Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danielle1980
#370248
ik wil toch weer proberen om de katten vers te gaan geven, :-\
maar kan nergens vinden hoeveel gram vlees je per kilo moet geven.
aangezien ze geen katten versies eten wil ik van de honden geven en dan af en toe zelf wat zelf samenstellen.
Door K@rin
#370251
Volwassen katten volgens mij ook iets van 20 gram per kg lichaamsgewicht.
Tinker wilde eerst geen vers meer eten, maar nu ik ook een keertje de Lam&Rijst versie heb genomen voor de kleintjes, vindt hij het "ineens" ook weer lekker .......
(Dit is dus wel de katten-voeding)

Dus het is verstandig een paar smaken uit te proberen om te kijken wat ze lekker vinden
Door danielle1980
#370257
ik heb van bibi alle kattenversies geprobeerd en van cb 2 versies, ze moesten het gewoon niet. >:(
toch maar weer eens gaan proberen dan maar.
Door amber2
#370266
Van carnibest wordt aangeraden 20-30 gram per kilogram lichaamsgewicht. Maar als ik zie dat onze oude kat die de hele dag ligt te slapen al 125 gram nodig heeft (hij weegt 4 kilo), dan denk ik dat een actieve kat ook nog wel meer nodig kan hebben dan de aanbevolen hoeveelheid. Van de Prins kattenvoeding heeft hij trouwens een stuk minder nodig, zo'n 75 gram. Volgens mij bevat dit door het hoge vetpercentage (25 %) toch veel meer energie dan Carnibest (Prins 3000 kcal per kilo en Carnibest geloof ik iets meer dan 2000 kcal). Ik denk dat je van de honden-varianten van Carnibest misschien sowieso wel wat meer moet voeren dan van de katten-versies omdat het voer voor honden minder vet en eiwit bevat.
Door K@rin
#370481
Sugar&Spice wegen ca. 2 kg en mogen dan ca. 100 gram per kitten per dag eten ..............
Volgens mij eten ze meer dan het DUBBELE nu ik ze onbeperkt laat eten ........ ::) ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#370502
Karin & Pyrs schreef: Sugar&Spice wegen ca. 2 kg en mogen dan ca. 100 gram per kitten per dag eten ..............
Volgens mij eten ze meer dan het DUBBELE nu ik ze onbeperkt laat eten ........ ::) ::)
hahahah de vreetschuren ;D

Maar ze zijn nog in de groei dus lekker laten eten.
Pyts weet ik niet precies wat ze eet aan gewicht, die krijgt BArf en ik weeg het voor de katten eigenlijk niet
Door danielle1980
#370532
ik begin wel gewoon op 100 gram voor de kater en de rest 50 gram, ben al blij als ze t eten ::)
moet ik de katten van net een jaar nog iets meer geven dan de ouderen?
de ene is heel klein en weegt echt veel te licht nog lang geen 2 kilo. :-\

moet ik voor mn kat met blaasgruis nog iets extra's geven of zal t goed blijven gaan op alleen vlees?
Door amber2
#370536
Jonge en actieve katten kan je nog best wat meer geven of onbeperkt laten eten als dat goed gaat. Voor blaasgruis kun je eventueel een tijdje een klein beetje appelazijn door het voer mengen (0,5-1 theelepel) maar je hebt ook grote kans dat het zichzelf ook al oplost op alleen versvlees.
Door K@rin
#370571
danielle1980 schreef: ik begin wel gewoon op 100 gram voor de kater en de rest 50 gram, ben al blij als ze t eten ::)
moet ik de katten van net een jaar nog iets meer geven dan de ouderen?
de ene is heel klein en weegt echt veel te licht nog lang geen 2 kilo. :-\
Nog GEEN 2 kg voor een kat van meer dan 1 jaar ?
uh ik heb gelogen, de mijne zijn ook nog geen 2 kg .....
Spice = 1836 gram
Sugar = 1654 gram
Toen ze vandaag 2 weken geleden kwamen wogen ze allebei 1200 gram.

Ik weeg de CB ook niet meer af, maar zorg dat er bijna de hele dag iets staat.
Aangezien Tinker nu OOK de Lam&Rijst lust, doe ik nog geen 2 dagen met 1 kg ............ ::) ::)
Door K@rin
#370594
Ik heb Tinker net ook ff gewogen ......
Hij is 14 dagen geleden 1 jaar oud geworden.
Hij weegt nu 3,8 kg.
Door Nelly
#370625
Heb Simply Red ook ff gewogen, hij weegt nog net geen 2,5 kg. Hij is ca. 3,5 mnd (geb. 21-4-2005)
Door Femke
#370649
danielle1980 schreef: ik begin wel gewoon op 100 gram voor de kater en de rest 50 gram, ben al blij als ze t eten ::)
moet ik de katten van net een jaar nog iets meer geven dan de ouderen?
de ene is heel klein en weegt echt veel te licht nog lang geen 2 kilo. :-\

moet ik voor mn kat met blaasgruis nog iets extra's geven of zal t goed blijven gaan op alleen vlees?
hoeveel katten heb jij eigenlijk?
Door danielle1980
#370655
Karin & Pyrs schreef: Nog GEEN 2 kg voor een kat van meer dan 1 jaar ?
uh ik heb gelogen, de mijne zijn ook nog geen 2 kg .....
Spice = 1836 gram
Sugar = 1654 gram
Toen ze vandaag 2 weken geleden kwamen wogen ze allebei 1200 gram.

Ik weeg de CB ook niet meer af, maar zorg dat er bijna de hele dag iets staat.
Aangezien Tinker nu OOK de Lam&Rijst lust, doe ik nog geen 2 dagen met 1 kg ............ ::) ::)
ze is echt ineminie katje.
de andere katten(moeder,oma,tantes) wegen allemaal onder de 3 kilo.
alleen ramzi zal bijna 4 kilo wegen, maar die is te dik.
en gizzy weegt 4,5 kilo, maar is gecastreerd en een echte htk kat.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door