Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lin-da
#372736
Ik heb een hele rare vraag en hond.



Al een tijdje met name als Sam heel druk heeft gespeelt met ons of 1 van onze andere twee honden of als er visite is die hij enthousiast verwelkomt heeft, of soms gewoon zomaar, gaat hij bijten in z'n piemeltje, tot bloedens toe. Ik weet het klinkt heel stom en raar maar kan er ook niets aan doen.



Hij rolt zich helemaal op zodat ie er goed bij kan, begint dan te bijten en te janken, en lijkt alsof hij dan een stijf piemeltje krijgt . Hij komt er dan helemaal uit zeg maar. Hij houd hem dan gedurende tien minuten met zijn tanden vast en af en toe hoor je hem piepen of janken en dan ineens is het over en laat hij hem los.



Er is niets te zien wat hem zou kunnen irriteren maar heb meer een idee dat het de hormonen zijn. Weet iemand of het dit inderdaad is of komt het iemand bekend voor. Heb een hond nog nooit zo vreemd zien doen, en het is nog al een genant gezicht als je visite hebt zitten, aangezien zijn geslachtsdeel geheel ontbloot en erg groot is.



Jullie zullen nu wel lachen wat ik me kan voorstellen maar het is echt heel vervelend. Ook voor Sam zelf omdat hij er zo op gefocusd is. Ik heb geprobeerd hem af te leiden of om piemeltje los te laten maar dat heeft allemaal geen zin.

Hij is trouwens 9 1/2 maand.



Gr linda
Door Lizzy
#372742
Ik lach helemaal niet. Vind het juist heel vervelend voor jullie.... Maar het klinkt mij alsof Sam midden in zijn 'testosteron periode' zit (het zijn dan wandelende testosteron-fabriekjes). De hormonen gieren waarschijnlijk door z'n lijf. Natuurlijk zou je dit met je DA kunnen bespreken (hetgeen natuurlijk ook een redelijke genante aangelegenheid lijkt, maar DA's zijn wel wat gewend!). En wat je volgens mij in deze situatie ook goed kunt proberen is het toedienen van Prodier Geslachtsdrift van VSM (bijv. te bestellen via http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... ?cPath=120 of http://www.edera.nl). Misschien worden z'n hormonen dan wat rustiger en gaat dit vanzelf over. Tevens zou ik hop-capsules (bijv. van Vitotaal) voor hem kopen en deze toedienen (halve mensendosering). Hop helpt ook bij het kalmeren van de hormonen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 20 aug 2005, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#372749
Och arme, ik lach ook niet hoor, arme hond en arme jullie.
Ik ga met Lizzy mee, ik denk dat hij in zijn periode zit en niet weet wat ie er mee aan moet.
Van blijdschap kunnen ze idd een stijf piemeltje krijgen en als hij dan niet weet wat hij met dat gevoel moet wil ie het waarschijnlijk op die manier verhelpen, de ziel.
Ik zou het even uitleggen aan de dierenarts, wie weet heeft hij dit al eerder eens mee gemaakt.
Veel succes en we horen graag hoe het afloopt!
Door bas rouge
#372755
Hoi Linda,

De reuen die ik heb gehad hebben allemaal in de periode van jonge naar volwassen hond een tijd gehad dat ze erg met hun piemel in de weer waren.

Ook hebben ze weleens zaadlozingen gehad (in hun slaap) en eentje heeft problemen gehad met het terugschachten van zijn piemel.

Ook werden ze idd. stijf op "ongepaste" momenten, wat ik deed is ze of gewoon maar laten of afleiden.
Op het moment dat ze volwassen waren was ook de grote piemelaandacht over.

Tja, ze zijn idd. testosteronkanonnen op een gegeven moment. Hij moet daar zijn weg in vinden maar hij kan goed geholpen zijn met de middelen die Lizzy noemt.

Succes met hem!

