Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door qyan
#37170
eet dat verwende nest eindelijk weer ;D
5 dagen vol gehouden die sukkel >:( maar ik nu ook een keer 5 dagen ipv wat anders te gaan voeren.
en lekker dat ie het vond ;)
Door crutz
#37172
[quote="qyan"]
eet dat verwende nest eindelijk weer ;D
5 dagen vol gehouden die sukkel >:( maar ik nu ook een keer 5 dagen ipv wat anders te gaan voeren.
en lekker dat ie het vond ;)

[/quote]

TOPPIE ;D ;D ;D en nu wel volhouden he ;)
Door qyan
#37173
whaha, nu hou ik wel vol ja.
maar dat volhouden doe je ook veel makkelijker als je hond niet ziek is ;).
wel vreemd, normaal gesproken is er 's ochtends altijd gal spugen. zelfs dat 5 dagen niet gezien.
Door sharpie
#37174
Knap van je, dat je dat zo lang vol hebt houden.
Mij lukt dat (tot nu toe) niet, dan worden mijn honden echt broodmager en ga ik me heel schuldig voelen en zorgen maken.

Wordt Qyan niet te mager als je dat doet ??? , ik bedoel dit niet vervelend, maar ik zou het graag van je weten i.v.m. m'n eigen honden.

En eet Qyan hetzelfde merk na zo'n tijdje vasten wel goed? En dan bedoel ik niet de eerste dag, maar ook de dagen/weken daarna, of gaat 'ie zodra hij weer verzadigd is, zijn neus ervoor ophalen ???
Door qyan
#37176
[quote="sharpie"]
Knap van je, dat je dat zo lang vol hebt houden.
Mij lukt dat (tot nu toe) niet, dan worden mijn honden echt broodmager en ga ik me heel schuldig voelen en zorgen maken.

Wordt Qyan niet te mager als je dat doet ??? , ik bedoel dit niet vervelend, maar ik zou het graag van je weten i.v.m. m'n eigen honden.

En eet Qyan hetzelfde merk na zo'n tijdje vasten wel goed? En dan bedoel ik niet de eerste dag, maar ook de dagen/weken daarna, of gaat 'ie zodra hij weer verzadigd is, zijn neus ervoor ophalen ???
[/quote]

qyan eet ieder merk ongeveer 2 maanden goed en dan krijgt ie van die kuren.
aangezien qyan de voorgaande keren of iedere keer ziek was, een darmontsteking had, of herstellende was, durfde ik eigenlijk nooit door te zetten.
als ie iets echt niet lust dan merk ik het wel en dan eet ie het echt niet meer!
dus dit is ook de eerste keer dat ik heb volgehouden hoor ;D
en dus pas de eerste dag dat hij weer eet, dus hoe lang het nu weer gata duren, geen flauw idee

en ja, hij is wel afgevallen en had al niet te veel vet op zijn ribbenkast, maar dat komt er geleidelijk aan vanzelf wel weer aan. straks wil die mijn biefstuk nog zeg :o

dus qyan eet de carnibest vandaag weer goed en met heel veel smaak moet ik zeggen. ;) had wel ene mailtje gestuurd of ze toevallig iets veranderd hadden, was gelukkig niet het geval. maar corine vertelde wel dat er ook verzadiging op kan treden naar rauw, als een hond al zijn tekorten heeft aangevuld ofzo. dus misschien dat dat het eens in de 2 a 3 maanden opeens is ofzo
Laatst gewijzigd door qyan op za 03 jan 2004, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sharpie
#37182
Ja, mijn honden zijn ook van die lastige eters, en die oudste heeft nogal gevoelige darmpjes, ik denk door de Antibiotica die hij heeft gehad toen 'ie jong was en ik gaf toen ook nog voornamelijk brokken, soms met blik erdoor, ik weet het heel slecht, maar ik wist niet beter en iedereen zei tegen me, dat ik gewoon vol moest houden, terwijl hij brokken niet lekker vond en continu aan de dunne was en broodmager werd.
Ik was diep ongelukkig hiermee en ben toen dus gaan zoeken en kwam uit op een boek van Ian Billinghurst, dat heeft toen een hoop verandert, het gaat al heel goed nu, maar kan nog steeds wel ietsje beter vind ik.

Ik ben blij dat het met je hond nu zo goed gaat, want ik las al ergens dat je ook veel zorgen hebt gehad met hem, en ik weet hoe rot je je dan gaat voelen.

Maar, het nieuwe jaar begint alvast goed! :D
Door qyan
#37193
[quote="sharpie"]
Ja, mijn honden zijn ook van die lastige eters, en die oudste heeft nogal gevoelige darmpjes, ik denk door de Antibiotica die hij heeft gehad toen 'ie jong was en ik gaf toen ook nog voornamelijk brokken, soms met blik erdoor, ik weet het heel slecht, maar ik wist niet beter en iedereen zei tegen me, dat ik gewoon vol moest houden, terwijl hij brokken niet lekker vond en continu aan de dunne was en broodmager werd.
Ik was diep ongelukkig hiermee en ben toen dus gaan zoeken en kwam uit op een boek van Ian Billinghurst, dat heeft toen een hoop verandert, het gaat al heel goed nu, maar kan nog steeds wel ietsje beter vind ik.

Ik ben blij dat het met je hond nu zo goed gaat, want ik las al ergens dat je ook veel zorgen hebt gehad met hem, en ik weet hoe rot je je dan gaat voelen.

