Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#374160
Hahaha ik moet even lachen om dit wat ik nu ga schrijven hoor, want mijn ene hond heeft al bijna 3 jaar last van slappere poep met brokken, nu krijgen mijn honden dus vlees en de ontlasting is vanaf dag 1 prachtig...alleen wat mij nu opvalt is dat vooral bij mijn teefje (die nooit last had /heeft van iets) de ontlasting nu wel erg hard is.
Bij mijn reutje ben ik super blij dat het goed is nu en die is aardig normaal, maar bij mijn teefje lijkt het wel steen, waar kan dit door komen??
Misschien te weinig vet ofzo, of zit in energique genoeg vet voor honden?
Ik ga trouwens vanaf deze week over op Bibi, misschien dat het dan anders word, maar hoor graag wat jullie vinden/denken...
Groetjesss
Door LSD
#374187
misschien er een paar dagen zalm stukjes indoen of wat zalmolie geven, weet alleen nier waar men het in nederland kan halen, maar ik gebruik henne zalmolie
Door Lizzy
#374335
Energique (en alle versvleesvoeren) zijn geschikt voor de gemiddelde hond. En de gemiddelde hond doet het er uitstekend op! Heel soms zie je dat honden op versvlees harde ontlasting krijgen. En meestal is dit gewoon tijdelijk en een kwestie van 'wennen'. Als ze blijvend te harde ontlasting houdt, dan zou ik in eerste instantie proberen wat visolie toe te voegen. Dat laxeert vaak goed. En anders kun je een ander merk proberen (als het echt te moeilijk ontlasten wordt).
Door Daisy75
#374531
Lizzy schreef: Energique (en alle versvleesvoeren) zijn geschikt voor de gemiddelde hond. En de gemiddelde hond doet het er uitstekend op! Heel soms zie je dat honden op versvlees harde ontlasting krijgen. En meestal is dit gewoon tijdelijk en een kwestie van 'wennen'. Als ze blijvend te harde ontlasting houdt, dan zou ik in eerste instantie proberen wat visolie toe te voegen. Dat laxeert vaak goed. En anders kun je een ander merk proberen (als het echt te moeilijk ontlasten wordt).
Oke dank je wel.
Ik ga idd wel wat visolie erbij geven paar keer per week want Kayleigh mijn teefje, die poepte altijd al stevig, maar die kreunt nu gewoon met poepen, ze vallen ook als stenen uit dr poepertje.
Dus idd misschien tijdelijk hoor en ik ga vanaf morgen ook over op Bibi he, misschien dat het daar beter van word.
Ben benieuwd, en weer bedankt voor de antwoorden!!
Laatst gewijzigd door Daisy75 op wo 24 aug 2005, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#375081
Als het echt veel te hard is kan je tijdelijk wat extra groentemix met veel bladgroente of extra orgaanvlees toevoegen. Dat laxeert. Het is niet de bedoeling dat je bij kvv nog meer orgaan toevoegt, maar het kan even helpen als het poepen niet leuk meer is. Ik hoop dat het met Bibi beter gaat.
Door Daisy75
#375176
Doedels schreef: Als het echt veel te hard is kan je tijdelijk wat extra groentemix met veel bladgroente of extra orgaanvlees toevoegen. Dat laxeert. Het is niet de bedoeling dat je bij kvv nog meer orgaan toevoegt, maar het kan even helpen als het poepen niet leuk meer is. Ik hoop dat het met Bibi beter gaat.
Oke dank je wel, ik kijk even hoe het gaat voorlopig met een capsuletje visolie erin..en natuurlijk bij BIBI want ik had het in dit geval over energique en vanaf gister gebruik ik Bibi misschien heeft ze het hierbij niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door