Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#372411
Welke hoeveelheid is aan te raden voor een hondje van 11 kilo? Het zijn ook nog eens capsules dus hoe doe ik dat, heeft iemand een idee?
Door Audrina
#372416
Bij mensen houden ze het advies aan: vanaf 20 kg - 1 capsule (wat niet wil zeggen dat je voor elke 20 kg 1 capsule mag geven). Ik geef mijn 2 teven (wegen allebei ca 30 kg) er allebei elke dag 's morgens 1 en bij ergere klachten 's avonds ook nog 1. Die doe ik dan gewoon achter in hun bek, maar dat is makkelijk met hele capsules,
Dus voor een hond van 11 kilo zou ik een halve aanhouden. Je kan ze opendraaien, de helft eruit halen en de andere helft er in laten zitten en de capsules weer dichtdraaien. Salisprin smaakt wel vies, dus ik weet niet of ie het opeet als je het door iets lekkers prakt. Anders zou je het ook kunnen mengen met een klein beetje water en het dan opzuigen met een injectiespuitje zonder naald en het dan in zijn bekkie spuiten. Ze mogen eten bij Salisprin, dus je zou daarna iets lekkers kunnen geven voor de vieze smaak.
Door Truus
#372419
Veel moeite met het innemen heeft hij niet, als het maar eetbaar is ;D. Inderdaad even mengen maar dat gaat wel lukken.
Zeg je 1x daags een halve capsule en bij erge pijn 2x daags?
Door Audrina
#372423
Truus schreef: Zeg je 1x daags een halve capsule en bij erge pijn 2x daags?
Jep, zo doe ik het bij mijn teven ook. Nou ja, andere dosering dan he ;) maar normaal 1 dosering per dag en bij erge pijn 2, maar wel met ca 12 uur ertussen en altijd na / tijdens het eten.
Ik geef er trouwens ook nog duivelsklauwcapsules bij.
Door Truus
#372425
Audrina schreef: Jep, zo doe ik het bij mijn teven ook. Nou ja, andere dosering dan he ;) maar normaal 1 dosering per dag en bij erge pijn 2, maar wel met ca 12 uur ertussen en altijd na / tijdens het eten.
Ik geef er trouwens ook nog duivelsklauwcapsules bij.
Bedankt ! Ja, ze had het ook over duivelsklauw en bamboe .
Door Audrina
#372431
Klopt, bamboe kan ook heilzaam werken bij gewrichtsproblemen. Ik zit nu op mijn werk, maar ik heb thuis zo'n gidsje met 80 kruiden van deze tijd ofzoiets en daar staat ook een stuk over bamboe in. Wil het vanmiddag wel even voor je opzoeken en overtypen als je dat wilt.
Door Femke
#372432
oh verderop in de topic lees ik dat Tannetje nog nooit problemen heeft gezien bij honden die het door het eten kregen.

misschien is die irritatie alleen als je het rechtstreeks in de bek strooit. Sorry als ik je aan het schrikken heb gemaakt :-*
Door Truus
#372434
Femke schreef: oh verderop in de topic lees ik dat Tannetje nog nooit problemen heeft gezien bij honden die het door het eten kregen.

misschien is die irritatie alleen als je het rechtstreeks in de bek strooit. Sorry als ik je aan het schrikken heb gemaakt :-*
Ik schrik niet zo gauw hoor ;) ;D. Dus je kan het wel openbreken?
Door Femke
#372435
stuur Tannetje anders een PB, ik weet niet of het heel veel kwaad kan, als timo teveel salisprin binnen krijgt....dus daar durf ik je niet in te adviseren
Door Truus
#372437
Audrina schreef: Klopt, bamboe kan ook heilzaam werken bij gewrichtsproblemen. Ik zit nu op mijn werk, maar ik heb thuis zo'n gidsje met 80 kruiden van deze tijd ofzoiets en daar staat ook een stuk over bamboe in. Wil het vanmiddag wel even voor je opzoeken en overtypen als je dat wilt.
Ik heb het gidsje ook meegenomen, moet het nog lezen maar bedankt voor je aanbod. :-*
Door Femke
#372438
Truus schreef: Ik schrik niet zo gauw hoor ;) ;D. Dus je kan het wel openbreken?
tannetje schrijft verderop in de topic dit: Salisprin is prima, is volgens mij van Vitelle, duivelsklauw (Harpagophytum) is meer specifiek voor gewrichten en bij groeipijnen minder van toepassing.
Als je Salisprin door het eten doet heb ik nog geen problemen gezien.
Ik ben bezig met de Groene Os met het ontwikkelen van een pijnstiller.



trouwens Truus was je ook begonnen met Herniavetsem?
Door Truus
#372439
Femke schreef: stuur Tannetje anders een PB, ik weet niet of het heel veel kwaad kan, als timo teveel salisprin binnen krijgt....dus daar durf ik je niet in te adviseren
Is goed Femke in ieder geval bedankt ;)
Door Truus
#372440
Femke schreef:


trouwens Truus was je ook begonnen met Herniavetsem?
Nee, het lijkt me beter om er mee te beginnen als er weer klachten zijn wat op een hernia wijst.
Hij heeft nu weer aardig wat praatjes en ik begin er nog niet aan. Ik weet niet of het verstandig is om dit constant te gebruiken. :-\
Laatst gewijzigd door Truus op vr 19 aug 2005, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door