsstoffen?<<



Mariska,

Ik weet niet of er iemand precies een antwoord kan geven op die vragen, maar als je vlees kookt ga je voorbij aan het doel van een gezonde rauwe ,soort-gerichte voeding.

Een van de basispeilers is rauw.

Elders heb ik er al eens over gepost, het zou aan de groenten kunnen liggen die er tussen zitten.
Niet alle honden eten met plezier gf mixen, kijk maar wenneer je grote lappen vlees of pens geeft wat die ermee doen als ze door de gf mix gehaald zijn.

Vraag eens achter een compleet versie maar zonder gepureerde groenten en probeer dat eens, maar rauw is en blijft onvoorwaardelijk verbonden aan een gezonde hondenvoeding.(cfr Juliette de Bairacli Levy, Billinghurst, Lonsdale , noem maar op.)


gr.
Roger

[/quote]Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het aan de groentes ligt. Het percentage groente is vrij klein. Mijn honden kregen/krijgen 150 tot 200 gram groentemix per dag per hond en dit zit bij lange na niet in Carnibest (volgens mij dan - ik ben geen expert omdat ik zelf samenstel maar ongeveer 1/2 jaar geleden heb ik het wel eens gekocht om te bekijken) en die 200 gram ze vinden wel prima hier als ik het door het vlees meng. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat zo'n klein percentage groente ervoor zorgt dat de hond het niet eet.....
[/quote]

Precies, denk ik ook niet. Gewoon verwend?? ;D
Door roger
#37372
<<Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het aan de groentes ligt. Het percentage groente is vrij klein. Mijn honden kregen/krijgen 150 tot 200 gram groentemix per dag per hond en dit zit bij lange na niet in Carnibest (volgens mij dan - ik ben geen expert omdat ik zelf samenstel maar ongeveer 1/2 jaar geleden heb ik het wel eens gekocht om te bekijken) en die 200 gram ze vinden wel prima hier als ik het door het vlees meng. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat zo'n klein percentage groente ervoor zorgt dat de hond het niet eet..... <<


Lizzy, onze jongste hond kreeg het eerste half jaar regelmatig gf mixen, ik moest het vlees heel fijn snijden anders schudde hij het er gegarandeerd af.
Na een tijdje kon je gewoon merken dat ie gewoon die kleinen brokje vlees, gemengd met groente met "lange tanden "at.
Het was zeker niet omdat ie geen honger had, maar ik heb de indruk dat het bij hem duidelijk aan de gf mixen lag.
Als ik grote lappen gaf, die ik door de gf haalde dan schudde hij die er gegarandeerd af, nu nog trouwens.

Ik zou die hond die CB , met gf mix niet eet, gewoon effe een paar lappen vlees, zowel , spiervlees al orgaan voorzetten.
Als ie dat wel eet dan ben ik er zo goed als zeker van dat het probleem bij de groente zit.

Volgens mij gaan heel veel honden grote lappen vlees als je die door de gf mixen rolt eerst schudden , je bent dan bijna verplicht het vlees heel fijn te hakken , anders denk ik dat er heel wat gf mix niet zou gegeten worden.

Probeer maar effe uit bij je eigen roedel.

Heel wat honden eten ook niet echt gretig long en lever, dat zou ook een reden kunnen zijn, maar voor een een van de betere merken als CB zou dat de echte oorzaak niet mogen zijn.

Ik hou het op de groentenmixen, met de kombinatie van een kieskeurige hond die min of meer konstant een voldaan gevoel heeft .

Gr.
Roger.
Door Semr@
#37386
Die lappen vlees, haal je die bij de slager, of kan je daar ook bijv. Rodi voor kopen en dan niet de complete vorm, maar bijv. de pens? En wat noemen jullie spiervlees? Gewoon rudvlees, wat wij ook eten of is dta weer iets anders? Ben nou eenmaal nog niet echt thuis in de versvlees voedingen. ;)
O,ja, onze hond is niet verwend hoor en ons Turkje al helemaal niet, dat beestje heeft haar hele leven gezworven.
Groetjes Mariska
#37454
Ik denk niet dat het perse aan de groente in CB hoeft te liggen, want mijn honden lusten ook geen CB, maar mijn oudste hond lust bijv. wel de groente prutjes die ik zelf maak en dan met vlees meng.
Het kan ook misschien nog liggen aan het soort groenten dat in CB zit, ik las namelijk op hun website, dat er ook tomaat en komkommer inzit, misschien vinden ze dat dan net niet lekker ofzo, Pat McKay is bijv. ook geen voorstander van tomaat en komkommer voor je hond.
Kweenie hoor??? maar zou kunnen?

Maar het kan natuurlijk ook dat ze helemaal geen groente lusten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door