Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#364733
De urine van Petr heeft nog nooit zo'n keurige Ph waarde gehad. Hij krijgt nog steeds Cranberry, vit C en appelazijn. Met de cranberry wil ik nog maanden doorgaan, maar wat doe ik met de vit C en de appelazijn? Ik durf niet te stoppen, maar ooit zal het wel een keer moeten.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#364789
Kun je het niet één voor één langzaam afbouwen (over een periode van een paar weken, eerst een kwart minder, dan de helft .... etc. en tussendoor regelmatig controlleren natuurlijk.
Door Doedels
#364834
Nitus schreef: Kun je het niet één voor één langzaam afbouwen (over een periode van een paar weken, eerst een kwart minder, dan de helft .... etc. en tussendoor regelmatig controlleren natuurlijk.
Ja, zoiets had ik in mijn hoofd. Maar ik dacht dat Tannetje wel eens had geschreven dat je kunt stoppen als de Ph goed is. Nu weet ik niet of dat alleen voor de appelazijn geldt of ook voor de vit. C. Petr vindt appelazijn niet lekker. Hij zal het in dank aanvaarden als ik er mee stop.
Door Lizzy
#364947
Doedels schreef: Ja, zoiets had ik in mijn hoofd. Maar ik dacht dat Tannetje wel eens had geschreven dat je kunt stoppen als de Ph goed is. Nu weet ik niet of dat alleen voor de appelazijn geldt of ook voor de vit. C. Petr vindt appelazijn niet lekker. Hij zal het in dank aanvaarden als ik er mee stop.
Hahaha, nou appelazijn is goor ;D! Ik zou gewoon eerst met de appelazijn stoppen! En als dat goed gaat (een weekje ofzo), dan met de vitamine C.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 06 aug 2005, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#365448
Lizzy schreef: Hahaha, nou appelazijn is goor ;D! Ik zou gewoon eerst met de appelazijn stoppen! En als dat goed gaat (een weekje ofzo), dan met de vitamine C.
Ok dan ben ik dus binnen twee weken gestopt met alles. Eng, heel eng, maar ik ga het proberen. Onder streng toezicht van de urinestrips. ::)
Door Femke
#365712
Doedels schreef: Ok dan ben ik dus binnen twee weken gestopt met alles. Eng, heel eng, maar ik ga het proberen. Onder streng toezicht van de urinestrips. ::)
nou dan kan er niet zo heel veel mis gaan toch? Als de urine wel weer basischer wordt begin je meteen weer met verzuurders ;)
Door Doedels
#366615
Lizzy schreef: Als het goed is heb je de boel nu gewoon onder controle! Toch! Ik zal onwijs voor je duimen dat de urine zuur blijft!
Tuuuurlijk heb ik de boel onder controle :-\ Maar ik ben er knap nerveus over. Het is voor het eerst in 6 jaar dat de Ph bij twee honden onder cotrole lijkt. Maar sinds ik op barfplaats rondzwerf zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Ik heb dus goede hoop. Duimen is evengoed zeer welkom.
Door Truus
#366619
Doedels schreef: Tuuuurlijk heb ik de boel onder controle :-\ Maar ik ben er knap nerveus over. Het is voor het eerst in 6 jaar dat de Ph bij twee honden onder cotrole lijkt. Maar sinds ik op barfplaats rondzwerf zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Ik heb dus goede hoop. Duimen is evengoed zeer welkom.
Het is best spannend, ik ga mee duimen voor een blijvende goede gezondheid.
#373040
Even een update:
Petr gebruikt al twee weken geen verzuurders meer en de PH is tussen 6 en 6,5. Ik ben trots. Ik zie altijd aan de manier waarop ze plassen of het nog goed gaat. Beide heren hebben op het moment zo'n krachtige straal dat ze de tegels uit de stoep plassen ;D
#373046
Doedels schreef: Even een update:
Petr gebruikt al twee weken geen verzuurders meer en de PH is tussen 6 en 6,5. Ik ben trots. Ik zie altijd aan de manier waarop ze plassen of het nog goed gaat. Beide heren hebben op het moment zo'n krachtige straal dat ze de tegels uit de stoep plassen ;D
Goed zeg :D !!! Kunnen ze hier niet het mos van de stoep af komen plassen met die waterstraal? ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door