Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#370476
Wandor drinkt de laatste dagen/week erg veel. Als ik de waterbak vul drinkt hij die in 1x helemaal leeg. Hij heeft vorige week woensdag wel veel bot gehad, een flink runderbot van zichzelf, en ook die van yindra heeft ie gedeeltelijk opgegeten. Maar goed, dan moet de dorst nu toch wel over zijn zou je denken. Verder hebben wandor en yindra een doos graszaad kapotgemaakt, overal graszaad, ook in de ontlasting van Wandor (1x), maar ik heb niet het idee dat ie er (veel) van gegeten heeft, want ik heb alles opgezogen en dat was praktisch de hele doos..

Iemand enig idee waarom hij zoveel drinkt?
Door Doedels
#370632
Misschien heeft het niets met het bot en het graszaad te maken. Als het zo blijft dan zou ik de urine laten nakijken en evt. bloed laten prikken.
Door Daisy75
#370769
Ik zou er even goed opletten en even laten bekijken want veel drinken kan iets met de nieren te maken hebben he.....(heb ik met mijn kat gehad).
Door Eef+Stippels
#371023
Nou hij heeft een grote waterbak, die doe ik halfvol en die dronk hij steeds in 1x leeg en dan probeerde hij nog overal water af te likken, van het aanrecht, van de badkamervloer etc.

Gisteren ging het ineens beter, hij dronk eerst nog flink wat, maar bij het navullen van de bak ging vloog hij er niet meer direct op. Ook vanochtend heeft hij niet meer veel gedronken... Waar het aan heeft gelegen, geen idee, maar het is nu gelukkig weer normaal. Ik houd het in de gaten en mocht hij weer zo veel gaan drinken dan ga ik naar de da.
Door Lizzy
#371097
Gekke vraag misschien maar heeft hij iets zouts gegeten? Bijvoorbeeld mest of kunstmest? Ik heb een keer met Whoofer meegemaakt: die had kunstmestkorrels lopen vreten (maffe hond) en heeft 2 a 3 dagen echt mega-dorst gehad! Daarna was het over.
Door diana
#371118
ohh hahaa
ik wilde net neerzetten dat het misschien best nog het bot kan zijn , maar bij mij heeft boy ooit een keer boullonblokjes te pakken gehad
hahaa lieters water gingen er naar binnen en dr weer uit
::) ::).
ik wist gelukkig waar het van was
Door Eef+Stippels
#371510
Ze hebben beide wel eens gehad, een keer bouilonblokjes gejat en heerlijk opgegeten en ook de gestrooide kunstmest ging erin als koek ::) Daar hebben ze allebei niet zo veel dorst van gehad als dat wandor nu had.

Maar zover ik weet had hij niets gejat, behalve dan het graszaad en yindra's bot. Dus het is nog steeds een raadsel ;) Gelukkig drinkt hij nu weer normaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door