Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door avalon
#371225
Mijn tante heeft een kat met suikerziekte. Ze kan echter geen insuline spuiten, dit laat de kat niet toe. Het beestje is nu 7 jaar en heeft dus nog nooit insuline gekregen. Nu wil het beestje al 4 dagen niet eten, heeft een waas over de ogen en mijn tante is dus bang dat de kat dood gaat. Ze drinkt ook slecht. Ze heeft nog nooit vlees gehad (teminste geen echt vlees, wel whiskas) Denken jullie dat deze kat dan wel carnibest zal eten? De kat heeft ook gebits problemen, maar door de slechte gezondheid kan ze niet onder narcose dit overleefd ze niet. Morgen komt mijn tante hier wat vlees halen (teminste als de kat nog leeft dan) Ik wil haar geen valse hoop geven, heeft iemand hier tips hoe je de kat eventueel aan het eten krijgt? De kat is echt alles voor hun, het is ahw hun kind. (ze hebben geen kinderen).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#371236
Als die kat insuline nodig heeft en ze krijgt het niet dan gaat ze dood , zeker op dat koolhydraat rijke blik voer.
Het beste is om die kat direct op vers te zetten speciaal voor diabeten, zonder enige koolhydraat. en dan kijken hoe of wat. Maar ja gaat die kat dat eten, dat is de vraag.
Door avalon
#371245
het speciale voer voor diabeten heb ik dus net niet in mijn voorraad zitten, wel de natuur en de lam-mix. Is deze ook goed genoeg om ff te testen of ze het zou willen eten? Of scheelt het erg veel wat de smaak betreft. Kijk als ze de natuur wel wil eten, dan is het zeker de moeite waard om over te gaan op de speciale diabetes. De kat heeft in haar hele leven niks anders dan whiskas en felix gehad.

Insuline kan ze dus echt onmogelijk toedienen omdat de kat het simpelweg niet toe laat.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#371258
Als ze te ver heen is zal ze niet meer gaan eten. Als je haar aan het eten krijgt, ben je een heel eind.
Dan is de gewone CB al goed, daar zit al aanzienlijk minder koolhydraten in. Als ze dat eet kun je altijd nog overschakelen op de diabetes versie.
Door Doedels
#371373
Hitam schreef: Als ze te ver heen is zal ze niet meer gaan eten. Als je haar aan het eten krijgt, ben je een heel eind.
Dan is de gewone CB al goed, daar zit al aanzienlijk minder koolhydraten in. Als ze dat eet kun je altijd nog overschakelen op de diabetes versie.
En anders maar gewoon hart of spiervlees om haar Kh-loos aan het eten te krijgen.
Door avalon
#371705
Oke hij wil al wel eten :D Het was wel een gegrild haantje, maar hij at! Das altijd nog beter dan helemaal niks eten. Hij is erg mager want had inmiddels 5 dagen niks gegeten. Hij heeft ook een stukje biefstuk op. Toch heb ik het vermoeden dat Pieteke niet lang meer leeft :-\
Door Doedels
#371904
avalon schreef: Oke hij wil al wel eten :D Het was wel een gegrild haantje, maar hij at! Das altijd nog beter dan helemaal niks eten. Hij is erg mager want had inmiddels 5 dagen niks gegeten. Hij heeft ook een stukje biefstuk op. Toch heb ik het vermoeden dat Pieteke niet lang meer leeft :-\
in ieder geval hebben jullie hem aan het eten gekregen. Maar ja, een kat die eigenlijk insuline nodig heeft en al zo slecht is... :-\
Door avalon
#372623
Hij eet nu gelukkig het natuurvoer van carnibest voor katten, daar smult hij echt van. Beter is natuurlijk de diabetes te geven, maar dat had ik even niet op voorraad. Zijn whiskas laat hij nu in ieder geval staan ;D Hij weet instintief wat het beste voor hem is he 8). Hij knapt momenteel in ieder geval goed op. Alleen vraag ik me nog steeds af voor hoelang. Is er geen andere manier om insuline toe te dienen? Moet dat perse gespoten worden?
Door Doedels
#372685
avalon schreef: Hij eet nu gelukkig het natuurvoer van carnibest voor katten, daar smult hij echt van. Beter is natuurlijk de diabetes te geven, maar dat had ik even niet op voorraad. Zijn whiskas laat hij nu in ieder geval staan ;D Hij weet instintief wat het beste voor hem is he 8). Hij knapt momenteel in ieder geval goed op. Alleen vraag ik me nog steeds af voor hoelang. Is er geen andere manier om insuline toe te dienen? Moet dat perse gespoten worden?
Wat goed dat hij vers wil eten.
Ja, insuline moet je spuiten. Onderhuids. Het is een prikje van niks. Weet je zeker dat het niet gaat lukken?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#373052
Ik adviseer om tijdens het eten te spuiten. Dan zijn ze afgeleid.
Alleen is instellen lastig, denk ik, want dan moet er geregeld bloed afgenomen worden.
Door avalon
#374875
Het gaat goed met de kat nu. Alleen dat spuiten, dat gaat echt niet lukken :-\ schijnbaar is het ook een financiele kwestie :-X. Maar de kat was echt broodmager (een skeletje met een velleke erom) at is nu minder.
Door jeanne
#375273
avalon schreef: Het gaat goed met de kat nu. Alleen dat spuiten, dat gaat echt niet lukken :-\ schijnbaar is het ook een financiele kwestie :-X. Maar de kat was echt broodmager (een skeletje met een velleke erom) at is nu minder.
is het puur alleen een financiele kwestie?
of zijn ze bang om te zelf te moeten prikken, dan zouden ze iemand in de buurt kunnen vragen die dat wel durft, toch?
Door zurca
#375300
Financieel zou het geen kwestie mogen zijn...zo ontzettend duur is insuline nu ook weer niet.
Ze zouden even verschillende da's kunnen bellen, wie weet zit er per da nog prijsverschil in..

Een van mijn katten heb ik ook insuline moeten spuiten, daar was ze ook niet blij mee. Maar het is idd. een prikkie van niks en vaak is het vasthouden van de kat waar ze niet van houden. Ik ben toen ook gaan prikken als ze zat te eten, het stelt echt weinig voor...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door