Dat bijten tot bloedens toe heb ik niet meegemaakt trouwens. Bijt ie echt in zijn piemel dan?
Laatst gewijzigd door bas rouge op za 20 aug 2005, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lin-da
#372763
Ja hij bijt echt in zijn piemel.
Eerst hoor ik hem even piepen, niet altijd hoor, en als ik dan kijk zoekt ie een plekje onder de tafel en gaat dan opgerolt liggen om er dan bij te komen en pakt hem dan gelijk met z'n tanden vast. Dit duurt ongeveer tien minuten hij probeert zich met z'n achterpoten dichter tegen zijn onderlijf te drukken zodat ie met z'n bek er beter bij kan om hem beter tussen z'n tanden te nemen. Z'n piemeltje komt er dan ook flink uit en hij bijt echt. Niet in het deel wat eruit komt maar in het deel waar het piemeltje inzit zeg maar. Dit is dan ook vaak stuk met flink wat korstjes erop.
Zelf wilde ik eigenlijk niet naar de dierenarts omdat ik er niet zo dol op ben als hij hormonen krijgt toegediend. Ik zat zelf gisteren rond te neuzen op internet en kwam uit op prodier geslachtsdrift of op alleen origanum D3. Ik las ook dat prodier geslachtsdrift voor de prostaat werkt maar hier heeft hij volgens mij geen last van, kan dit dan geen kwaad. En hoe lang zou hij dit moeten gebruiken? Is dit tijdelijk tot zo'n periode over is? Of hoeft het maar een gedurend aantal weken gebruikt te worden? De hop wist ik niet maar ga ook zeker kijken waar ik dit kan krijgen. De hop lees ik dan halve mensen dosering moet geven, maar Sam weegt maar 3 kg (is een papillon). Kan zoiets eigenlijk ook een gewoonte worden? Sorry voor de hoeveelheid vragen.

Alvast hartelijk dank hoor voor jullie reactie's. Ben er erg blij mee!!!
Door Lizzy
#372767
Prodier kun je gerust geven! En 3 kilo is inderdaad wel heel klein. Sorry, daar had ik even niet bij stil gestaan. Ik zou beginnen met 1/4 capsule.
Door lin-da
#372770
De hop kan ik die gewoon krijgen bij de drogist? En hoe verdeel ik een capsule in vieren ? Hier zit toch meestal vloeistof in?
Gr linda
Door Lizzy
#372772
lin-da schreef: De hop kan ik die gewoon krijgen bij de drogist? En hoe verdeel ik een capsule in vieren ? Hier zit toch meestal vloeistof in?
Gr linda
De hop van bijv. Vitotaal is verkrijgbaar bij veel reformwinkels en zaken zoals De Tuinen. Veelal zie je dit soort dingen niet bij de gewone drogist.

Deze capsules bevatten geen vloeistof maar een poeder. Je kunt de capsule voorzichtig open schuiven, 1/4 eruit halen en over het eten strooien en de capsule weer voorzichtig dichtdraaien.
Door lin-da
#372773
Oke, dank je voor je antwoord. Zat inderdaad aan andere soorten capsule's te denken ;)

Ga er eens even op uit straks voor Sam.
Door Steph
#372852
Ik heb ook nog zo'n hond gehad die als hij wakker werd en veel "goesting" had in zijn piemel beet tot er bloed bij was. Wij hebben hem later gecastreerd omdat hij prostaatkanker had. Vanaf dan deed hij dit natuurlijk niet meer.
Door Femke
#372857
ik zou trouwens het bijten wel zoveel mogelijk proberen af te leren (door bijv. de hond af te leiden met een spelletje) om te voorkomen dat het later een gedragsprobleem wordt
Door Moos
#372859
Femke schreef: ik zou trouwens het bijten wel zoveel mogelijk proberen af te leren (door bijv. de hond af te leiden met een spelletje) om te voorkomen dat het later een gedragsprobleem wordt
Ja, dat zou ik ook doen. Zoveel mogelijk afleiden en voorkomen dat hij het echt stukbijt, want dat is ook niet goed natuurlijk. Misschien blijft het dan ook wel irriteren omdat er steeds korsten op zitten.
Door youp
#372958
Ik zou hier toch even mee naar de da gaan. Het kan ook zijn dat zijn voorhuid te nauw is. Zijn penis gaat dan moeilijk terug in de schacht. Dit kan erg pijnlijk zijn.

Mijn hond heeft ook een te nauwe voorhuid. Ik moet dit ook goed in de gaten van mijn da. Als hij echt niet meer terug wil heb je wel een probleem namelijk. Als dit bij Diesel gebeurt moeten we direct bellen. Dag of nacht!
Door Lizzy
#372986
Da's een goeie ja! Dat zou zeker ook nog aan de hand kunnen zijn, een te nauwe voorhuid en dat doet zeker veel pijn. Dat zou wel verklaren waarom hij zichzelf tot bloedens toe verwond!
Gebruikersavatar
Door Binno
#373000
Inderdaad, zou best eens kunnen.
Onze vorige maltezer had dat probleem ook, vooral dan als we een loopse teef in huis hadden.
Dan hielpen we het beestje, al dan niet met een beetje vaseline, om het zaakje weer netjes opgevouwen te krijgen. ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door