Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#372381
Ik merk de laatste tijd aan Richa (ruim 9) dat het allemaal niet meer zo soepel gaat. Wat me het meest opvalt is dat ze moeite heeft met lang staan. Wandelen gaat nog prima (denk maar aan de fors uitgelopen Barfwandeling in Chaam )maar als ik even met iemand sta te buurten op straat gaat ze liggen. Ook als ik uit het bos kom en ik haal haar uit de auto gaat ze onmiddelijk bij de voordeur al liggen. Van de week liep ze s avonds ineens met een scheve rug en ondergeschoven achterpoten. De andere dag was het weer weg. Zou ik haar misschien meer rust moeten geven en niet iedere dag mee naar het bos? En is glucosamine een goed idee?

p.s wat trouwens ook opvalt is dat ze een beetje een zadelrug krijgt.
Laatst gewijzigd door "inge" op vr 19 aug 2005, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#372385
garicha schreef: Ik merk de laatste tijd aan Richa (ruim 9) dat het allemaal niet meer zo soepel gaat. Wat me het meest opvalt is dat ze moeite heeft met lang staan. Wandelen gaat nog prima (denk maar aan de fors uitgelopen Barfwandeling in Chaam )maar als ik even met iemand sta te buurten op straat gaat ze liggen. Ook als ik uit het bos kom en ik haal haar uit de auto gaat ze onmiddelijk bij de voordeur al liggen. Van de week liep ze s avonds ineens met een scheve rug en ondergeschoven achterpoten. De andere dag was het weer weg. Zou ik haar misschien meer rust moeten geven en niet iedere dag mee naar het bos? En is glucosamine een goed idee?

p.s wat trouwens ook opvalt is dat ze een beetje een zadelrug krijgt.
Toevallig ben ik met soortgelijke klachten naar de DA geweest met Brutus. Nou, niet helemaal vergelijkbaar: Brutus gaat niet snel liggen maar hij loopt stram als hij geslapen heeft. Volgens de DA is het artrose. En dat is niet abnormaal bij een hond van 9.

Ik zou zelf toch ter controle naar de DA gaan, maar glucosamine is wel een goed idee. Brutus kreeg overigens alleen Glucosamine, dus zonder Chondroïtine sulfaat. En dat van De Tuinen. In afwachting van Glucobest zonder vitamine C (voor een Dalmaat is het beter om zonder vitamine C te geven - andere honden maakt dat niet uit) heb ik nu Gluco + Chondroïtine sulfaat van de DA meegenomen en ik zie nu toch wel verschil. Ik heb het idee dat het ietsjes beter gaat. Dus 1 adviesje: ik zou voor een gluco + Chondroïtine sulfaat gaan van een goed merk! (en dus niet van De Tuinen want volgens mij helpt spul echt te weinig/niet).
Door Femke
#372441
zo loopt sunday op de terugweg van het park altijd zooooo langzaam dat hij bijna omvalt (bij wijze van spreken). Maakt niet uit of we een kwartier of een uur hebben gelopen.....

hij krijgt ook glucobest, net als Loebas.
Door Truus
#373218
Femke schreef: zo loopt sunday op de terugweg van het park altijd zooooo langzaam dat hij bijna omvalt (bij wijze van spreken). Maakt niet uit of we een kwartier of een uur hebben gelopen.....

Zo loopt Mila ook maar zij vindt het echt balen dat we weer naar huis gaan ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door