Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#373879
Ziggy is de laatste 2 weken te dun vind ik. En ze kreeg eerst 600 gram cb en nu geef ik haar bijna een kilo (trouwens gewoon eend, want de cb is op) en ze blijft heel erg dun. Je ziet haar ribbetjes echt en ze heeft een beetje een ingevallen middeltje.
Zou ik nog meer moeten geven? Of zou dit gewoon haar bouw zijn. Een half zusje van haar is ook zo dun, maar haar moeder juist niet. Ziggy is trouwens net 1 jaar geworden en ze weegt 24 kilo. Ze is buiten heel erg actief ze rent alleen maar. Ze loopt nooit rustig.
Door danielle1980
#373892
tja bo van ons is ook heeel lang te mager geweest,
hij is nu bijna 11 maanden.
hij krijgt ong 1,5 kilo per dag en kan nu pas zeggen dat ie echt niet mager meer is.

ik denk dat t gewoon aan de hond ligt.
sommige worden snel dik andere juist te snel mager. :-\
Door Femke
#373895
Loebas is ook altijd erg mager, maar als ik hem regelmatig rauwe schapenvet bijvoer dan is het er zo weer aan bij hem.

Het zijn een soort snippers uit de diepvries, en dan doe ik iedere avond een klein handjevol over zijn CB.
Door Laura2004
#373898
ja die gaf ik eerst ook, maar dat kan voorlopig niet omdat ze met die alergien zit. Maar die eend die ik geef is super vet en dat helpt echt niet. Ze ziet er gewoon zo uitgehongerd uit en ze heeft ook wel veel honger hoor, dus ik denk dat ik haar echt meer moet geven.
Door Femke
#373901
Laura2004 schreef: ja die gaf ik eerst ook, maar dat kan voorlopig niet omdat ze met die alergien zit. Maar die eend die ik geef is super vet en dat helpt echt niet. Ze ziet er gewoon zo uitgehongerd uit en ze heeft ook wel veel honger hoor, dus ik denk dat ik haar echt meer moet geven.
oh ships ja was ik helemaal vergeten........

weet je zeker dat ze geen wormen heeft trouwens? En hoeveel weegt Ziggy normaal gesproken?
Door Laura2004
#373904
danielle1980 schreef: tja bo van ons is ook heeel lang te mager geweest,
hij is nu bijna 11 maanden.
hij krijgt ong 1,5 kilo per dag en kan nu pas zeggen dat ie echt niet mager meer is.

ik denk dat t gewoon aan de hond ligt.
sommige worden snel dik andere juist te snel mager. :-\
Maar waarschijnlijk weegt jouw hond veel meer dan ziggy, het is toch een pyr?
Door Laura2004
#373905
Femke schreef: oh ships ja was ik helemaal vergeten........

weet je zeker dat ze geen wormen heeft trouwens? En hoeveel weegt Ziggy normaal gesproken?
Toen we haar kregen woog ze 18 kilo en was ze heel klein en in korte tijd is ze 6 kilo aangekomen. Ze was heel groot ineens en ze zag er super uit, totdat ze die allergien kreeg. Ik weet niet of ze wormen heeft. Ik heb haar eigenlijk nog nooit ontwormd. Ze is wel heel actief he. Ze rent echt zoveel dat is echt niet normaal hoor.
Door Femke
#373907
Laura2004 schreef: Toen we haar kregen woog ze 18 kilo en was ze heel klein en in korte tijd is ze 6 kilo aangekomen. Ze was heel groot ineens en ze zag er super uit, totdat ze die allergien kreeg. Ik weet niet of ze wormen heeft. Ik heb haar eigenlijk nog nooit ontwormd. Ze is wel heel actief he. Ze rent echt zoveel dat is echt niet normaal hoor.
nou je zou altijd een mestonderzoek kunnen laten doen, daar krijgt ze in elk geval niets van ;)

misschien komt het ook wel omdat ze niet goed in haar vel zit (letterlijk) en vindt ze over een paar weken weer haar balans ;)
Door danielle1980
#373909
Laura2004 schreef: Maar waarschijnlijk weegt jouw hond veel meer dan ziggy, het is toch een pyr?
ja hij weegt meer, maar de anderen krijgen minder dan een kilo nu.
dats dus het verschil wat ik bedoel.
Door Laura2004
#373914
Femke schreef: nou je zou altijd een mestonderzoek kunnen laten doen, daar krijgt ze in elk geval niets van ;)

misschien komt het ook wel omdat ze niet goed in haar vel zit (letterlijk) en vindt ze over een paar weken weer haar balans ;)
Dat is het rare, ik had juist het idee dat ze nu echt los begint te komen en dat ze nu echt zichzelf is en zich thuis voelt.
Maar doet iedere dierenarst zomaar een mestonderzoek. Ik heb nl. niet zo fijne dierenarts en ik denk dat ze gewoon zal zeggen dat ik haar gewoon moet ontwormen (wat volgens haar zowiezo om de 4 maanden moet :o), dus ik weet niet of zij dat doet. Ik ben dus bang van niet.
Door Laura2004
#373916
danielle1980 schreef: ja hij weegt meer, maar de anderen krijgen minder dan een kilo nu.
dats dus het verschil wat ik bedoel.
Dat is ook niet veel he, Ziggy die krijgt nu meer dan 900 gram, zelfs meer dan Kai (hij weegt 31 kilo).
Door Femke
#374109
Laura2004 schreef: Dat is het rare, ik had juist het idee dat ze nu echt los begint te komen en dat ze nu echt zichzelf is en zich thuis voelt.
Maar doet iedere dierenarst zomaar een mestonderzoek. Ik heb nl. niet zo fijne dierenarts en ik denk dat ze gewoon zal zeggen dat ik haar gewoon moet ontwormen (wat volgens haar zowiezo om de 4 maanden moet :o), dus ik weet niet of zij dat doet. Ik ben dus bang van niet.

oeeei die DA had aan mij een goeie, ook al ben ik totaal niet assertief.
Jij bent de klant, je wil graag dat zij een mestonderzoek doet (daarbij ben je al helemaal geen tekst en uitleg verschuldigd) en als zij dat niet wil, dan pak je het telefoonboek en bel je een ander. Mag je rustig doen hoor.

Is hetzelfde als dat je fietsenmaker je band niet wil plakken ::) dan ga je toch ook naar een ander? :P
Door Femke
#374110
ik zou er ook zeker bij vragen wat de reden is dat je iedere 4 maanden moet ontwormen. Misschien weet ze niet dat een wormpil werkt van het moment van inslikken tot het moment van uitpoepen?
Laatst gewijzigd door Femke op di 23 aug 2005, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door