Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#372511
Vanwege Zack's gevoelige darmen ben ik overgestapt op kvv wat hij nu sinds zo'n anderhalve maand krijgt..betrapte m toen hij brokken at op af en toe een smeuige drol ophappen maar nu hapt ie toch de laatste paar dagen wel lekker weg :P!! Heb m nu op ananas voor de 2e keer staan want dat zou helpen maar helaas lijkt of t juist erger wordt..Volgens degene waar we de hondencursus doen is hij aan t puberen en om aandacht aan t vragen en moeten we m negeren..tja wordt moeilijk als hij naar je toe komt en het lijkt alsof hij net ontbijtkoek heeft gegeten ;)!! Wat me wel opvalt is dat hij de poep van onze andere lab laat liggen en ook van andere hond die eerst vers at! Maar door al dat geschrans van m moet hij zeer veel poepen op t moment...onze andere lab heeft t in zijn puberfase ook een poosje gedaan maar was ineens over gelukkig..komt t niet doordat hij honger kan hebben?
Door jon
#372525
Die van mij eet ook poep. De ene dag meer als de andere en soms helemaal niet. Ik heb niet het idee dat er iets aan te doen is behalve opletten en afleiden. Van die ananas heb ik ook gelezen. Als dat wel gaat werken hoor ik het graag van je. Je geeft wel verse toch? ??? :)
Door Lizzy
#372526
[quote="Tiesto"]
Vanwege Zack's gevoelige darmen ben ik overgestapt op kvv wat hij nu sinds zo'n anderhalve maand krijgt..betrapte m toen hij brokken at op af en toe een smeuige drol ophappen maar nu hapt ie toch de laatste paar dagen wel lekker weg :P!! Heb m nu op ananas voor de 2e keer staan want dat zou helpen maar helaas lijkt of t juist erger wordt..Volgens degene waar we de hondencursus doen is hij aan t puberen en om aandacht aan t vragen en moeten we m negeren..tja wordt moeilijk als hij naar je toe komt en het lijkt alsof hij net ontbijtkoek heeft gegeten ;)!! Wat me wel opvalt is dat hij de poep van onze andere lab laat liggen en ook van andere hond die eerst vers at! Maar door al dat geschrans van m moet hij zeer veel poepen op t moment...onze andere lab heeft t in zijn puberfase ook een poosje gedaan maar was ineens over gelukkig..komt t niet doordat hij honger kan hebben?
[/quote]

Hoe je dit qua gedrag kunt afleren, dat vind ik moeilijk. Aangezien ik de indruk heb dat het heeeeel moeilijk af te leren is, mogelijk niet af te leren is. Volgens mij is de beste manier om juist heeeeeel veeeeeel aandacht van hem te vragen zodat hij de kans niet eens krijgt om poep te eten. Maar aangezien het zwaar zelfbelonend gedrag is, is en blijft het een moeilijk probleem. Je kunt je vraag op http://www.hondengedragsforum.nl stellen en/of daar kunnen zoeken naar dit probleem. Je bent namelijk de enige niet....

Maar goed, ananas en dingen als eierkoek: dat helpt 99,9 van de 100 keer dus niet. Wat bij sommige honden een enkele keer wil helpen is het toevoegen van extra probiotica capsules (vaak noemen merken het acidophilus).

Is Zack nou ook een Labrador trouwens?

Het zijn overigens vaak de Bonzo en Pedigree Pal-drollen die ze het lekkerst vinden. Daar zitten lekker nog lekker veel smaakstoffen en geurstoffen in... Dat gebruiken ze om de hond het te laten eten, maar smaak en geurstoffen verteren niet, komen in de ontlasting terecht en ruken voor jou hond dus als een kroketje.... :-\
Door Drum
#372530
Drum heeft de eerste 1,5-2 maand dat ie Carnibest kreeg ook poep gegeten, en daarna was het ineens over!!! Heb hem nooit iets gegeven om poep-eten tegen te gaan...
Door Tiesto
#372538
Zijn beide labjes ja, die staan natuurlijk al bekend als vreetzakken! En die ananas werkt volgens mij niet..heb ook al afleiding door raar te doen weg te rennen noem maar op geprobeerd , maar meestal kiest hij toch voor zijn "snack"! En naar mijn idee krijgt hij genoeg te eten 600 gram energique per dag.Je kan zijn ribben voelen maar niet zien...en labjes zijn natuurlijk schooiers...die probiotica helpt dat ook voor een goede vertering en welk merk kan ik dan t beste nemen?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#372543
[quote="Tiesto"]
Oh ja en van die pedigreedrollen is echt zo!! Die pik je er echt tussen uit en Zack dus ook!! ::)
[/quote]

Ik heb ook een poep-etende Lab en geloof me maar: ik heb al van alles geprobeerd maar niets helpt.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#372551
[quote="Tiesto"]
Rovanna, zie dat jij ook een lab hebt? Doet die van jou dit ook? En waarom doet een lab dit specifiek dan? Omdat ze vreetzakken zijn?
[/quote]

Ja, Ja en Ja
Ik durf zelfs te beweren dat het genetisch bepaald is.
Door Tiesto
#372568
Lekker dan...not!!Moet maar hopen dan dat t net als bij Tiesto overgaat..en kan in ieder geval die probiotica proberen als is maar voor een oppepper voor zijn darmen..
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#372627
[quote="Tiesto"]
Lekker dan...not!!Moet maar hopen dan dat t net als bij Tiesto overgaat..en kan in ieder geval die probiotica proberen als is maar voor een oppepper voor zijn darmen..
[/quote]

Been there, done that 8)
Help allemaal niets :(
Het gaat meestal niet vanzelf over maar wordt vanzelf erger.
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op vr 19 aug 2005, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#372639
De onze doet het niet 8) maar... wij hebben hier regelmatig ook nog een logee-labrador, inmiddels 10 jaar en die blijft het ook doen. :-\
Toen ze nog brokken at, nu ze op vers staat, eierkoeken geprobeerd, probiotica, straffen, negeren, afleiden, belonen als ze het niet doet... Enkel aangelijnd uitlaten en je ogen geen halve seconde laten afdwalen helpt een beetje, maar dat is dus niet haalbaar. En dan ben je soms toch nog te laat en ziet ze de kans om even snel een lekkere hap te nemen... :-X ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door