Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#369136
Hoi!

Even een vraagje over t verharen/niet door de haren komen van een jack russelvriendje van mijn labjes..deze zit nu sinds ongeveer 2 maanden op energique..daarvoor altijd hills brokken gehad maar daar moest hij een paar keer per week van spugen en had vaak een slechte ontlasting..deze hond wordt in september een jaar..sinds dat hij op kvv zit hoeft hij niet meer te spugen en is zijn ontlasting veel beter geworden..t enige probleem is dat hij niet door de haren heen schijnt te komen..zijn baasjes kunnen wel 3 keer per dag borstelen maar hij komt niet van t haren af..kan t zijn dat dit ook een soort van proces is waar hij door de overstap eerst door heen moet en dat dat even kan duren? En hoe lang zou dat kunnen duren? Ze geven m al schapenvet door t voer..nu gaven zij aan op aanraden van dsz dat t helemaal niet goed is om de hele week kvv te geven en dat daar t haarprobleem vandaan komt..en dat ze beste weer terug kunnen naar brokken!!! :-\ En dat ze dan maar eukanuba moesten proberen..misschien dat jullie hier iets op weten zodat ik ze kan overhalen toch kvv te blijven geven?!

Thanx!!
Door Truus
#369151
Je zegt sinds 2 maanden en dat is nog niet zo lang, dus het kan heel goed ontgiften zijn. Overigens verharen mijn hondjes ook veel en het houdt niet op :-\. Jammer dat het versvlees dan weer de schuld krijgt maar goed...de voordelen ziet je vriendin toch wel? Hij spuugt niet meer, heeft betere ontlasting dan voorheen en wat de D.A. betreft...laten praten.
Door amber2
#369153
Die dierenwinkel heeft duidelijk geen verstand van kvv als ze denken dat het niet goed is om als enige voeding te geven. Ik denk dat dit wel bij het ontgiftingsproces kan horen, dat vele verharen. Als een hond lang brokken heeft gegeten kan het wel maanden duren voor alle gifstoffen uit zijn lijf zijn, dus ik zou het nog een paar maanden afwachten. Eventueel kunnen ze eens een ander merk kvv proberen.
Door Lizzy
#369156
Ten eerste is er dikke kans dat deze hond al z'n gifstoffen kwijt aan het raken is. Hem over zetten op brokken zou echt een grote fout zijn, als je het mij vraagt!

Ten tweede moeten ze onmiddellijk stoppen met hem 3 keer per dag te borstelen!!!!! Het continue borstelen van de vacht stimuleert alleen maar de verharing!!!!! Een maal per week borstelen is echt meer als genoeg. Echt, 3 keer per dag borstelen houdt de verharing in stand en maakt de boel alleen maar erger. Als ze nu stoppen met borstelen zal het verharen even toenemen, maar neemt vanzelf weer af.

Schapenvet is echt onzinnig om te geven.... dit bevat echt helemaal niks waar de vacht van op zou moeten knappen.... Als ze al iets zouden willen doen om de vacht en huid te verbeteren: dan moeten ze visolie toevoegen. De hond kan misschien wel wat extra omega 3 vetzuren gebruiken. Ze kunnen gewoon visolie capsules voor menselijke gebruik kopen (bij de drogist of hema ofzo).
Door Laura2004
#369178
Het is nu ook zomer en dan verhaart een van mijn honden ook heel erg, dus misschien dat dat ook meespeelt.
Door k9
#369184
Yep, onze grote hond verhaart ook erg op 't moment. Ik wou wel eens een stofzuiger achter hem aanbinden... ::) Ik heb gehoord dat het te maken kan hebben dat je de hond binnenshuis hebt. Als de hond altijd buiten zou zijn zou ie lang niet zo erg verharen. Overigens is het natuurlijk flauwekul dat je kvv niet iedere dag kan voeren. Je moet gewoon geen bliktroep voeren. Sinds onze honden praktisch geen brokken meer krijgen stinken ze minder (ook uit hun bek), de ontlasting is minder en stukken beter en ze hebben gewoon veel meer energie. Daarnaast zie je ze gewoon enorm genieten van alle afwisseling die ze krijgen (rauwe onderdelen naast kvv)!
Door Tiesto
#369445
Bedankt voor jullie reacties! Heb ze doorgegeven van de visolie en nogmaals geprobeerd om ze te overtuigen en gezegd dat ze hier eens moesten lezen! Vind dit erg nuttig allemaal! Hoop dat ze de raad opvolgen! Dus schapenvet is eigenlijk kolder? Ondanks die omega 3 enz en dat er opstaat voor huid en haar?
Door Lizzy
#369446
[quote="Tiesto"]
Bedankt voor jullie reacties! Heb ze doorgegeven van de visolie en nogmaals geprobeerd om ze te overtuigen en gezegd dat ze hier eens moesten lezen! Vind dit erg nuttig allemaal! Hoop dat ze de raad opvolgen! Dus schapenvet is eigenlijk kolder? Ondanks die omega 3 enz en dat er opstaat voor huid en haar?
[/quote]

