Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#374392
Ik vind al twee dagen kots in huis (gal), maar ik wist niet van wie het was, maar vandaag heb ik dus ontdekt dat het Ziggy was. Ze was ook aan de diarree en ze moest daarna ook heel hard persen om een drol eruit te krijgen, het leek wel of het klem zat.
Ik was even boven op bp :-[ en toen heeft ze alles ondergepoept en er zaten hele scherpe stukjes bot in (eendebot) en er lag ook overal bloed (uit haar kont). Ze is ook echt een beetje ziekjes. Ze loopt met haar staart tussen haar pootjes en ze is gewoon heel zielig.

Ik begin nu een beetje bang te worden, want die eend is verschroeid aan de buitenkant (mijn moeder zegt dat dat normaal is dat doen ze zodat er geen veren achterblijven). Zou dat misschien slecht zijn. De islamiet zei ook dat het gewoon rauw is.
Het is toch niet normaal dat ze zo erg bloed? Zal ik naar de DA gaan of zal ik nog ff afwachten.
De DA zal wel zeggen dat ik haar brokken moet geven en dat het door het barfen komt, volgens haar komt alles wat Ziggy mankeert door het barfen.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 27 aug 2005, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#374401
Kan het niet zo zijn dat ze, omdat haar maag niet in orde is, die botjes op dit moment niet goed kan verteren?
Door Lizzy
#374407
Je hebt die eend toch nog geen paar uur geleden gegeven? Hoe kan het dan dat er nu al bot in de ontlasting zit? Het is niet mogelijk dat het zo snel passeert! Ga anders naar een andere DA.
Door tieneke
#374416
Bloed ze nu nog uit haar kont?
Zeker als de ontlasting keihard is kan dit kapot gaan aan haar achterste,zal zeker niet prettig aanvoelen.
Tara had het een poosje terug met rundvlees waar een te hard bot aanzat,ze kotste 2 nachten achter elkaar gal en stukjes bot op.
Krijg ze dus niet meer!
Hou haar goed in de gaten en als je twijfelt naar de Da.
Al zou ik zelf niet meer naar je eigen Da gaan ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#374419
Shit, da's schrikken zeg :o. Heb je geen Okugest in huis. Bloed Ziggy nu nog steeds? :-\ Zo ja, dan zou ik met haar naar de DA gaan, maakt niet uit wat ze zeggen over BARF, het gaat erom dat Ziggy nu geen darmperforatie oid heeft :-\. Beterschap :-*

Misschien de volgende keer de eend even voorbewerken met een hamer?
Door Laura2004
#374480
Sorry hoor, dat ik zo laat reageer.
Ik heb haar temperatuur opgemeten en ze heeft geen koorts. Ze bloedt ook niet meer en ze heeft nog een keer gepoept en toen bloedde het een beetje.
Ze is al wat levendiger en ik heb haar op een kussentje naast mijn bed, zodat ik haar in de gaten kan houden. '
Als ze morgen niet beter is dan bel ik de DA.
Ze had trouwens om half vijf gegeten.
Door Lizzy
#374486
Ik denk toch dat binnen 3 uur na het eten het eten er nog niet aan de achterkant uit kan komen. Dat duurt langer. Heeft ze niks geks van straat gegeten? (je hebt er leipe lui bij die gekookte kippenbotjes op straat gooien - zo'n mafkees hebben wij ook in de straat wonen >:(!). Nou in ieder geval sterkte! Ik duim voor jullie!
Door 202spots
#374497
Waarschijnlijk nog de poep van gisteren geweest die zo hard is, want eend kan echt niet met 'n paar uur erin en er uit.
Wanneer het echt heel harde poep is en er moeilijk uit komt, dan barsten er tijdens 't drukken misschien wat bloedvaatjes in de anus, en dan is er echt rood bloed op de poep te zien.
Wanneer er heel donker rood, bijna zwart bloed in de poep zit dan komt het uit de darmen vandaan,dan is dat niet zo best want kan er darm beschadigd zijn.
Hoop dat 't morgen makkelijker gaat!
Door Laura2004
#374609
Ze had gisteren ook eend gegeten, kan het die eend niet zijn geweest.
Ze kan trouwens wel wat gegeten hebben, want ik was Ziggy (voor het eerst) ff kwijt in het park, dus ik weet natuurlijk niet wat ze heeft gedaan.
Door Laura2004
#374639
Ze heeft geen diarree meer ;D Dory: het bloed was trouwens niet donker, dus dan zal er idd wel een adertje gesprongen zijn. Het was trouwens wel veel bloed, want Kai heeft het ook weleens gehad en toen was het echt een druppeltje.
Door jon
#374688
Ter aanvulling: donker bijna zwart bloed is 'oud'. Uit het verhaal wat jij verteld over hard persen denk ik dat er een adertje gesprongen is of de huid is beschadigd. Dat kan soms best wel veel zijn of lijken, net als bij mensen. Ik hoop dat alles nu weer goed met hem gaat! :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door