Maar, het nieuwe jaar begint alvast goed! :D

[/quote]

uiteraard door de antibiotica, qyan heeft ookal 9 antibiotica kuren achter zijn kiezen :o

en uh, het gaat vanzelf beter hoor. qyan heeft tot een leeftijd van ongeveer 9 maanden chronische diaree gehad. kreeg toen nog gedeeltelijk brokken en 3 of 4 dagen vers. weet het niet precies meer.
toen over gegaan naar vers en 4 maanden terug ongeveer de laatste keer gerommel met zijn darmen gehad, wat al veel korter duurde dan normaal.
en sindsdien nooit meer last gehad.
heb het wel duur aangepakt hoor LOL ;D fytomix van bibi iedere dag 250 gram, daarna kruidenmix van carnibest. daarnaast nog 4 potten probiotica voor de zekerheid.
whaha, maar geen darmklachten meer.
nu alleen nog vlees hoor ;)

dus het gata vanzelf beter, duurt ff, maar uiteindelijk kom je er. :D
Door sharpie
#37195
Ja, ben ook bakken met geld kwijt aan die honden van mij! :o ;D
Maar dat zijn ze dan ook dubbel en dwars waard vind ik.

Ik wil nu ook Bibi eens proberen, misschien dat ze daar ook wel goed op gaan ???
Heb jij daar goeie ervaringen mee met Qyan???
Luste hij dat?

Ik heb ook laatst "Prolisan" van mijn holistische DA gehad voor z'n darmen gehad, dat zijn een soort micro-organismen, werkte ook heel goed, maar wel duur €22,50 voor een flesje van 200ml.
Door qyan
#37380
[quote="sharpie"]
Ja, ben ook bakken met geld kwijt aan die honden van mij! :o ;D
Maar dat zijn ze dan ook dubbel en dwars waard vind ik.

Ik wil nu ook Bibi eens proberen, misschien dat ze daar ook wel goed op gaan ???
Heb jij daar goeie ervaringen mee met Qyan???
Luste hij dat?

Ik heb ook laatst "Prolisan" van mijn holistische DA gehad voor z'n darmen gehad, dat zijn een soort micro-organismen, werkte ook heel goed, maar wel duur €22,50 voor een flesje van 200ml.
[/quote]

dat zijn ze zeker waard ;)

bibi ben ik ooit mee begonnen, gaf ik voordat ik over ging naar carnibest, maar hij deed het er niet meer echt lekker op en at het echt niet meer.
qyan heeft een probleem met kippenlevertjes, en dat was nu net wat ze er meer in hadden gedaan. dus hij at het niet meer en ging aan de diaree van de lever.

maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw honden het er niet goed op zullen doen!
zoveel honden, zoveel smaken, alleen voor qyan deed het hem niet meer!

probeer het gewoon en kijk naar je honden. alleen die kunnen je echt vertellen wat ze er van vinden en aan jouw honden en de ontlasting o.a kun je zien hoe ze het er op doen! ;)
Laatst gewijzigd door qyan op za 03 jan 2004, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sharpie
#37452
Ja bedankt, ik ga BiBi gewoon eens proberen.
Ik wissel ook al vaak af met andere merken en heb vandaag zelf weer staan kokkerellen voor ze, dus het komt allemaal wel goed. ;D
Door qyan
#37485
[quote="sharpie"]
Ja bedankt, ik ga BiBi gewoon eens proberen.
Ik wissel ook al vaak af met andere merken en heb vandaag zelf weer staan kokkerellen voor ze, dus het komt allemaal wel goed. ;D
[/quote]

natuurlijk, als het met qyan al goed is gekomen kan ik me niet voorstellen dat dat bij jouw honden niet het geval is ;D
als je af kan wisselen en je honden eten wat jij zelf hebt gemaakt zijn ze in ieder geval niet zo kieskeurig en verwend als qyan LOL. ;D
Door diana
#37503
nou...hier het zelfde verhaal...
lady was net een medicijnfabriekje...
van de ene bnaar de andere kuur.
totdat ik op doggynet destijds paul en bertus ontmoette....
, maar vanaf dedag dat ze alleen maar vlees eet zijn de klachten wel weg en blijven weg.
lady was ook zo,n zeikerd met eten hoor.
gewoon doorgezet.
, maar dat kan inderdaad alleen wanneer ze niks mankeren.
en...schijfjes rodi pens heb ik altijd bij de hand gehouden voor het geval er iets was wat ze minder lekker vond..
ik vind wel dat je vreselijk veel geld betaald voor dat probiotic spul van de d.a hoor.
een lap pens heeft de zelfde uitwering...
groetjes diana.
lady en boy.
Door sharpie
#37509
Ja, het gaat al heel goed hoor, met die jongste zowiezo en die oudste heeft ook nog maar heel zelden een beetje dunne poep.
En dat is meestal als hij stiekem wat blikvoer van de kat van mijn ouders heeft gepikt. ;D

Die "probiotic" heb ik ook maar 1 keer gekocht, toen kwam ik er pas met afrekenen achter dat het zo duur was, dat koop ik dus niet meer, maar hij had toen ineens spuitpoep (zeker iets verkeerd gegeten), dus ik wilde daar echt zo snel mogelijk vanaf en heb het toch maar genomen.
Het was wel meteen over door dat spul.
Door sharpie
#37511
ik vind wel dat je vreselijk veel geld betaald voor dat probiotic spul van de d.a hoor.
een lap pens heeft de zelfde uitwering...
Volgende keer maar gewoon een lap pens proberen dan. ;D
Is alleen nog moielijk te vinden, maar ik ga maar eens op jacht.

Bedankt voor de tip.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door