Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#373468
Hoeveel ontbijtkoek dien je eigenlijk te geven als het nodig is? Krijgen ze er geen diarree van ??? ?
Door Femke
#373473
chrisje schreef: Hoeveel ontbijtkoek dien je eigenlijk te geven als het nodig is? Krijgen ze er geen diarree van ??? ?
je bedoelt als ze iets scherps gegeten hebben?
En hoe groot is de hond?

Denk niet dat ze er diarre van gaan krijgen, daar de ontbijtkoek juist scherpe dingen inpakt...
Door chrisje
#373479
Het is gewoon ter informatie hoor. Dan ben ik een beetje voorbereid als het eens nodig is. Maar ik denk niet dat ik het zo dringend nodig ga hebben, maar mijn vrienden wel. Daarom vraag ik het even. Zij hebben een Labrador en die eet echt alles. Van scheermesjes tot brandwondenzalf??? ??? :o
Door Femke
#373480
chrisje schreef: Het is gewoon ter informatie hoor. Dan ben ik een beetje voorbereid als het eens nodig is. Maar ik denk niet dat ik het zo dringend nodig ga hebben, maar mijn vrienden wel. Daarom vraag ik het even. Zij hebben een Labrador en die eet echt alles. Van scheermesjes tot brandwondenzalf??? ??? :o
o.k. ik ben geen expert, maar ik zou een hond van zo'n formaat een stuk of 4 à 5 plakjes ontbijtkoek geven.
Zowiezo altijd handig om in huis te hebben ;)
Door Truus
#373482
Hier wat informatie i.p.v. ontbijtkoek.

Zorg dat je in je EHBO kit 'n zak met wattenballetjes hebt,
(of watten waar je stukjes van afscheurd)
Let er wel op dat de watten 100% katoen is,(gebruik niet de syntetiese make-up remover balletjes)

Wanneer de hond iets scherps heeft doorgeslikt,
voer dan de in koffiemelk,vla,of gesmolten boter wattenballen.

Kleine honden onder de 10 pond geef je 2 watten ballen die je eerst in kleine stukjes hebt gescheurd.
Honden van 10 tot 50 pond geef je 3 -5 watten ballen
Grote honden geef je 5 - 7 watten ballen
De grotere honden kunnen de hele wattenbal in 1 keer doorslikken.
De meeste honden vind dit 'n lekker happie en slikken het graag door.

Wanneer de watten zich door 't darmgestel werkt,vind het al de splinters en dan draaien de watten om de splinters heen, al 't scherps word het als 't ware verpakt in de watten.
Op die manier kan het scherps dus niet de binnekant van de darmgestel beschadigen.

Je hond z'n ontlasting zal er de volgende paar dagen misschien 'n beetje vreemd uitzien,
kijk ook of je soms vers of gedroogs bloed ziet.
Als je dat ziet,dan is het verstandig om even naar de DA te gaan,maar in de meeste gevallen komt alles goed.

copyright reserved to Sandy Brock. Permission is hereby granted for
any non-profit reproduction by any person or group.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door