Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#374299
Hoe lang mag je een hond de maximale dosering van Traumeel tabletjes blijven geven en hoe lang de normale dosering?
Onze jongste teef heeft namelijk haar kniebanden verrekt en gister haar voorpoot (waar ze ook ED aan heeft) verdraaid. :-\ Van die kniebanden is al een tijdje hoor, maar we zijn er na lang gedokter nu eindelijk achter wat ze heeft.
Nu heb ik ontdekt dat ze veel beter loopt (niet meer houterig, minder pijn, soepeler, enz) als ik ze elke dag een paar Traumeel tabletjes geef. Geef ik die tabletjes een paar dagen niet, dan krijgt ze weer last.
Ze krijgt ook al salisprin en duivelsklauw.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#374308
Ik heb Gitte ook eens 6 weken lang (op DA voorschrift) Mac Samuel Wond gegeven. Dus ik denk dat 6 weken lang geen kwaad kan, of dat ook voor langere periodes geldt durf ik niet te zeggen.
Door Lizzy
#374325
Normaal stop je natuurlijk met homeopathische middelen. Want het principe is dat het het lichaam aan zet tot genezing. Maar ik zie geen enkel middel of verdunning in Traumeel waarvan ik zeg "nou, moet je persee niet te lang geven". Ik zou het gewoon voorlopig nog lekker blijven geven hoor!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door