Als het alleen schapenvet is, dan zit er geen omega 3 in. Ze hebben tegenwoordig ook een product daar zit schapenvet en visolie in. Misschien hebben ze die. Daar zit dus wel omega 3 vetzuur in hoewel ik geen idee heb wat de kwaliteit van deze visolie is. En schapenvet is en blijft nutteloos voor de vacht, ook al beweert men soms anders.
Door cholwyn
#369762
Mijn honden verharen ook erg op dit moment, als ik in mijn stofzuigerzak kijk, zijn het alleen maar haren haren.komt volgens mij door het wisselende klimaat wat we nu hebben, het is nog nooit bewezen dat schapenvet goed is voor de vacht, beter is visolie of primrose olie
Door Tiesto
#369800
Wat ik hier heb voor de honden is van biofood en daar zit omega 3 enz in en zonnebloem en zalmolie is die wel goed of kan ik beter de gewone visoliecapsules nemen? Mijn honden verharen ook maar niet meer zo erg als eerst heb ik t idee sinds ze op kvv staan, nog wel net of ze dode haarpunten hebben maar dat zal ook wel de overgang zijn denk ik..borstel ze echter maar 1 keer in de week of als ze echt vol zand zitten zodat t meeste eruit gaat..
Door Laura2004
#369876
Zonnebloem olie schijnt niet echt goed te zijn. Volgens mij staat daar iets over op barfclub, dus ik zou het niet geven. ;)
Door Nelly
#369889
Hier beginnen de honden ook te verharen, denk dat het gewoon met de tijd van het jaar te maken heeft. Ik ga in ieder geval geen supplementen bijvoeren. Als ze oud haar hebben moet dat er gewoon uit ::). En 3 x daags borstelen? Zou ik echt niet doen! :-\ Ik borstel alleen als ik vlokken zie zitten en als ik naar een show ga ;)
Door conleeuw
#370055
het is een beetje ras gebonden, mijn Deerhound doet ook niet zo erg mee met het onthaar spelletje, maar mijn border collies wel weer, de malthezer van mijn ouders verhaarde bijna helemaal niet.
Door Ineke
#370200
Er zijn twee vachtsoorten bij de Jack Russell: De gladharige en de ruwharige. Voorheen was er ook de broken coat, maar die is nu ruwharig genoemd.

Een gladharige hond heeft het meeste baat bij een rubber borstel. Deze verhaart het hele jaar door. Net als de meeste kortharige rassen (doberman, rottweiler).

Met een ruwharige moet je twee maal per jaar naar de salon, om te trimmen, of doe het zelf volgens een plukschema. Let op! Ze moeten geplukt worden en niet geschoren!!

Ik heb een Parson met een ruwe vacht (Broken coat). Hij verhaart altijd EN wordt 2-3 keer per jaar door mijzelf geplukt.

Ik denk dus niet dat dat verharen met het voer te maken heeft.
Door Doedels
#370235
[quote="Ineke"]
Een gladharige hond heeft het meeste baat bij een rubber borstel. Deze verhaart het hele jaar door. Net als de meeste kortharige rassen (doberman, rottweiler).

Ik denk dus niet dat dat verharen met het voer te maken heeft.
[/quote]Volgens mij hoort een gladharige hond niet het hele jaar door te verharen, maar twee keer per jaar. Blokverharing dus. Als zo'n hond wel voortdurend verhaart is hij of overborsteld of er is een ander probleem. Vaak hormonaal of voeding. Het hele jaar door hoort bij mozaïek verharing (poedels, bichons, mensen). Maar daar merk je niet zo veel van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door